fredag 21 december 2012

God Jul

Snart är  julen här med allt vad det innebär, paket, ljus i alla fönster, lyktorna tända, kanske något nytt, någonting  barnsligt och förstås  gamla traditioner som sig bör och glöm för all del inte något likt Ernst jul - något helt otippat bland   julpyntet.

Här är ett litet axplock av det jag just nämnde och vad månne är det otippade då!?


Askarna   gjorda i en trevlig vikning likt en tårtbit och passar bra för t ex  brända mandlar  som en ge-bort-present.


Jo, det otippade är naturligtvis kupolen av videkissor! Kan man ha vide på julen? Jo ,det är en trevlig kombination - tycker jag!
Får tacka mina läsare för året som gått och alla skrivna rader som jag fått i kommentarsrutan och hoppas att ljuset och fina vinterdagar väcker bl a  trädgårdssinnet till liv igen.




God Jul!

Julkram

25 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Lyckas bättre här jag kom inte in på kommentarsfältet på din andra blogg ,så God jul till dig ,Nette(fina bilder på andra bloggen )

Vardag och flärd sa...

Vackra julpyntsbilder!
Önskar dig en riktigt God Jul (nu återvänder snart ljuset till glädje för växterna)!
Kram
Eva

Gunilla sa...

Vilket fint tips med den trekantiga asken den skall jag försöka göra.

En riktigt trevlig Jul önskar jag dig också.
Tack för alla fina tips och vackra bilder som du delat med dig av.

Varma julkramar.

Skaparglädje sa...

Tårtbitsaskarna är så fina, jag gjorde sådana förra julen.
Jag vill önska dig också en riktigt skön julhelg. God Jul!

Tant Otteskrufv sa...

Söta möss som har fått nys på den ostformade asken:) Hoppas nu du får en riktigt skön jul.

Lotta sa...

Så mycket fint pynt du har och tårtbitsaskarna var verkligen fina!
Klar man kan ha vide till jul, här faller just nu stora snöflingor och det blåser vilket oroar mig lite efyersom jag ska hämta dottern vid bussen framåt 12 slaget.
Vi önska dig en riktigt god Jul.
Julkram Lotta

Birgitta sa...

Önskar dej också en riktigt GOD JUL. Vad duktig du är som gjort så mycket fint.
Julkramar Birgitta

Livet på Vestergård sa...

En riktigt God Jul till dig med!

Mia sa...

God jul till dig också :)

Lotta 8`) sa...

tycker videkissarna passar alldeles utmärkt till julpynt, älskar allt som är av naturmateriel, och nu när jag har ledigt så skall jag ut och plocka några grenar och blåbärsris och julpynta här hemma.
Nu har vi överlevt jordens undergång, tiden har vänt och vi går mot ljusare tider, så nu kan allt bara bli bättre :) Önskar dig en härlig och god jul, kram ♥

Berit sa...

Önskar dig en strålande och underbar JUL!!

Anette sa...

Önskar dig en riktigt god jul Bea!

Mina fotostunder sa...

Så mycket vackert julpynt du gjort!
Ha en trevlig julhelg!

Margot sa...

Önskar dig en riktigt FRIDFULL och GOD JUL!
Kram Margot

Hantverkarglädje sa...

En riktigt god jul till dig.

Annelie sa...

En riktigt GOD JUL till dig å ha det riktigt mysigt...
Kraaaam!!

Åsa! sa...

Vilka fina askar! Du är så piffig Bea! Ha nu en underbar helg // Kramen

Hanna sa...

Tittar in för att önska dig en riktigt GOD JUL.
Kram
Hanna

Inger Marie sa...

Herlig julstemning hos deg:))

Bare innom for å ønske deg en god jul og alle gode ønsker for det nye året:))
Juleklem fra meg:)

Lotta sa...

Underbart med videkissarna som juldekoration!
Ha den bästa av jular!
Kram

promenader på landet sa...

Önskar dig en riktigt fin jul! Stor kram från vännen Maria

Inger sa...

God Jul Bea!
Kram Inger

Lyckoslanten sa...

Jag önskar dig en riktigt skön, avkopplande och fridfull jul! ♥

Gugis Pärlor sa...

God Jul!

Hoppas du får en helt magisk och fin juletid!

Julkramar Gugi

Ölandsvindar sa...

Ja, nu börjar det bli dags att bläddra i frökatalogerna med ena handen och sjasa bort rådjuren i trädgården med den andra.Såg just några sorgligt söndertuggade blad när vi kom hem efter julfirandet. God forts till dig! /Kerstin