onsdag 27 juni 2012

Äntligen!

Nu kan jag äntligen smaka på ordet, känna efter och bara veta att dagen är min, bara min!
 
 S = skönt

E = egentid

M = minsann

E = en-dag-i-taget

S = sandaler, sommarkjol och svallande hav

T = tillfreds

E = efterlängtat

R = rekreation
 








Bilderna får illustrera min semesterkänsla, svajande blomsterkjolar och de vackraste havs-blåa irisen som blommar ovanligt rikligt i år.
Nu skall jag ut och rensa ogräset som frodas i regn och ruskvädret samt slåss med stora  myggor!

Må gott!

20 kommentarer:

Lena/isis sa...

Härligt!! Behövligt efter ett helt år...

Vackra foton på fina växter.

Kram

Livet på Vestergård sa...

Så fint, precis vad semster ska vara! Njut nu av den efterlängtade.
Kram Kicki

Hanna sa...

härligt.
Kram
HAnna

Ruben sa...

Trevlig semester! Och glöm inte ta på myggmedel. Jag brukar glömma det, men så får jag vifta med armarna hela tiden också!!! Ganska stressigt, faktiskt.

/Ruben

Lotta 8`) sa...

Åh vad härligt! Just den där känslan, den första dagen, är underbar!
Jag vet inte hur jag skall genomlida tre veckor till.... flera på jobbet går på semester nu och det börjar bli lite tomt, lugnet lägger sig..... arbetslusten med :)

Önskar dig många sköna, lata, kreativa dagar! Kram ♥

Margot sa...

Härligt, härligt med semester! En tid av njutning!
Ha det gott!
Kram Margot

Tant Otteskrufv sa...

Vacker vallmo!Låt nu inte myggen suga i sig sommarglädjen.Snart kommer smultronen...

Skaparglädje sa...

Önskar dig en skön semester. Hoppas du kan njuta riktigt och bara slappa.
Kram!

Lyckoslanten sa...

Skönt! Den där ordleken gör jag ofta med mina elever!
Nu skickar jag iväg ett semesterHURRA för dig! ♥

Nette Cecilia sa...

Ha en skön semester nu skiner ju solen igen då våra växter är vattnade ,kram Nette

Rosor och ruiner sa...

Härligt! Hoppas du får precis en sån skön semester som du önskar!

Mina fotostunder sa...

Tråkigt med alla myggor....men gläds åt vackra blommor istället!
Ha det så skönt på semestern!
Kram!

Hantverkarglädje sa...

Och vilken vallmobild dessutom. Ha det skönt.

AnnCharlotte sa...

Så härligt med semester....trots myggor.
Snart börjar min också.
Ha det bra :)

Vardag och flärd sa...

Du ska ha en riktigt härlig semester med många njutningar av olika slag!
Kram Eva

Inger sa...

Ha en skön semester! Jag njuter av min ledighet och vädret är bra.
Kram

ormbunke sa...

Hoppas du också njuter av dina fina blommor. Ogräset springer inte ifrån dig. Ha de gott.

kajsastina sa...

Önskar en trevlig semester med sol och avkoppling.Ha det gott!
kram

Cyrran sa...

Härligt med semester! Nu håller vi tummarna för att myggen håller sig borta och att solen värmer våra nordiska, vinterfrusna själar! :)

Gugis Pärlor sa...

Skönt med semester! Och värmen lär ju vara på väg också ;O)

Kram Gugi