söndag 9 september 2012

En liten vink

En av mina bloggvänner gav en liten vink om att få se lite mera av min trädgård. Och visst skall jag bjuda in er vänner på en liten rundtur. Välkommen då!

Klippstånds lyser som höstsolen i infarten.

Entré-rabatterna i sensommartid

Sydsidans rabatter i olika blomningsskeden.






Vi svänger mot norr nedan.







Från köksträdgården sett.




Nu har vi vandrat kring hela huset och (sett det mesta) vinklat åt de flesta håll och kommer till min lilla hydda där alla små plantor blir till. Rabatten ovan- triangeln som numera är yvig och stor som ni ser nedan på bild och skymmer byggnaden till en del. Så det kan bli på kort tid!


 Det var mina höstkarameller till Er! Där fick ni en skymt av skeppet med!

Må gott!

24 kommentarer:

Lena/isis sa...

Ååå vad fint du har . Vackra foton.

Kram

Nette Cecilia sa...

Oj, oj så vackert du har det ,kanske kan man få se det live någongång.Underbar trädgård ,kram Nette

gittan sa...

Ååååh... Bea, dom karamellerna smakade mer. Vilken härlig trädgård du har! Hoppas frosten håller sig på avstånd ännu en tid / Kram gittan

Lyckoslanten sa...

Vackrare trädgård får man söka efter! ♥

Blomkärringen sa...

Vilken härlig rundtur du bjuder på, jättekul att se hur andra har det i trädgården.
Tack för titten!
Ha det gott!
Blomkärringen

Hon som talar med blommor sa...

Tack för en trevlig promenad! :) Kram / Carolin

Gunilla sa...

Underbar promenad jag njuter i fulla drag.

Ha det gott
Gunilla

Hantverkarglädje sa...

Utan att ha blick över hela trädgården anar jag hur vackert där är med alla växter du visar här. Tack för den fina titten.

Hanna sa...

åh så vackert.
Ha en fin söndagskväll.
kram
Hanna

Skaparglädje sa...

Tack för rundvandringen, SÅÅÅ fint du har det.
Kram!

Lotta sa...

Tack för titten, så mycket vackert du har, jag är alldeles stum av beundran och jätteglad att du delar med dig!
ha en fin start på nya veckan.
Kram Lotta

Rosor och ruiner sa...

Tack för titten, så kul att få se helhetsbilder. Vilken fin trädgård du har!!

Ruben sa...

Så smakfullt överallt! En verkligt behaglig trädgård!! Ageratum är jättefina, men jag har gjort ett litet uppehåll med att odla dem. De ser ju inte så roliga ut efter regn, så det var ju nästan tur att jag inte odlade dem i år!

Ha det gott!
/Ruben

Inger sa...

Tack för titten, så fint! Hoppas din Brunette hinner blomma.
Kram

Lotta 8`) sa...

men ser man på - så kul! att få vandra runt i din trädgård och det är lika fint som jag tänkte :)
Jag blir alldeles kär i bild nr 8, den med...hmmmm, vad de nu heter de där sensommarblommorna som är oranga, med blått vid sidan om och spirorna som är..? kanonfin komposition!
Det är jättefint att se närbilder på blommor men att se helheten är fint med, ser på någon bild att du har ett staket som fond, det blir ett annat djup i bilden (3).
Du har rätt stor trädgård? Tack för titten, kram ♥

Snäckskalsdalen. sa...

Du har en helt fantastisk trädgård. Och jag är inte förvånad.....Och den är stor och så fin, så fin! Helt underbar, vackra kombinationer och vackra färger. Jag drömmer vidare.
Agneta kram

Ninne sa...

Så härligt o fint du har det. Tack för en underbar tur. Förstår att både människor o "djur" ---alla fina fåglar du visar på andra bloggen--trivs hos Dej.
Hoppas det dröjer innan Mr.Frost tar bort färgprakten, även om det kan bli mycket vackert ibland då också.
Ha det fortsatt gott
Ninnekram

Inger Marie sa...

Vakker hage du har:))
Takk for runden..masse inspirasjon du byder:))
Ha en fin uke videre:))

Landbohaven sa...

Tak for rundvisningen i din smukke have.
Gode billeder.
Ha`en dejlig aften.

ormbunke sa...

Vilken härlig blomsterprakt.Tack för den fina visningen.Och växthuset som du skriver om ligger ju fint inbäddat. Ha de gott. kram.

Ingela sa...

Härligt! Visst är hösten fin, allt rensande över och det är bara att njuta!

Hälsningar
Ingela

karina sa...

Hejsan!

Du har inte haft besök av rådjuren, eller så gillar de olika sorter hos dig och mig "ler". Blir lite annan blommning när man som jag förmodar att du bor i en kallare zon och har som norrlänningarna sol hela dygnet. Det fullkomligt svämmar över i blomningen och blir så vackert och så stora. Här skulle det behövas vattning varje natt och massor med gödsel och bra jord. Men jag är på gång med att få bra jord om nu bara rådjuren håller sig borta så de får komma i sin blom och rätta storlek. Härligt att få vandra runt med dig och att du älskar din trädgård, går inte att ta miste på.
Ha det gott, Karina.

Anette sa...

Det var en vink som heter duga Bea! Jättefint. /Anette

Gudrun sa...

Så fin trädgård du har Bea!
Tack för rundturen.

Hoppas att det är bra med dig.
Önskar dig en fin kväll
Kram