fredag 2 november 2012

Det drabbade mig

Hur jag än försöker att:

- tänka trädgårdsblogg och dito inlägg

- planera och illustrera med bilder

- finna orden med innehåll

- fånga något som inspirerar mig och kanske dig...

Ja, det är som bortblåst!


Får lov att gå i mina egna tankar tills dess att:

- formen återkommer

- lusten för ord och de skrivna raderna faller på plats,  likt  en dominoeffekt som träffar mig

- "pysseltanten" kanske har något trevligt att bjuda på inför advent.

Kan det månne heta - BLOGGTORKA?

---------------------------------------------------------------------------------

Hur som helst, dåligt med uppdateringar, men allt är fixat på utsidan, "trädgårdsjulet" har stannat och gått i vintervila, skörden är samlad i korgar och väl på burk. Nu är det bara att njuta av smaker och minnas med välbehag den möda man lade ner tidigt i våras.




I mitt "gröna rum" får alla gröna blad samsas i väntan på en ny vår.



Detta som ett livstecken från mig och får önska er mina vänner en trevlig fortsättning på vintern!

  Ha en fin  Alla helgon helg!

KRAM

29 kommentarer:

Tant Otteskrufv sa...

Gå omkring och självsväng ett tag du, så kommer det nog några tankar fladdrande rätt som det är. Dina "gamla" bilder håller ett bra tag än :)

Åsa! sa...

Så är det Bea, ibland är det bara ökentorka. Hoppas du är ledig i helgen och får njuta utav vackert väder! // Kramen :)

gittan sa...

Jag känner igen mig! Jag funderade så sent som idag på om jag kanske skulle släcka bloggen men sansade mig sen för jag kommer nog igen till våren om inte annat. Om inte orden vill falla på plats är det inte mycket att göra mer än att vänta ut dem . Ha det gott tills vi hörs igen / Kram gittan

Annelie sa...

Ja,det händer nog dom flesta ibland..Jag ligger ju på topp på hösten ja fram till jul ungefär...;)

Hoppas att du får det riktigt skönt å härligt och att du kommer tillbaka när det ska till att planteras...;))

KRAMAR till dig!!

Rosor och ruiner sa...

Ja det kan drabba vem som helst, och jag tycker du fick till ett fint inlägg ändå =)
Ta det nu lugnt, vi finns kvar när du får inspirationen tillbaka!
Kram!

Helena sa...

Jag brukar titta lite på mina bilder o då brukar jag få lust att skriva.Men att pausa är ju helt OK man gör ju som man vill :-)
KRAM från mig!

Gudrun sa...

Hej Bea!
Ja, så där är det. Du har ju hållit på i några år med bloggen och tillslut så kan det vara si och så med inspirationen. Du skall i alla fall veta att jag alltid uppskattat din blogg, dina fina bilder, dina ord, dina besök hos mig.
En riktigt fin vinter önskar jag dig.
Kram och på återseende, på det ena eller andra viset.

♥Min Eden♥ sa...

Här är det öken också...så ingen fara. Jag har noll inspiration, så är det bara.
Ha en skön helg!!
/nina

Vardag och flärd sa...

Men bloggar när man vill och kan - utan tvång! Ditt livstecken visar ändå fin text och vackra bilder!
Ha det riktigt fint!
Kram Eva

Viola sa...

De eplene fristet veldig! ;) og det øverste bildet her ble veldig vakkert også, nesten min favoritt tror jeg..! :)

Törnrosa sa...

För att ha "bloggtorka" måste jag säga att ditt inlägg var jättefint och med vackra bilder. Men visst är det så, ibland varken vill eller hinner man blogga. Så plötsligt rinner det till en massa inspiration och jag får nästan bildkramp, eller vad det nu kan heta, när jag staplar mina foton i bloggen och hoppas att även andra ska gilla dem jag visar.
Hej från Törnrosa

Inger sa...

Att blogga ska vara lätt... hoppas du snart är tillbaka!
Kram

Lyckoslanten sa...

Ja om du har bloggtorka nu så har jag det allt som oftast eftersom jag inte använder mig av alla de där orden som finns till buds.
Njut av den här tiden innan advent. ♥

Gunilla sa...

Bloggtorkan har nog drabbat mig också. Det står stilla i tankarna.
Jag får njuta av dina bilder och ta in dina välformade rader under tiden .

Spännande med dina pyssel ideer det ser jag framemot.

Ha en riktigt fin helg

IreneL sa...

Så där är det för mig också nu..bloggtorka. Det blir inte många inlägg hos mig inte men det får vara så nu. Sen kanske vi får inspiration både du och jag till att blogga mer!
Ha det bra nu!

Ninne sa...

Vet Du det är faktiskt "skönt" att läsa dina rader om att det står still-- Som du kanske märkt så är det så det varit hos mej ganska länge. Det klaffar inte, men jag funderar till o från o rätt som det är så kommer det en "puff"... Tanken nu blev att tack o lov det är inte bara den gamla tanten som har fått bloggtorka. Jag skyller på att i min ålder så tar allt -- en rysligt lång tid-- det är därför jag inte Hinner??? Måste ju iaf gå in o läsa för det är så mycket fint o härligt som skrivs o visas. Jag hoppas snart du får till lite av dina fina tips för det är mycket inspiration du har förmedlat.Sen behöver sådana som jag rep. på gammalt- visst så var det-- Vi möts säkert här snart igen!!
Ha det riktigt gott nu--
Ninnekram
-

promenader på landet sa...

Är glad att du ändå gjorde ett inlägg så jag fick njuta av dina fina bilder! Ha det gott kram från vännen Maria

Britt sa...

Har också haft en sväng av den åkomman, tror att jag har blivit av med den nu//Britt

Annika Christensen sa...

Hej!
Det har varit lite så här också. Svårt att hinna med att skriva både på bloggen och till reportage.
Ha det så skönt så hörs och ses vi när andan faller på.
Allt gott
Annika

Tiger sa...

Det kan bli så ibland... Rätt som det är kommer inspirationen säkert tillbaka! Men det var vackra bilder du bjuder på! Gillar äppelkorgen. En sån skulle man ha... Jättesnygg!

Hösthälsningar
Elisabet

Elzie sa...

Det är tillåtet med torka. Bara du kommer tillbaka till oss så är vi nöjda.
Ha det så gott och sköt om dig.
Kram Elzie

Åsa! sa...

Halloj Bea! Visst är det roligt att byta recept med varandra. Här kommer mitt favoritrecept på äppelpaj!

6 äpplen
225 g smör
4,5 dl havregryn
0,75 dl sirap
0,75 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
3 msk mjölk

Smält smöret i en kastrull, blanda i övriga ingredienser, utom äpplena.

Skala äpplena och skiva dom tunt. Lägg i en smord ugnssäker form och fördela smeten över.

175 grader i ca 30 minuter.

Sött... och gott :)

Kram Åsa!


Hantverkarglädje sa...

Ta det lungt, vi väntar. Ibland känns det ju som om man visat och allt. Tror vi alla hamnar på det där ibland. Ha en bra dag med vårt fina väder.

Birgitta sa...

En liten hälsning till dej från mej. Hinner inte heller med kommenterarerna som jag egentligen vill. Har mycket att väva just nu.
Önskar dej en fortsatt trevlig helg.
Kram Birgitta

Black Iris sa...

Trots ev. bloggtorka tycker jag att du fick till ett fint inlägg med vackra bilder..

Kram Maidi

Anette sa...

Ojoj, har du också drabbats! Bara vila som gäller så ska du se att det löser sig. Kram Anette

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Lotta 8`) sa...

åh... samma här.... men så får man vilat ett tag, och så är man igång igen. Tror det kan bero på att vi behöver höstvila/bloggvila för att få tillbaka inspirationen, som när man väntar på våren och trädgården :)
Ha det så gott, kram ♥

Carina sa...

Guuuuud, så gott att höra att fler än jag känner så här!!! Det är som fullständigt bortblåst...orken, lusten, inspirationen, ja allt av det som brukar infinnas ig utan vidare! Försöker ändå göra ett och annat inlägg, men måste säga att det kändes gott att höra att jag inte är ensam i världen om att ha en trytande inspiratione!
Ha det gott därute, och vi får väl hoppas att lusten infinner sig igen!
Kram!/