söndag 2 september 2012

Ordverifiering

Ett kort inlägg som tangerar ordverifieringen.  Flera bloggare har valt den modellen för att kommentera,  men det verkar väldigt tålamodskrävande att lösa ord-koden. Är det ngn annan som har mycket svårt att fånga upp  bokstäverna rätt, för att kunna publicera de rader man önskade ge till sin bloggvän? Tyvärr, har man försökt uppemot 5- 6 ggr på samma ruta, ja, då ger jag upp! Lite synd, för jag ville gärna lämna en rad när tiden medger! Går det inte, ja då  fladdrar jag vidare...ledsen!



Ha en fin höstvecka!

PS Hoppas det löser sig snart med ordverifieringen!

19 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Jag har försökt välja bort ordverifieringen på min blogg, men det går inte.
Kram!

Rosor och ruiner sa...

Jag har tagit bort min ordverifiering, den är bara till besvär...och ofta orkar jag inte kommentera om det är sånt, tyvärr...

Livet på Vestergård sa...

Det är verkligen besvärligt med ordverifieringen. Fin fjärilsbild!
Kram Kicki

Inger Marie sa...

Nydelig bilde!
Så kjedelig med denne ordgreinen som ikke vil slippe taket....ikke lett å bli klok på dette:)

Gunilla sa...

Ordverifieringen är bara till besvär.
Jag har tagit bort på bloggen.
Varför behövs det kan jag ju undra.

Vilken fin bild på fjärilen. I år så har det varit otroligt lite fjärilar hos oss.

Ha det gott

Ruben sa...

Jag har faktiskt försökt upp till tio gånger på vissa bloggar. Det verkar som olika mallar har olika ordverifieringar. Några har både ihopjyttrade bokstäver OCH bild. Helt klart over the top! Jag får väldigt lite "skräp", men jag vet andra som får hur mycket som helst om de tar bort verifieringen, och då förstår man att de måste ha den aktiv. Men det finns ju lättare och svårare ordverifieringar. Vet inte var det ligger i koden, men någon som vet, kanske kan ge instruktioner hur man åtminstone lägger in en ENKEL ordverifikation.

Ha det gott!
/Ruben

Veronica sa...

Jag har oxå tagit bort den... det borde gå i alla typer av bloggar!? Bara till besvär och supersvår att tyda. Speciellt i mobilen...... Jag gillar verkligen att du planterat taklök i lyktan och kommer sno den idén till nästa år :)

AnnCharlotte sa...

Jag gör som du....ger upp när det inte går.
Fin fjäril och fin bild.
Ha det bra :)

Anna Vattenkanna sa...

Besvärligt. Jag brukar ge upp efter tre-fyra försök vilket är tråkigt när man vill ge någon lite trevlig feedback.

Kram

Birgitta sa...

Hej! Håller med dej. Tog bort min ordverifiering för länge sedan. Jag brukar tröttna när det inte går att läsa vad det står.
Ha det så gott
Kram Birgitta

Helena sa...

Har inte heller nån ordverifiering sen lång tid.Däremot kommentators granskning på äldre kommentarer.
Har bara tur ibland när jag lyckas lista ut vad det står känns det som...blir frustrerad efter några försök o tröttnar...
KRAM från mig!

Jord under naglarna sa...

Skrev om det samma jag med igår. Jag har gett upp några kommentarer nu och det är ju trist om man inte kan kommentera på grund av det.

Till något roligare - Vilken underbar fjärilsbild!

Gugis Pärlor sa...

Usch ja, hur kan något ha blivit så mycket sämre? Helt omöjligt att tyda de tecknen för det mesta ;O(

Kram Gugi

Lyckoslanten sa...

Vet du jag tror att många inte är medvetna om att de har ordverifiering. Man vill ju så gärna kommentera... Det är ju så lätt att ta bort via inställningar och inlägg och kommentarer.
Tack och lov är det inga problem hos dig! ♥

Åsa! sa...

Jag har också problem med de där orden, suck!

Men din fjäril Bea, den är så fin! Jag har bara sett makaonfjärilen en gång i min trädgård och då låg kameran långt bort :)

Black Iris sa...

Ja, det är nog ett problem för de flesta och totalt onödigt..

Kram Maidi

STENLYCKA sa...

Ja detta skrev jag om på min blogg för ett tag sedan. Hoppas många tar bort det när de läser ditt inlägg. Jag blir så trött att sitta och försöka flera gånger för att skicka en liten hälsning. Varför skall det vara så svårt och vad är det för mening med denna ordverifiering.

Vilken underbar fjäril, du är makalös med din kamera!
Kram Raina

Hanna sa...

Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Elzie sa...

Håller med dig. Spelar ingen roll om man skriver in rätt bokstäver, det blir ändå alltid fel. Önskar att folk tar bort den. Har gjort det själv men kommer, naturligtvis, inte ihåg hur man gjorde, haha.
Hoppas du har en fin dag.
Kram Elzie