torsdag 24 januari 2013

Inom glas och ram

Solen har åter en dag svept över  de kalla snödrivorna, strålar som inte alstrat nämnvärd värme, men dess mera energi  för alla sinnen som vi så väl behöver efter den långa mörka årstiden.
Kanske är det ljuset som sätter igång pysseltråden och lusten att skapa och dels får  mig att reflektera över dagen, stunden och livet i övrigt.

Livet som ibland är  mångfacetterat för oss alla och envar. Kanske behöver jag/vi påminnas gång efter annan hur viktigt det är med kärlek till våra medmänniskor, att berömma och ge positiv respons, uppskatta och gläds över andras framgångar, möta det svåra även med stöd och uppmuntran, tänka gott och handla oegoistiskt. Inte alltid så lätta frågor och ännu svårare att alltid få fram de rätta orden i de stunder där omtanken för en annan kunde göra gott och kännas långt ner i hjärteroten, kanske  för en god vän, kollega, familjemedlem osv, ett leende eller nick, kostar sällan mycket och bara det kan göra en dag för någon. 

Därför har jag lagt inom glas och ram, goda tankar och ord för att dagligen påminnas om Kärleken  i  livet och andra tänkvärda rader. T ex Lev inte snabbare än Din skyddsängel kan flyga.

En ny anslagstavla framför datorn med texten "fångad" bakom galler. En gammal ram blev stommen till inramningen.


 Nytt på väggen i köket, texter inom glas och  ram. 


Under kupan tronar min lilla ros och t om hjärtat blir varmt av en enda ros.


Vi närmar oss återigen ett veckoslut och hoppas att det blir idel varma tankar och goda ord på vägen !



Kram

17 kommentarer:

Jord under naglarna sa...

Så bra skrivet och så fint du har gjort på väggarna. Visst behöver vi påminnans ibland. Må så gott!

Hanna sa...

Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Vardag och flärd sa...

Ett vackert och tänkvärt inlägg, du är så fin! Fint med vackra ord på väggen, de gör att man tänker lite extra!
Ha en fin helg!
Kram Eva

Veronica sa...

Tänkvärt....
Dessutom en jättenäpen liten ros :)

Ha en skön helg!

♥Min Eden♥ sa...

Hej Bea!
Ja du, tur att åtminstone du är aktiv bloggare :) Min bloggaranda stagnerade totalt. Jag orkade inte ens hålla mig ajour på andras bloggar...så är det ibland...det går upp och det går ner. Vilka underbara lavendeltvålar...
stora kramen!

Inger sa...

Uppmuntran och ett vänligt ord behövs alltid, tänk att det ska vara så svårt, tack för påminnelsen.
Kram

Rosor och ruiner sa...

Så kloka ord - jag skall ta med mig dem!
Tack!
Hoppas du får en fin helg, kram!

Skaparglädje sa...

Så fint du skriver.
Vill önska dig en riktigt skön vinterhelg.

Snäckskalsdalen. sa...

Klokord, det är trevligt att läsa!
Vilken gullig liten ros, den piggar upp.
Agneta kram

Gudrun sa...

Det är väl detta som gör att jag tycker så mycket om dig Bea.
Du är en så varm och härlig personlighet, jag tycker om djupet, innerligheten, vänligheten och din strävan av medmänsklighet.
Önskar dig en riktigt fin helg.
Kram

Lyckoslanten sa...

Håller med och gillar allt du skriver och så vackert du gjort!
Ha en riktigt skön helg! ♥

Åsa! sa...

Så klok du är Bea! Tänk hur annorlunda världen kunde sett ut om vi människor bara var lite mera hänsynsfulla mot varandra.

ormbunke sa...

Tack för att du fick mig att tänka positivt efter några dagar där nere. Ha de gott i helgen.Kram.

Helena sa...

Du skriver som vanligt så bra!Väl värt att tänka på.Jag brukar försöka se människor runt omkring mig även de som inte tar så stor plats.
KRAM från mig!

Inger Marie sa...

Så fint tema du omtaler...og viktig å huske på i vår travle hverdag:)
Fint med rosen under kuppelen:))
God helg til deg:))

promenader på landet sa...

så fint du har gjort med kloka ord i fina ramar! Ha en fin vecka kram från vännen Maria

Vittran sa...

Solen ger oss ny energi och med den kommer nya uppslag. Tänk vad ljuset kan ge oss.
Underbar ros.
Trevlig kväll!