torsdag 2 augusti 2012

Priset...

...för en knippe lök, en påse nyplockad rucola, några kvistar frodig persilja och ny upptagna potatisar m.m. för att tillreda en god middag med fantastiska råvaror är högt. Priset är av ädlaste valör och har  kostat mig en del slit med sådder, gödsling, bevattning rensning, gallring och inte minst en  del motgångar med diverse ohyra som skall hållas på avstånd med både den ena och den andra metoden.

Nu kan jag i alla fall få den äran att ta emot  priset varje dag, hämta de bästa som finns - egen odlat direkt ur landet och därtill nyplockade skogsbär som smakar  ljuvligt gott, efter en längre tids brist på färska bär, förutom lite jordgubbar.










Trädgårdskänslan, -träningen, -lusten och uthålligheten, en ekvation som ger belöning.
Jag vann!

  Ha det gott!

21 kommentarer:

Hanna sa...

Så gott, det är en fantastisk känsla.
kram
Hanna

Lena/isis sa...

Fantastiska foton. Ser ljuvligt ut.

Kram

Annelie sa...

Så underbart härligt å gott...;)) Ja du vann verkligen striden å belöningen är ju värt de...;))

Kram/Annelie

Lotta 8`) sa...

Vilken skörd!!! Lycka :) du har lyckats väl med odlingarna, jag.. icke, jag har iof lyckats med Basilikan och äter och fryser in varje dag och har jag tur så får jag några tomater oxå :)

Ha det allra bäst i sommaren :)

Inger sa...

Grattis till en god skörd!
Kram

gittan sa...

Dina bilder Bea... allt ser så otroligt vackert och gott ut att man bara vill hugga in! Visst är det härligt att få skörda / Kram gittan

Livet på Vestergård sa...

Vilken härlig skörd! Så mycket gott du ska tillaga av dina egna råvaror.
Kram Kicki

Mia sa...

En välförtjänad första plats, grattis till vinsten :)

Monica sa...

Vilken bra beskrivning av vägen till lyckad skörd :) och Grattis till vinsten!! Ser underbart ut!
Tjingeling

ormbunke sa...

Visst blev det en välförtjänt Guldmedalj till dig.Ser helt underbart ut. Ha de gott i helgen. Kram.

Jord under naglarna sa...

Mycket jobb, men vilken fantastisk lön för mödan man får! Inget är ju godare!

Njuter av dina fantastiska pioner!!

Ha en fin helg!

Britt sa...

Grattis till att du vann. Fina bilder//Britt

Lyckoslanten sa...

Grattis till första pris! Det var du värd. Härligt! Njut av vinsten så länge du kan! ♥

promenader på landet sa...

Hej vännen och tack för go kommentar hos mig! Vad skönt att du äntligen får lön för mödan och får skörda! Må så gott stor kram från Maria

Åsa! sa...

Att skörda är rikedom! Det kan vara lite motigt ibland, men vad är inte det!

Lenas trädgård sa...

Oj, sån fin skörd av så mycket! Grattis, o njut!
Kram Lena

Vardag och flärd sa...

Det är lön för mödan!
Kram Eva

Rosor och ruiner sa...

Vilken rikedom! Nu blir jag lite besviken på mig själv, när jag ser den rikedom du har! Varför jag är jag inte intresserad av att odla ätbart...? Nåja, alla kan ju inte vinna högvinsten, och jag känner mig i alla fall rik när jag plockar in buketter!
Njut!

karina sa...

Hejsan!

Så fin den var även torkad, din trädgårdskonst. Visst är det roligt att skörda och slipper man rådjursbesök så skulle glädjen vara än större. Härlig gungstol och det finns bara ork och tid som sätter gränser för kreativiteten hos trädgårdsmänniskor, tror jag. Ha det gott, Karina.

kajsastina sa...

Skörden var helt fantastisk! Det är mycket stor skillnad i smak på det man odlat själv och det man köpt i butiken! Önskar dig allt gott och en skön fortsättning på sommaren.

Gudrun sa...

Grattis! till lyckade skördar och fint arbete. :)
Det är verkligen härligt med egen skörd.
Hoppas att du har det bra.
Kramar från mig.