torsdag 13 december 2012

Lusse Lelle....

...Elva nätter före jul...,  Luciamorgon, en stämningsfull stund framför TV med  kära julsånger som ljuder av skönsjungande körer, då är det nära till julen. Tänk att ett år går så fort, att vi åter en gång får förbereda för den kära julen med traditioner som hör till och  kanske ser lite olika ut för var och en.

Det har blivit nästan en liten tradition för mig, att jag bjuda på  mitt alternativ till Lucia och i år får det bli min Snöängel som jag knåpat ihop med små accessoarer som rekvisita.



Min vita dörrkrans  "strålar" med  några stjärnor och bytte ut den gröna traditionen i år mot det snövita.


Får önska alla en trevlig fortsättning på Luciadagen!

15 kommentarer:

Gudrun sa...

Hej du mysiga Bea!
Vad du skapar mysiga och fina saker. Kul att höra från dig.
Önskar dig riktigt fina helger framöver.
Kram

Skaparglädje sa...

Lucia och julpyssel är i full gång hos dig också. Hoppas du haft en fin luciadag.
Kram!

Lyckoslanten sa...

Så härligt att få en kreativ hälsning från dig denna Luciadag! ♥

Helena sa...

Heej!
Vad roligt du är tillbaka :-)Vilken superfin ängel du gjort du kan då det mesta.Jag har varit uppe sen fyra så det blir inget firande av lucia.Å andra sidan har jag sålt massor av lussekatter o pepparkakor idag :-)
KRAM från mig!

Mia sa...

Jag har inte fått med mig ett enaste luciatåg iår, varken live eller på tv men sån är det ibland. då känns det extra bra med en frisk pust från dig som påminner mig om mys och pyssel, som vanligt alltid lika vackert.
Ha en fortsatt fin lucia :)

Lotta 8`) sa...

Detsamma till dig :) Såg lucia på tv i morse och det var så stämningsfullt!

Så fin snöängel du skapat, ljuvlig :) Här har det kommit fram några ulltomtar, det är allt, men ibland räcker det med det lilla.

Roligt att se dig i bloggvärlden igen, ha det, kram ♥

Inger sa...

Hej Bea,
kul att du är tillbaka!
Snart jul, svårt att förstå.
Kram

Vardag och flärd sa...

Fint luciapynt du har, snöängeln är ljuvlig!
Hoppas du haft en fin Luciadag och att helgen blir riktigt fin också!
Kram Eva

Tant Otteskrufv sa...

Hoppas du haft en fin luciadag också efter morgonens skönsång.Hon var söt, din ängel, men ser hon inte lite kissnödig ut där hon står med benen i kors? :)

Inger Marie sa...

Hei Bea:)
Så hyggelig kommentar fra deg:)
Fine dørkrans og lucia hos deg:)
Ønsker deg en fiiin helg:))

Åsa! sa...

Våga vägra grönt ;) Jag är fruktansvärt traditionellt tråkig med min krans på dörren, eller kanske bekväm, för jag gör den av murgröna som växer på garageväggen :D

Ha en underbar helg Bea! // Kram

Gugis Pärlor sa...

Hej du! Kul att du är tillbaka! Så fin snöängel du har skapat med väska och allt!

Kram Gugi

Gunilla sa...

Vilka fina pyssel du gjort.
Jag beundrar verkligen din iderikedom.

Önskar dig en riktigt fin fortsättning.

Elzie sa...

Vilken söt lucia. Och din dörrkrans gillade jag.
Hoppas du har en fin tredje advent.
Kram Elzie

promenader på landet sa...

Visst är det stämningsfullt på luciamorgon, bästa morgonen på hela året! Ha det gott vännen kram från Maria