fredag 5 oktober 2012

Dripp dropp

Var är solen och den blå himlen? Ja, det kan vi verkligen undra efter allt regn  som faller och gör dagarna minsann gråa och hur man än vänder näsan uppåt för att om möjligt skönja en strimma ljus i det ofantligt tjocka och regntunga molntäcket   verkar ljusglimten väldigt avlägsen just nu.

En liten tröst för min del är, att det mesta har skördats och tagits hand om, endast några morötter kvar i jorden som verkligen får det blött och trist av alla dropparna. Men, vad betyder några morötter då andra har en  del  fält som står  moget men inte hunnit skördas  på ställen pga det myckna regnet och kan knappast skördas mera i år - det är väldigt tråkigt!

 Dripp dropp

I allt  detta gråa passar väl att ta fram lite positivare toner och kanske smått  egoistiska tillika, för i min lilla värld har allt kretsat kring mina  vackra Brunette plantor de senaste dagarna, "hinner - hinner ej"!? Visst hann den blomma i år igen - lycka! Allt tack vare frostfria nätter hittills.



Trots allt regn för tillfället, har ändå solen och höstfärgerna faktiskt  bjudit på sitt bästa en dag i veckan och alla solarna i "båten" var som vitaminer för trädgårdssinnet som annars  är på väg att vila och tanka  nya tips  och drömmar om en ny vår med nya utmaningar.


Dripp, dropp ute och tända ljus på bordet inne,  man får göra det bästa av stunden!


Ha det gott!


18 kommentarer:

Skaparglädje sa...

TACK för fröna från din rosa pionvallmo. Och vilket fint kort och litet frökuvert.
Ikväll regnar det rejält hos mig också, annars har vi haft fint två - tre dagar den här veckan, då har jag höststädat i trädgården.
Vill önska dig en riktigt Trevlig Helg!//Anne-Lie

Ruben sa...

Det skulle ju ha varit för snöpligt, om inte 'Brunette' hade hunnit slå ut. Bra att du har en positiv inställning till nästa odlingssäsong! Vi hoppas!!!

Trevlig helg!
/Ruben

Nette Cecilia sa...

Tack för fröna till vallmon ,tur att du gjort så bra paket ,det regnade så igår när posten kom så min man tog den när han kom från jobbet ,dom hade ju kunnat gro i lådan ,trevlig helg ,Nette

Helena sa...

Åh vad fina bilder på Brunette!
Idag kom fröna TACK snälla du :-) så fint inslaget oxå.Blev jätteglad för det.
KRAM från mig!

Ninne sa...

Även jag TACKAR för det fina innehållet i kuvertet som anlände idag. Nu är det att vänta på en ny VÅR så jag kan så och sen få njuta nya blommor. Hade UPPEHÅLL HELA FM... Helt skönt. Fick ner lite Narcisser så det ska bli lite vår i Hostarabatten .. Vi hoppas på lite Brittsommar nu i okt.???
Ninnekram

Inger Marie sa...

Nydelig Brunette!
Og du skriver så poetisk..varm om hjertet blir en når en leser dine vakre ord:)
Takk for frøene..de kom nå i dag:))
Gleder meg til de blomstrer til neste år:))
Ha en fin helg:))

Lyckoslanten sa...

Tackar från hjärteroten för det fina innehållet i kuvertet! Jag får dokumentera detta vid tillfälle!
Även idag får vi göra det bästa av stunden! ♥

Inger sa...

Grattis till Brunettes blommor, jag väntar fortfarande på mina. Senaste veckan har vi haft strålande sol, underbart höstväder, hoppas solen kommer till dig också.
Kram

Vardag och flärd sa...

Vill bara meddela att solen befinner sig hos mig! Sagolikt vackert när den strålar på alla höstfärger - och det är varmt!
Hoppas du också får ta del att detta underbara!
Kram Eva

Åsa! sa...

Nog blir det tungt när regndagarna blir för många på rad! Hoppas att ni får lite sol nu i helgen! / Kram Åsa

STENLYCKA sa...

Önskar dig en superduper helg!
Njut oavsett om det regnar eller ej!
Stora Kramen från mig!
Raina

ormbunke sa...

Dina blommor lyser som solar. Tack för din solglimt. Alltid kul att få brev men allra helst med ett så fint innehåll.Ha en bra fortsatt helg. Kram.

promenader på landet sa...

I bland kan man undra, hur mycket regn finns det egentligen i alla moln? Så bra att du hunnit rädda dina alster i trädgården i alla fall! ha en fin vecka kram från vännen Maria

Hanna sa...

Ha en fin avslutning på helgen och en bra start på nya veckan.
kram
Hanna

Vardag och flärd sa...

När jag kom hem från stugan igår låg fröerna till pionvallmon och väntade på mig. Så fint kort du pysslat till dem! Stort och hjärtligt tack, du är snäll!

Ha en fin vecka!
Kram Eva

Mona sa...

Underbara blombilder! Här hade vi vackert väder hela veckoslutet, men idag har det igen regnat.
Ha det så bra! Kramar, Mona

karina sa...

Hejsan!
Vilket härligt bak och så vacker den var "Brunette". Här regnar det också men jag hoppas på fint väder i helgen då gunnebostängslet ska på plats, för jag ska mota rådjuren vid tomtgräns (man hoppas iallafall). Ha det gott, Karina.

Bitte sa...

Ja, man får göra det bästa av stunden precis som du skriver. Här regnar det också varje dag, kanske inte alltid hela dagarna i sträck, men jag börjar bli less på att det aldrig blir ett längre uppehåll!

Du bjuder på vacker blomsterprakt som alltid :-).

Ha en fortsatt fin vecka!

Många kramar
Bitte