fredag 9 mars 2012

Hoppas på sol!

Tänk att få stänga av klockan i den tidiga morgonen, inget som väntar och bara låta den egna takten för dagen bestämma farten och göromålen! Helt underbart med lediga dagar som inte är utstakade för varje minut.

Nu ser jag framemot ett par soliga veckor, frisk luft och massor med turer på utsidan i ett förhoppningsvis begynnande vårväder. Hög tid för mina dyrköpta fröpåsar att tömmas och kanske i ett senare skede få uppleva lyckan av små groddar.

I väntan på solen och groddarna blev det ett ivrigt bläddrande i arkivet och naturligtvis en liten Vanilla solros får illustrera min tanke.


Två nybakade batat-bröd i form av solrosor prövade jag på idag och lovar att de blev jättegoda! Tyvärr, kan jag inte till fullo dela med mig av receptet eftersom jag ändrade lite på ingradienserna.



Önskar alla en trevlig helg!

25 kommentarer:

Lena/isis sa...

Ja, det brödet ser jätte gott ut. Solrosen vanilla är vacker.

Kram

Skaparglädje sa...

Mmm...brödet ser jättegott ut.
Önskar dig en trevlig helg!

Hanna sa...

Så fint bröd.
HA en fin kväll!
Kram
Hanna

Hanna sa...

Ja, här är liv och rörelse, även om jag tycker att de är förvånansvärt lugna för att vara 7 barn här, men då har förstås lillkillen redan somnat.
Kram
Hanna

Lotta 8`) sa...

Härlig känsla... som jag kommer uppleva i morgon :) Har hela helgen så gott som oplanerad men tror det blir mycket trädgårdstid :)
Läste just väderprognosen och nästa vecka lovas temp upp till över 10 grader!! Så nu tror jag mycket av mina sådder får flytta ut i växthuset och få det ljus de behöver :)
Ha en skön helg, kram ♥

Vardag och flärd sa...

Ja, det skulle vara uppiggande med lite sol i helgen men det känns ändå att det är vår i luften och ljuset som har kommit är så välkommet!
Ditt bröd är vackert!
Ha en härlig helg!
Kram Eva

Annika Christensen sa...

Ohh vad gott det ser ut!
Jag tror att våren är runt hörnet så håll ut. Lediga dagar som blir som dem blir älskar jag.
Ha en skön helg
Annika

Rosor och ruiner sa...

Det är dom bästa av dagar, som är helt oplanerade och lediga. SÅ skönt! Och vilket mumsigt bröd du gjort!

Lotta sa...

Vilket jätte vackert bröd du bakat, ser verkligen gott ut! Vi har oxå en ganska oplanerad helg så jag hoppas på sol och värme.
Må så gott.

Gunilla sa...

Det luktar nybakat ända hit:o)
Här har gjorts tekakor idag.

Ha en riktigt fin helg
Gunilla

Livet på Vestergård sa...

Ser ljuvligt gott ut med de nybakta bröden!
Ha en fin helg. Kram Kicki

Helena sa...

Det är alltid en speciell känsla i dina bilder vad än motivet är...jag kan inte sätta fingret på vad det är men jag gillar det:-)
KRAM från mig!

Viola sa...

Mmmmm noe så fristende godt da!! =) Jeg får holde meg til mine bananboller som jeg bakte her en dag.. Lenge siden jeg bakte, men den dagen ble det 3 brød og 16 boller.. :)

For en nydelig solsikke også! :)

God-helg-klem fra meg! :)

ormbunke sa...

Det är ju nästan synd att förstöra ditt brödkonstverk med att att ta en bit men jag smakar gärna. Vi fick ett litet bakslag på våren då det kom lite snö i veckan. Men i dag lyser solen igen och en 8+ gr.
Ha en bra lördagskväll. Anita

Tant Otteskrufv sa...

Så skönt det låter med ledighet just den här tiden. Här var sol idag men nu regn och stormbyar. Månne blir det till att stå inne i växthuset i morgon?

Ingela sa...

Det ser verkligen gott och festligt vackert ut ditt bröd.

Angående fröpriser. .. Kanske tur att man köper dem lite pö om pö och bäst kanske att inte räkna ihop ;-)

Vårkram till dig!

Sandra sa...

Mums vad gott brödet ser ut!
När jag såg vanilla solrosen kom jag ihåg att jag borde ha köpt en påse frö av dem också..undrar bara vart jag slarvat påsen..

Hoppas du haft en solig helg!
kramar, sandra

promenader på landet sa...

Hej vännen visst är det skönt med sovmorgon och lediga dagar! Det vill vi ha fler nu, när det börjar bli vår! Ha det gott kram från Maria

Inger Marie sa...

Mnn..dette ser da fantastisk godt ut,Bea:)
Og din fine solsikke:)
Ønsker deg en fin ny uke:))

Lotta sa...

Mmmm, ledighet låter ljuvligt. Jag tror det kommer någon vecka i juli då jag ska testa.... ;)
Underbara bilder!
Kram

Bitte sa...

Nu var det ett tag sedan jag kikade in hos dig, men nu har jag läst ikapp det jag har missat :-).

Det är en härlig tid vi går in i nu med allt vad den för med sig. Jag njuter av varje solig minut och försöker vara ute så mycket som möjligt.

Vilket vackert bröd du har bakat, jag tyckte så mycket om att det ser ut som en blomma! :-)

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte

Lyckoslanten sa...

Slurp så gott det där ser ut! Nu har vi sol dessutom! ♥

Huset på landet sa...

Ja och fint väder med sol blev det ju! Brödet ser jättegott ut. Det är inte mycket som smakar bättre än nybakt bröd efter en dag ute i vårvintervädret.
Nu hoppas jag att det går att kommentaren når fram. Jag har haft problem att kommentera här tidigare.

Kram, Nicole

Gugis Pärlor sa...

Hej! Nygräddat bröd slår det mesta! Vacker form på brödet också!

Soliga stunder till dig!

Kram Gugi

Lev Vackert sa...

Lördagen den 19/5 från kl 12.00 Blir det äntligen av!

Vår första bloggträff i Lev Vackert Huset! Vi hoppas att så många av er som möjligt kan komma och träffas! ÅÅÅHHHH så skoj!

Föranmälan ska göras tillvitromantik@gmail.com samt en förskottsbetalnings ska göras i samband med anmälan. Detta så att vi kan bjuda på god Kycklingssallad, kaffe, dryck och kaka. Kostnad 135:- Vi håller stängt på övervåningen av huset så att vi till en början kan lära känna varandra där och ha lite lotteri och liknande. Vi kommer också kort presentera hur det gick till när vi förverkligade vår dröm om böckerna och butiken. Sen är det givetvis fritt att röra sig i butiken. För er som kanske vill sova kvar finns bra möjligheter bara ett stenkast bort. Se under Fliken Om Kristinehamn på www.levvackert.se Kram Petra www.romantiskahem.blogspot.com och Ingela Broling www.inspirationivitt.blogspot.com