torsdag 12 juli 2012

Trädgårdskonst

Trädgårdskonst kan  skapas på många olika sätt, några med en kreativ förmåga  att   hugga i sten vackra skulpturer, en annan gjuter fina betongalster, en tredje skapar rabatter i de mest önskvärda och väl  avvägda färger och former samt många som använder fina gamla utnötta och uttjänta rostiga ting som kan bli hur snyggt som helst med en plantering. Huvudsaken att  trädgårdskonst  fångar ögat och sinnet, kanske ge en liten aning om innehållets karaktär och kanske får en funktion i slutändan.

Nu har jag skapat min trädgårdskonst med enkla medel, har vävt  en tavla av gräs och blommor! Det här kan man verkligen  kalla hötorgskonst...hi, hi. Vill ni betrakta min tavla?








Tack för att ni tittade!

Ha en bra dag!

28 kommentarer:

Helena sa...

Åh vad fint o kreativt!Blir alldeles säkert fint i visset tillstånd oxå:-)
KRAM från mig!

gittan sa...

Åh.. så fint! Jag önskar att jag hade lite av din fantasi... / Kram gittan

AnnCharlotte sa...

Så vacker. Du är fenomenal.
Har själv i tankarna att göra en taklökstavla....
Ha det bra :)

Lyckoslanten sa...

Vilken underbar tavla! Jag har haft föresatser till något liknande (var på kurs en gång), men det blev dithän. Jag hade stenar som tyngd, men du har så stadig och fin ram. Ett riktigt konstverk det där! ♥

Ninne sa...

EN SÅN TAVLA!!!!
Det är verklig konst o tack för att DU delade med dig av underverket.
Stor KRAM Ninne

Margot sa...

Wow vilken häftig tavla du gjort, du är så kreativ och påhittig! Den tavlan kommer säkert att vara fin även när den vissnar!
Ha det gott!
Kram Margot

Vardag och flärd sa...

Du är makalöst duktig på att hitta på idéer och att genomföra dem! Fantastisk tavla!
Kram Eva

Anna Vattenkanna sa...

Underbar trädgårdsväv! Riktig konst i mina ögon.

Jag gjorte ett hafsjobb i våras på samma tema - den vissnade på ett trevligt sätt men sedan åkte den ner när jag satte upp en behövligt babuskärm på det stället. Men sånt gillar jag, förändring och lite variation!

Kram

Inger sa...

Enkla medel OK men resultatet är ju unikt!
Kram

Ruben sa...

Så snyggt!! Borde visas på finaste konstsalongen!

Ha det gott!
/Ruben

Lena/isis sa...

Super snygg och annorlunda. Kram

Inger Marie sa...

Ååååå...dette er det mest fantastiske jeg har sett av hagekunst!!!!...jeg bøyer meg i støvet...flinke Bea:)))
TAKK..you did it:))

Nette Cecilia sa...

Det var en häftig tavla ,kram Nette

India sa...

Super fin, verkligen kreativt till max.

♥ Hannele på Hisingen sa...

Kul :)

Black Iris sa...

Det här är både fiffigt och jättefint..

Kram Maidi

karina sa...

Hejsan!

Vilken tavla, och så vackert med enbart grönt mot enkla färgklickar.
Den måste du visa när den har torkat också. Ha det gott, Karina.

Gugis Pärlor sa...

Tjusigt och kreativt på alla sätt!

Kram Gugi

Lisa sa...

Men du så vackert ! Inspirerande.
Lisa/Lisas trädgård

Mia sa...

Den vackraste hötorgskonsten jag någonsin sett, din kreativitet vet inga gränser. Du har verkligen ett öga som ser skönheten i allt, otrolig är du :)

Ingela sa...

KREATIVT och UNDERSKÖNT!

En konst att kunna använda sig utav det naturliga, skapa och det lyfter!!!

Britt sa...

Finner inte ord. Gillar den verkligen. Home made det gillar jag.//Britt

Åsa! sa...

Jag är så imponerad utav dig Bea! Vilken fantastisk konstnärlig förmåga du besitter.

Lotta sa...

Åhh så vacker.... jag sitter stum av beundran!
Kram

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Vill bara titta in och säga hej och må så gott. Jag har inte hunnit med att titta in till dig på ett tag. Jag har ju semester och är inne på min andra vecka och det är så mycket som skall hinnas med under dessa lediga veckor så bloggen har fått stå tillbaka.
Önskar dig en riktig skön fortsättning på sommaren!
Kram Raina

Snäckskalsdalen. sa...

Helt makalöst läckert! Vilken kreativitet och idé rikedom och. Och så fint det blev. Färgerna är underbara. Duschar du den så att den håller sig fräsch?
Agneta kram

Veronica sa...

Hur kommer det sig att jag inte hittat dig förut?

Härlig blogg.. Jag hänger kvar här :)

//Veronica

kajsastina sa...

Härligt att se en så kreativ tavla. Kikar in för att önska god fortsättning på sommaren!
:)