måndag 24 september 2012

Blogg-frön

Det finns visst några goda ting med att blogga! Många (även jag) har ibland funderat över nyttan och meningen med allt detta, men faktum är att det ger faktiskt ngt igen, tänker på ord som skrivs och den energi man lägger ner för att omvandla sin tankar till ett inlägg som har någon  mening och innehåll, trots att det ibland kan kännas som ett enda svammel om ingenting. Men rader i kommentarsrutorna är både roliga, tänkvärda och full med iver och ett brinnande intresse för trädgård, pyssel eller annars bara vardagliga ting som kan  läsas och underhålla. Alltså, ett litet meningsutbyte på sitt sätt som absolut fyller en funktion idag!

Det andra är att bloggpost som jag fått, dels som överraskning och dels  som byte av diverse växter och frön. Visst är det trevligt med t ex  Bea Vallmon här?

Nu kan jag presentera Zinnia `Ruben`. En elegans utan dess like i ljuva färger och vacker blomsterkorg. Gillar färgtonen och  tyvärr hade insekterna samma tycke och till slut blev den sliten och mjöldaggen tog det sista  ur den.





Nu mina vänner vill jag bjuda på blogg-frön! Gillar du min rosa Pion Vallmo, så skriv  i kommentaren om du önskar ett blogg-brev med frön  på posten så småningom. Det ligger tio (10st) färdigt förpackade fröpåsar och väntar på dig! Först vid kvarn malar först!! Sänd därefter din adress på e-post!

Uppdatering: Den sista fröpåsen har fått en adress och därmed avslutas utdelning nu!
Trevlig kväll!


18 kommentarer:

Helena sa...

Jaaa jag vill gärna ha!!!Älskar dessa vallmo nån sån färg har jag ej...
Jag mailar dig min adress direkt :-)

Lyckoslanten sa...

Ja men visst! Jag blev aningen besviken när mina pionvallmon var mörkaste vinrödslila och inte rosa. Kanske, kanske jag har chansen att få några av dig... Utifall att mailar jag adressen nu. ;o)

Hanna sa...

Jätte fin, verkligen.
Kram
Hanna

Skaparglädje sa...

Ja, ibland funderar man på varför man bloggar, om det verkligen finns någon som vill läsa det man skriver, Men tydligen är det så.
Jag vill gärna ha frön av den fina vallmon. Ska se om jag hittar din epostadress här annars skriver jag min adress i en ny kommentar här.
Kram!

Skaparglädje sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Acchleja-Carro sa...

Hej! Jag fick tips om att gå in på din blogg, och det visar sig ju vara ett jättebra tips! =)
Det ser ut som att jag hinner fram till kvarnen, så jag mailar min adress till dig och hoppas på att få några fina fröer på posten!
Ha det fint! /Caroline

Inger Marie sa...

Så fint du skriver!..og jeg vil gjene være med..og kanskje være den heldige:)
Nydelig din zinnia også:))
Ha en fin uke videre:))

Ruben sa...

Den zinnian är verkligen min favorit också. Från att den slår ut och till dess den är helt utblommad! (Vilket är en avsevärd tid med blomstermått mätt). Jag har kvar fröer av din pionblommande vallmo. Den är verkligen fantastisk, den blommar fortfarande!

Ha det gott!
/Ruben

Nette Cecilia sa...

Kul med frö på vallmo jag vill gärna ha ,kram Nette

Annelie sa...

Dom är ju så vackra vi har massor med jättevallmon här hemma i olika färg...;)))

KRAM/Annelie

Vardag och flärd sa...

Bloggandet ger oerhört mycket, många härliga vänner och mycket inspiration och hjälp!
Vill gärna ha frö av den ljuvliga blomman! Mailar dig!
Kram Eva

Lotta sa...

Härligt inlägg som vanligt och jag vill jättegärna ha någa frön av din vallmo, du får gärna några andra av mig.
Zinnior har ochså blivit mina favoriter och jag såg de allra underbaraste på en kollonilott i Ystad igår, de var jättestora och oranderöda...vill ha!!!!
ha en fin kväll.
Kram Lotta

Åsa sa...

Visst undrar man ibland över nyttan med detta bloggande! Senast idag hade en vän helt missuppfattat det jag skrivit, då tänkte jag att jag är nog helt fel ute...

Så gulligt utav dig att dela ut frön! Jag önskar alla som vill ha den vackra vallmon lycka till! / Kram :)

Ninne sa...

Önskar såå att det blev ngr över till mig???
Ninnekram

Viola sa...

Et godt innlegg Bea! og jeg har nok tenkt som deg.. hva er vitsen.. helt egnetlig.. inntil man ser at blogginga gir noe fra seg, tilbake.. man samler minner, bilder, får fine kommentarer, lærer nye ting.. får nye idéer.. og det er jo så morsomt å fotografere, og man vil gjerne vise frem sine bilder også.. av og til har jeg tenkt at bloggen er som mitt andre hjem, ha ha! ;)

men hage har jeg ikke, så jeg står over de frøene, håper noen andre kan dra godt nytte av de istedet..

Ønsker deg en god uke med klem fra meg! :) flotte bilder her!

ormbunke sa...

Gott att komma in här och njuta en stund.Min rosa vallmo blev det inget av i år så jag ställer mig gärna i kö
för att få ett brev från dig. Ha de gott. Kram.

karina sa...

Hejsan!
I går så strödde jag ut massor med vallmofrön av den mörkrosa under päronträdet och hoppas få till en liten blomsteräng där med 1-åringar. Följer dina inlägg med 1åringar så det lär bli fullt med vackra växter till sommaren. Ha detgott, Karina.

Bitte sa...

Vad roligt att du kikade in hos mig! :-) Jag har inte heller haft så mycket tid (eller ork) för bloggen de senaste månaderna, men jag försöker knåpa ihop ett inlägg så ofta jag hinner.

Jag håller med om att de fina kommentarerna är en stor del av bloggandet och många gånger är det de som gör ens dag... :-).

Vilken fin idé med bloggfröna, det är vänskapsfrön som sås... :-).

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte