torsdag 1 mars 2012

Stilleben & blickfång

Har ni vårkänning mina vänner? Åtminstone vi har en liten aning efter den första dagen med flera plusgrader och lagom med snösörja längs vägarna, våren verkar göra sitt antågande redan första dagen i mars månad.

Vad känns mera rätt, än att planera lite vackert för den kommande vårens trädgård med några trevliga stilleben och hakar genast på Min Eden´s nya tema: Stilleben & blickfång i trädgården.
Mitt bidrag är ett collage med olika rostiga ting och tyvärr valde jag alltför många bilder och de förminskades i collaget. Hoppas det kan anas lite kärt besvär och nöje bakom tingen.

Skapa vackra små trevliga blickfång är verkligen ett nöje och det blir lite smått och gott som byter plats, får lite annan utsmyckning och på så sätt vandrar saker och ting kring i trädgården med mig genom hela odlingssäsongen.
Uppe till höger bland den gula Nattljusen har jag gjort ett taggtrådsklot liggande intill i rabatten, för att minska den intensivt gula färg på blomman, vilket fungerar mycket väl. Många verkar i alla fall betrakta klotet mera än blomman! Liten varning bör kanske påpekas, inte särskilt lämpligt med små barn som kan falla på taggarna!!
Det här var mitt bidrag och som bilden nederst i mitten avslöjar, är det en hjärtesak med pyssel och kreativa blickfång.

Haka på temat om du har lust!

Må gott!

21 kommentarer:

Inger sa...

Du är en mästarinna på blickfång!
Jodå, vår i luften minsann, tidigt för våra breddgrader.
Kram

Berit sa...

härliga blickfång, dom kan man aldrig få för lite av.
Ha en alldeles underbar dag!!

Helena sa...

Joddå sniff sniff nog luktar det vår allt :-)
KRAM från mig!
ps.har du nån erfarenhet av webb-holk?Lite sugen på att skaffa en sån :-)

Lotta sa...

Härligt collage du skapat, man längtar såå nu efter att det ska börja växa, sen gillar jag verkligen din blåsippsbild den är helt fantastisk!!
Ha en fin helg nu ska jag kolla in Min Edens.
/Lotta

Livet på Vestergård sa...

Så vackert collage! Man drömmer sig bort till sommaren...
Kram Kicki

Gudrun sa...

Blickfång det kan du verkligen skapa. Många bilder har jag njutit av här hos dig.
Önskar dig en fin helg.
Kram

Gunilla sa...

Du om någon kan verkligen skapa det ögat fastnar för.
Otroligt kreativ och uppfinningsrik.

Taggtråd det blir fint när det rostar.

Ha en riktigt trevlig helg . Här blåser det som bara den och lite minus har vi så idag töar det ingenting.

Gunilla

Lyckoslanten sa...

Jättefint collage och alldeles tydligt när man klickar på det! Alltid lärorikt hos dig! ♥

Livskrafter sa...

Nån skrev mästarinna på blickfång...och jag kan bara hålla med. mästerlig
Ha det gott kram

Emma

Vardag och flärd sa...

Du är så skicklig och det känns som du gör allt med hjärtat! Bara att sätta upp örterna med tvättklämmor ser så hemtrevligt ut, du är duktig!
Kram Eva

Mia sa...

Visst kan man se ditt kära besvär, bilden kan ju klickas också. Våren, härliga tid, full av löften. Här har jag fortfarande en massa snö men den smälter bra just nu.
Hoppas du får en fin solig helg :)

♥Min Eden♥ sa...

♥♥♥
/nina

Annelis hantverk sa...

Vackert blickfång!
Dina tygrosor nedan var ju helt underbara!
Kram!

ormbunke sa...

Härligt collage. Gick utmärkt att klicka upp. Du har förmåga att få det mest oansenliga och rostiga att se helt underbart ut.Jag har varit för dålog på att spara grejer.
Tack för din omtanke och nu får vi hoppas gullvivan gör verkan. Mina plantor har jag fått färdiga och sen sprider de sig. Ha de gott i helgen. Kram. Anita

Annika Christensen sa...

Här vandrar sakerna verkligen fram och tillbaka. Visst är det kul?
Vad bra med collage, jag hade bara en gryta med hyacinter men allt är bättre än inget eller hur`?
Härligt att höra att du känner av våren lite trots snön.
Ha en skön helg och tack för din fina ord det värmer så gott.
Annika

Gunilla sa...

Bea.
Klippte du ut stövelformen när du gjorde stövlarna av nät???

Gunilla

Hantverkarglädje sa...

Ja det där var visst intressanta blickfång. Inte riktigt lätt att finna rostig taggtråd numera. Jag hör mig för lite här och var men inget napp ännu. Solsken här i dag, önskar dig detsamma. Ha det gott.

Åsa! sa...

Du har en stor konstnärlig gåva Bea, och det är så roligt att se hur du vårdar den!

karina sa...

Hejsa!
Så fint du använde dina rosor på kudden och visst är det skönt att våren är på gång, och idag så blev det fika på södersidan i solen. Ha det gott, Karina.

Gugis Pärlor sa...

Vilka vackra blickfång! Njuter!

Kram Gugi

Black Iris sa...

Visst ser man ditt härliga collage för du har ju klickbilder som förstorar..

Kram Maidi