onsdag 25 april 2012

Jag hänger med...

... jag hänger med, av ngn anledning så gör jag faktiskt det! Ja, nu är det lätt att gnola på en trallvänlig visa när solen värmer och  våren har satt fart på det mesta. Borta är det senaste snötäcket och det sjuder  av liv i både rabatter och naturen.



Denna vår har verkligen varit lite knölig och bjudit på  många hinder för att komma igång  med trädgårdsstädningen, men nu är  den klagan slut för i år. Dags att gläds och förundras!


Nu fanns det så otroligt många saker  som borde  tas om hand och jag har formligen gjort som humlan bland krokusarna, hängt näsan i det mesta och farit stundom planlöst omkring kring i våryran och lyfte lite här och där på granris-täcket. Omtumlande och hoppfullt, att det åter blev en vår!







Skönt att åtminstone få stå i solen idag och göra omskolningen av mina små plantor. Det har inte varit en självklarhet i vår. 


 


Ny vår och nya möjligheter!

Ha det gott!





25 kommentarer:

LindaElm sa...

visst är det helt underbart när allt börjar vakna till liv. blev själv imponerad i helgen hur fort allt går när det väl börjar knoppas på alla träden.

underbara bilder med sköna vårkänslor i :)

Trevlig kväll!

Vardag och flärd sa...

När våren äntlign kommit igång går det alldeles för fort men ändå måte vi försöka hinna titta och njuta!
Ha det riktigt vårskönt!
Kram Eva

Ruben sa...

Vad härligt att det äntligen blivit strädgårdsvår!! Hoppas den håller i sig.

Ha det gott!
/Ruben

AnnCharlotte sa...

Så skönt att våren och vårkänslorna kommit tilll dig också.
Ha det bra :)

♥Min Eden♥ sa...

Härligt!! Visst var det ljuvligt väder idag...jag och humlorna var helt yra ;D
/nina

Annika Christensen sa...

Härligt att våren har kommit till er också. Förra bilden med krokus i snö är ju så underbar.
Allt gott
Annika

Inger sa...

Fint nu men fortfarande kallt här, men snart kommer värmen och då blir det ännu bättre:)
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Japp, ny vår och nya möjligheter, det är det som är så fantastiskt vartenda år, det blir vår igen och igen och igen....
Agneta kram

Margot sa...

Härligt när våren kommer och man får börja rensa och röja i trädgården! Njuter så av att få böka ner fingrarna i jorden igen:)
Ha det gott!
Kram Margot

Helena sa...

Åh det är alltid så härligt att titta in här :-) så fina bilder o du skriver så bra!
KRAM från mig!

Berit sa...

JAAA ..äntligen så kom den våren.
Ha en underbar dag!!

Skaparglädje sa...

När den värmande vårsolen tittar fram blir det liv i både människor och natur. Njut av solen!!!

ormbunke sa...

Härligt när man ser det poppar upp i rabatterna. Nu går det säkert undan. I dag såg jag att björkarna började slå ut och det finns mycket hängen.Något som björkallergier inte gillar.Ha de gott. kram. Anita

Ninne sa...

Det är underbart. Här är det RIKTIGT aprilväder. Vi gjorde en cykeltur i månd. Sol i starten- småregn- störtskur- åska o ösregn- uppehåll- hagelskur - sol igen.
Då blev det en liten trädgårdsrunda o se hur mycket som blivit "nedslget" Inte såå farligt.
KRAM Ninne

Gunilla sa...

Jag har inte börjat med något trädgårds arbete ännu.
Marken är så blöt och det ligger fortfarande snö fläckvis kvar.
Men jag får nöja mig med att jag kanske hinner skola om alla plantorna och få igång drivhuset efter helgen.
Hoppas att det kommer sol och värme snart. Vi bor så nära havet och isen har försvunnit nu så det blir dis och dimma. Lite ruggigt ute.

Ha det gott
Kram
Gunilla

Black Iris sa...

Precis så som du beskriver det har jag också känt..
Jag har velat sätta igång men vädret har stoppat mig.
Nu till helgen ska jag i alla fall få ner mina nya perenner i jorden.
Varje år upptäcker man ett ställe som behöver fyllas ut med någonting.

Kram Maidi

Lyckoslanten sa...

Så i förrgår när solen visade sig och livsandarna vaknade, då blev det för mycket av det goda och Gumman Snuva kom på besök.
Vi får tralla fram solen till helgen! ♥

Åsa! sa...

Efter en ovanligt kall april verkar det äntligen vända, nog är det underbart! Nu har vi jord under naglarna dygnet runt :)

Önskar dig en fin helg i vårsolen! / Kram

Gudrun sa...

Ja, äntligen. Nu händer det massor, hela tiden.
Önskar dig en fin helg.
Kram

Gugis Pärlor sa...

Jag har långledigt över helgen så nu hoppas jag på vackert väder! Det finns en hel del att göra ute i trädgården ;O) Ha det bra!

Kram Gugi

Lenas trädgård sa...

Jaaa, så gott det känns nu! Äntligen!
Ha det underbart!
kram Lena

Törnrosa sa...

Våren är förväntans tid. Allt är möjligt, sommaren oändlig. Och humlerumpor är underbara och klappvänliga. Om man snabbar sig!
Må gott.
Törnrosa

Hanna sa...

Jag har tyvärr flyttat min blogg.
Hoppas att du kan följa med.
Kram
Hanna

promenader på landet sa...

Njut av solen och din härliga trädgård, visst är det skönt nu som vi har väntat! Må så gott stor kram från vännen Maria

STENLYCKA sa...

Tittar in som hastigast och önskar dig en fin Valborg och en underbar början på blomstermånaden Maj!
Kram Raina