torsdag 19 april 2012

Jag böjer mig

Kanske, kanske, det ändå blir en vår, trots kyliga nätter med allt från frostiga nyutsprungna blad till böjda krokusknoppar som höll på att knäckas av snödjup och rejäla vintertemperaturer ett tag, så verkar de faktiskt repa sig och ännu så sent som i tidig morgontimma står dessa små vår-godingar med frostig hatt.

Nu idag då solen strålat från en blå himmel öppnade sig helt enkelt en grupp med krokusar, de allra första hos mig! Jag får verkligen lov att böja mig för våren som äntligen ser lovande ut och visst måste de förevigas och får krypa på knä för att komma riktigt nära.



I kvällssolen var det gott att jobba med alla små plantorna vid mitt "mobila" plantertingsbord. Faktiskt väldigt praktiskt att få "strössla" kring med jorden utan att behöva tänka på alla drag med hanteringen av jordpåsar, krukor osv, det lätt hänt att klumpiga handen dyker ner lite oförsiktigt i jordfatet och så ligger en hel näve på golvet.

I fönstret står en hel rad pellisar som blommar i många färger, allt från den intensivaste röd till vit. Vem kan motstå dessa karameller!?

Blueberry Ripple


Jag böjer mig, våren är här - härligt!


Trevligt veckoslut!

20 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Pelargoner är underbara växter och blommar tacksamt om de inte får för mycket blåst - och inne är de så fina i fönstren.
Här är krokusarna utblommade sen ett tag. Javisst är det vår, även om den är kall!
Kram Eva

Tant Otteskrufv sa...

Härliga bilder! Våren är nog allt här, och bättre blir det:)

ormbunke sa...

Jag hoppas att våren sätter fart hos dig också. Krokusen har blommat över och nu är det tulpaner och pingstliljor som är på gång. Jag har mina pellisar i uterummet så de har inte kommit så långt. Härlig färg på dina. Ha de gott i helgen och hoppas att ni inte får mer snö.
Kram. Anita

Inger Marie sa...

Sååå bra..våren har kommet til deg:)
Nyyyt,gled deg..og kjenn på følelsen av VÅR..:))

Inger sa...

De första krokusarna är så välkomna och pelargonerna är alltid till glädje.
Kram

Lenas trädgård sa...

Så skönt att du fått vår, men den är väl KALL, precis som den verkar vara i hela vårt land...? När kommer VÄRMEN, som vi o allt som växer behöver?
Visst är det gott med de första vårblommorna, mycket mera kommer!
Kram Lena

Berit sa...

Ja visst är det kul då man upptäcker att allt inte tog stryk av snön och kylan, att det finns hopp om att det snart är vår och blom.
Ha en underbar dag!!

Helena sa...

Den är lite som den är våren :-)
Skönt vore det med lite lite värme!
Men snart så :-)
Så rara 'pellisar' i härligt solsken!
KRAM från mig!

Lotta sa...

Oj, har du redan fått sån fart på dina pelargoner...jag kanske knippsar min för mycket. Tack för din kommentar hos mig!
Kram Lotta

Vivian Tisting sa...

Härliga vår, med eller utan värme så är den här.
Ha en fin helg
Vivian

Ruben sa...

Nog kom du nära alltid!! Verkligen fina närbilder!! Hoppas du inte blev lerig på magen. ;-)

Ha det gott!
/Ruben

Monica sa...

Ljuvliga bilder på Krokusen :) I Sthlm spöregnar det och känns kyligt i dag! Inte vårigt alls ....
Tjingeling

Jord under naglarna sa...

Härligt!

Snart helg och de blåser och ska bli snö... Fint då att även en av mina pelargoner blommar på fönsterbrädan. De övriga huttrar i växthuset.

Ha en skön helg!

Gugis Pärlor sa...

Ljuvliga bilder! När man tittar ut nu undrar man allt när det är dags för vår? Ha en trevlig helg!

Kram Gugi

Livet på Vestergård sa...

Man får ta vara på de vackra dagarna, men tyvärr kom ju snön igen nu...
Hoppas att det inte dröjer för länge innan våren tar fart på allvar.
Kram Kicki

Mia sa...

Ja, vi böjer oss för våren. Två dagar har den varit här, nu snöar det igen.. Men den är här, nu kommer säkert värmen snart också.
Vackra bilder som vanligt:)

sameer sa...

thank you for sharing

ghulam sarwar sa...

nice work keep it ip

Mona sa...

Ja inte är det roligt med snöslask den här tiden på året! Hoppas det smälter fort bort. Här har vi haft en fin eftermiddag och kväll, med krin 7 grader och sol. Och i morgon har de lovat ännu varmare.
Härlig den där pelargonbilden och vilket fint namn den har, 'blueberry ripple'. Önskar dig en fin lördagskväll! Kramar, Mona

Blogger sa...

Did you consider picking the most recommended Bitcoin exchange service - YoBit.