fredag 21 september 2012

Tacksamt

Visst är det skönt med hösten - trots allt! Den tid på året då allt lägger sig till vintervila i trädgården  och den som har dagligen haft sina trädgårdsvandringar  får kanske finna ett nytt spår under  senhösten och vintern. Ja, det är faktiskt rätt tacksamt med vilan efter alla turer med ogräs och sånt!  En fördel med denna årets odling blev ju ingen klagan över torka i all fall, däremot fanns och finns det ogräs för den som  ännu orkar fajtas med den tillväxten.

Till och med frosten har hållit stången hittills, men ack hur länge till? Önskade att mina Silverax Brunetta hade hunnit blomma även i år, men där ser man hur vädret påverkar olika växter med tanke på sol och värme.

På tal om nya spår för säsongen, hösten medger lite mera av den produkten och visst är det trevligt med något vackert på dörren. Men tyvärr är inte denna krans särskilt hållbar, men trevligt en kort tid i alla fall, med de vackra syrenhortensia blommorna som bas.






Där fick jag med årets perenn också, nämligen Bolltisteln.
Tacksamt med nya spår för säsongen!


Ha en skön helg  alla läsare!










16 kommentarer:

Inger sa...

Mycket vacker krans, ser ut som att mitt silverax 'Brunette' inte heller hinner slå ut. Hösten är ett faktum.
Kram

Ninne sa...

Det är visst höst, men vi får njuta av det som har varit o är som det är.
Här är det blåsigt o ruggigt nu, och vi har ju inte haft mycket regn, har det kommit ngr mm så har de blåst bort väldans fort..
Du gör så fantastiska kransar. Jag skulle .. men det blir inte.. Inte ens när jag inspireras av DINA KONSTVERK.
Ha det gott Ninnekram

Ruben sa...

Fantastisk vacker krans! Kunde inte ha blivit bättre!

Trevlig helg!
/Ruben

Livet på Vestergård sa...

Så fin krans! Även om den inte är så hållbar har du den förevigad med kameran i alla fall.
Ha en riktigt skön helg! Kram Kicki

Skaparglädje sa...

Jättesnygg höstkrans, lite taggigt att arbeta med bolltisteln kanske.
Ingen frost hos mig heller än.

Lyckoslanten sa...

Tack för att du delar med dig av den kransen! Vilken tur att det lätt förgängliga går att konservera i bilder!
Ha en riktigt skön helg! ♥

Helena sa...

Vacker krans stämningsfull på nått vis.
KRAM från mig!

Annelis hantverk sa...

Helt underbart vacker krans som du gjort!
Ha en fin helg!

Gugis Pärlor sa...

Vilken vacker krans och jag håller faktiskt med dig om att det är skönt att vila upp från rabatterna... Det om något behövs ;O)

Kram Gugi

Rosor och ruiner sa...

Ja det är faktiskt rätt skönt med höst!
Min Brunette lär nog inte heller slå ut, den kom nog av sig när jag flyttade den i somras. Och den kanske står för skuggigt...

Gudrun sa...

Hej Vännen,
Så duktig du är på att göra fina kransar.
Kram

gittan sa...

Hej Beavännen! Det är alltid lika uppiggande att titta in till dig.. Vilken vacker krans om än hållbarheten inte är den längsta, det gäller att njuta av stundeb =) Inte ens hos mig blommar alla Höstsilverax i år, det är nog första gången de inte gör det. Men de som blommar njuter jag av desto mer, doften är ljuvlig!
Jag hoppas frosten håller sig borta ännu en tid så ni får lite höstfägring / Kram gittan

promenader på landet sa...

Hej fina bloggvän! Jag gillar också hösten, det blir ett skönt lugn och skön luft. Ha det gott i veckan kram från Maria

Vardag och flärd sa...

Så vacker din krans är! Synd att livslängden är så kort!
Kram Eva

Hanna sa...

fin krans.
Ha en fin start på denna veckan.
Kram
Hanna

Gunilla sa...

Ja visst är det synd att silveraxet inte hinner slå ut men jag får glädjas åt de dekorativa bladverket.

Vilken fin krans ,kanske den går att torka.

Ha det gott