söndag 26 juli 2015

Länge...

... sen sist! Fick en stor lust att blinka till lite grann här. Har inte för avsikt ( i nuläget i alla fall) att återuppta trädgårdsbloggen, men lusten att odla, rensa, kratta och planera trädgård  finns kvar, trots vissa motigheter, men såna har vi väl alla!

Nu, när regnet smattrar på fönsterrutan och himlen är förfärligt grå, regnet piskar sönder den rika juli månadsblomning och odlarsinnet blöder lite. Schersminens små kronblad lösgörs av det hårda dropparna och täcker in fågelbadet med ett vitt flor av blommor. Nedanför ligger ett strössel av detsamma och nu återstår bara resterna kvar och den underbara doften får bli kvar i mitt sinne till nästa år igen.


Precis som tidigare roar det mig att ordna  med små stilleben i trädgården och kreativiteten är outtömlig, ibland fattas både  tid och ork, men odlarglädjen  och lusten består.


Hoppas ni har det gott och njuter av det som återstår av vår nordiska sommar!

Kramar

9 kommentarer:

Lenas trädgård sa...

Så roligt! Att höra av dej! Läste alltid din trevliga blogg...
Kanske det blir flera små inlägg...?
ha det gott, vädret blir nog bättre snart!
Hälsningar Lena - i ett väldigt blåsigt och småkyligt Blekinge

Lotta sa...

Alltid fint med små stillében, men vadå...återstår av den nordiska sommaren...Jag har inte märkt att den börjat än och det har inte mina pellisar heller för mer än hälften av dem har inte börjat blomma än! Jag tror sommaren kommer i augusti när vi ska skörda :-) Må så gott! Kram Lotta

Inger sa...

Men där är du ju, så trevligt att höra från dig. Ja denna sommar har varit annorlunda och idag var himlen öppen, igen. Nu hoppas vi på augusti. Allt gott, kramar till dig!

gittan sa...

Så roligt att du lämnar ett spår ibland! Jag blev glatt överraskad över att se Daggdroppen långt upp på min blogglista :) Och jag gläds åt att se att du fortfarande trädgårderar även om bloggen ligger i träda.
Årets sommar blev det inte mycket av... alla planer för trädgården har blåst eller regnat bort! Min planteringskö har verkligen växt och ogräset har invaderat och tagit över på flera ställen. Men man får försöka göra det bästa av det, se de små guldkornen och njuta av de dagar som det trots allt är fint även om jag önskar att de vore fler.
Allt gott till dig min kära bloggvän, vi ses förhoppningsvis nån gång här igen / Kram gittan

Bea sa...

Hej Lena, Lotta Inger och Gittan! Själv blir jag lika glad att ni lämnar ett spår här och ser att ni finns "därute" och fortfarande är aktiva i trädgårdsvärlden och med bloggandet. Kommer fortfarande att hålla låg profil här, men... kanske en dag blåser jag liv i trädgårds-bloggen igen :)
Hoppas ni får en underbar fortsättning på sommaren och varm kram till er alla! Glömmer er aldrig! / Bea

Annika Christensen sa...

Det var ju kul med ett livstecken ifrån dig.
Låter härligt att du njuter av trädgårdslivet.
Igår var jag trött på min trädgård för första gången.
Idag hade jag besök så nu känns det bra igen.
Allt har blåst sönder här i sommar så det ser lite trist ut.
Allt gott
Annika

Jord under naglarna sa...

Hej! Vad roligt att "se" dig igen! Härligt att du fortfarande njuter i trädgården även om bloggandet är på sparlåga. :)
Må så gott!

Bea sa...

Hej Annika o Jord under naglarna! Tack för era kommentarer! Visst är det fortfarande kul med trädgård,bara det... att oxå ryggen bråkar, vi får se vad det blir, kanske jag tar upp tråden igen, vem vet!
Kramar till er och en fortsatt skön sommar!! / Bea

Uouo Uo sa...



Your blog is very impressive and have the useful information it is really caught my attention.


great work

تصميم مواقع





good job Beautiful! :)

حراج السيارات