torsdag 5 april 2012

Glad Påsk

April med omväxlande väder, snö och kyla satte stopp för vårens framfart, stora snöflingor har dalat, plus ett rejält bakslag på trädgårdsfronten. Men, den som väntar på ngt gott väntar aldrig förgäves.

Nu blir det påskfirandet med dito tillbehör, lite gott på faten och kanske trevlig dukning och naturligtvis många påskägg i olika former. Uppdukat med påskägg och våren som tema.




Ett litet tips på servettvikning med påsktema, en liten söt påskhare kan lätt vikas med en större pappersservett eller i linnetyg. Här kan du titta på vikningen. Lilla tofsen kan du enkelt sno ihop med gaffel. Bjuder på en förhoppningsvis lätt begriplig bildillustration.

Ägg är påsken symbol och visst har två nya påskägg fått plats i samlingen av ägg.


Nu önskar jag allt gott till er mina vänner!




G L A D P Å S K !

38 kommentarer:

kajsastina sa...

Tittar in för att beundra dina vackra blommor och annat fint pyssel!
Önskar dig en Glad Påsk!
kram

Hanna sa...

Glad påsk!
Kram
Hanna

Berit sa...

En underbar fin påsk önskar jag dig!!

IreneL sa...

Vad fint du har gjort! Glad påsk!
Ha en härlig påskhelg!

Ingela sa...

Nu önskar jag även dig Bea en glad påsk. Du tack för serviettvikningstips passar bra imorgon för det är då vi ska äta påskbord. Sen drar dottern och lämnar oss och sonen på hemmaplan... men han i sin tur jobbar visst hela påsken på taxi. Förresten var har du hållit hus i eftermiddag. Hade kvasten pajat? Eller var det jag som flög på fel håll.

Vi får väl träffa nästa år istället. Kram Ingela

Åsa! sa...

Du är pysslig du!

Ha nu en underbar påsk Bea! / Kram

Gugis Pärlor sa...

Glad Påsk Bea!

Härliga äggkoppar och fint pyssel! Får se vad jag hinner med... Blåkulla du vet ;O)

Kram Gugi

Lena/isis sa...

Glad Påsk Bea!!

Kram

Lotta sa...

Åh, så mycket fint du gjort, och jag gillar verkligen äggskalen mrd blommor, hoppas det inte är snö i morron för då ska jag försöka mig på något liknande!
Ha en riktigt skön och god Påsk helg.
Kram Lotta

Helens trädgård sa...

Vad fint du har pysslat. Härliga bilder att bli inspirerad av.

Glad Påsk önskar jag dig med!

Ruben sa...

WOW, anemoner som är så fina!! Och vad du varit duktig som fått till så fina äggkoppar!!

Glad Påsk på dig själv!
/Ruben

Margot sa...

Hej Bea! Härliga bilder och vilka mysiga äggkoppar! Du är så duktig på att pyssla ihop fina saker!
Önskar dig en riktigt skön och härlig påskhelg!
Kram Margot

ormbunke sa...

När du har gjort så fint inomhus så gör det inget att vädret inte är det bästa.Det är så fint att jag bara njuter.Önskar dig en skön Påskhelg. kram. Anita

AnnCharlotte sa...

Så fint du gör....
Hoppas du får en härlig påsk :)

Snäckskalsdalen. sa...

Vacker och inspirerande dukning! Tack för fina tips.
Glad Påsk
Agneta kram

Annika Christensen sa...

Påsken är den bästa helgen på hela året. Fina äggkoppar!
Här är det också kallt kan jag säga.
Glad Påsk på dig
Annika

Törnrosa sa...

Underbara bilder av lite annorlunda påskfint. Gillar verkligen dina arrangemang.
Hej från Törnrosa

Livet på Vestergård sa...

Den där servettvikningen tror jag att jag ska försöka mig på :)
Glad Påsk! Kram Kicki

Blomkärringen sa...

Sånt härligt påskpyssel! Man blir glad trots dåligt väder utanför, tack för det! (:D
Ha en riktigt härlig påskhelg!

Mia sa...

Det ser verkligen påskigt inbjudande ut, du är fenomenal på dekorationer. Här glömmer man kylan ute och bara njuter. Bakslaget som kom fick mig att minnas någon som hade frost efter midsommar, så illa ska vi väl i varje fall hoppas att det inte blir..
Njut påskehelgen :)

Rosor och ruiner sa...

Så fint du gjort! Hoppas du får en härlig påsk!

Bitte sa...

Vilka härliga påskbilder du bjuder på! Jag är riktigt imponerad av hararna som du vek av servetter, det måste jag prova. Tack för att du delade med dig! :-)

Jag känner inte heller att jag har varit en bra bloggvän på sistone, men det har varit så mycket på jobbfronten så då har bloggen fått stryka på foten.

Önskar dig och den dina en riktigt skön och solig påsk!

Många kramar
Bitte

STENLYCKA sa...

Underbara påskbilder!
Önskar dig en riktig härlig påsk!
Här har vi snö så man tror det är jul och inte Påsk.
Kram Raina

Viola sa...

Oj så vakkert du har dekorert! :) Selv hoppet jeg over den biten med egg og kyllinger i år ;) og det føltes litt deilig det også..
Men jeg må innrømme at det er vakkert da! :)

Klem fra meg og god påske fortsatt! :)

Skaparglädje sa...

Så fint du gjort det till påsk...och kakorna ser goda ut.
Glad Påsk!

Helena sa...

Så fint o inspirerande bilder som alltid :-)
KRAM från mig o ha en fin påsk!

Inger sa...

Glad Påsk Bea!

♥ Hannele på Hisingen sa...

Glad påsk!

Annelis hantverk sa...

Så mycket vackert du har uppdukat här då!
Trevlig påskhelg!

Vittran sa...

Glad Påsk!!!!!!!!!!!

Tant Otteskrufv sa...

Glad och god påsk också till dig!

promenader på landet sa...

mmm vilka goda bakverk, jättefina! Önskar dig också en fin påsk och tack för tipset med servett vikningen! Kramar från vännen Maria

Gudrun sa...

Hej Bea min vän!
Tack för din hälsning.
Hoppas att du har haft en fin påskhelg.
Här är det så där, börjar med en antibiotika kur idag.
Kram till dig.

Gunilla sa...

Vilka fina bilder du tagit.
Och ditt pysslande gör mig grön av avund du kan ju det mesta:o)

Hoppas att din påskhelg varit bra.

Ha en fin start på veckan
Kraaaaam

Inger Marie sa...

Hei:)
Flott påskebilder:))..håper din påskeferie ble fin...:)
Ønsker deg en fin kveld:))

NinaVästerplana sa...

Hoppas även du haft en underbar påsk-helg med god mat o trevligt sällskap...
Är nog inte så konstigt om jag fallit bort från din blogglista, jag har varit borta från bloggandet nästan ett år. Får se om jag kan komma igång nu med hjälp av vårvärme o spirande blomster. Hursom var det roligt o höra från dig o se dina vackra dukningar igen 8-)
Kram till dig o familjen
Nina

Black Iris sa...

Ett så härligt påsk-inlägg..
Nu ser vi fram emot den riktiga våren..

Kram Maidi

Blommiga Karin sa...

Mysigt påskpyssel du har gjort. Verkligen inspirerande. För min del kom och gick påsken i år så det blev varken blommor eller pyssel...
Ha en skön helg!