fredag 16 mars 2012

Det våras

Ingen tid att förlora, ty vackra dagar bjuder på många trevliga stunder, både ute och inne. Tangentbordet blir åsidosatt och i stället fylls mina sinnen med underbara naturupplevelser och naturmaterial som påminner mig om våren i allra högsta grad.

En bit björknäver blir en ny dörrkrans och små hjärtan som får symbolisera kärleken till våren och den ljusa fina tid som äntligen har nått oss.

Lagom breda remsor av näver har limmats med limpistol lagda lite omlott, på en lämplig stomme.


Därtill kan jag skönja solens inverkan i min trädgård, det grönskar i allt flera hörn av mina rabatter och hur ljuvligt är det inte att möta våren med Vintergröna, Skuggröna, Lavendeln och idag lade jag märke till mina lökkorgar vars lökar är på väg upp och en bra bit på väg! Det våras på riktigt!

Vår bästa tid är nu!


Ha det gott!

29 kommentarer:

Viola sa...

Jeg er så enig Bea, den BESTE tid er NÅ!! =) Alle forventningene.. det er de som er det sytørste hos meg..og ser at fra vår moder jord spirer det og gror. så å si over alt.. det er så utrooolig herlig tid vi er inne i nå!! =)

Vakre vårbilder! :)

Klemmer fra meg til deg, og en super helg ønskes deg! :)

Skaparglädje sa...

En helt fantastisk årstid går vi till mötes. Så fina dina dörrkransar blev.
Trevlig Helg!

Vardag och flärd sa...

Vilken fin krans, nu fick jag inspiration igen! På lunchen går jag förbi ett ställe där det ligger massor av björknäver, så nästa gång ska jag plocka med mig och göra en fin krans. Tack för tipset!
Ha en fin fredag kväll!
Kram Eva

Inger Marie sa...

Sååå herligt,bea:))...nydelig krans..akkurat slik naturbruk som jeg liker...tror jeg må herme etter deg:)
God våren er på vei hos deg også:)
God helg og takker for alle dine gode ord:))

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken vacker krans du gjort! Och naturmaterial bara, som gör att det blir så levande och fint!
Ja, jag tittar och tittar vad som kommer upp i min trädgård, men än så länge är det skralt, men det kommer, det kommer!
Agneta kram

Lena/isis sa...

En väldigt vacker krans.

Kram

Gugis Pärlor sa...

Vad fin den kransen blev! Det som naturen ger är allra finaste material man kan tänka sig!

Kram Gugi

Åsa! sa...

Dessa vårdagar kan man verkligen inte få nog utav! Hoppas vädret håller i sig över helgen. / Kram

Hantverkarglädje sa...

Riktigt fiffig ide att göra en krans av näver, den skulle jag gärna ha. Bra med nya idéer. Ha en trevlig kväll.

Tant Otteskrufv sa...

Strunta i tangentbordet du, det är mycket roligare att vara ute! Tids nog kommer en regnig dag:)

Vittran sa...

Håller verkligen med om att vår bästa tid är nu.
Vad du är duktig och påhittig. Kransen är verkligen fin.
Det är klart att man hellre är ute än sitter vid datorn.
God och glad helg!!!!!!!!!!!!!

Inger sa...

Sköna dagar nu, ser fram emot två lediga:)
Trevlig helg!
Kram

The Rosegarden in Malevik sa...

Ja Göta Petter.......nu e de verkligen på G :)
Sköna bilder..
å missa nu inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

De e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Fjällripan sa...

Så snygga kransar i näver! Så kreativ du är :)

IreneL sa...

Vilken underbar krans du har gjort! Sååå fin!
Ha en härlig helg!

ormbunke sa...

Så snygg och annorlunda krans du har tillverkat. Toppen!Ha de gott i helgen. Kram. Anita

Blomkärringen sa...

Så snygg krans! Nu blev jag sugen på att byta ut mina mosshjärtan som suttit sen i höstas.. Vår känslor trots en kylig dag idag!
Ha det gott!

Gunilla sa...

Vilken härlig krans du gjort. Duktig som alltid:o)

Här har vi snö som vanligt men det börjar krympa.

Önskar dig en riktigt fin helg
Gunilla

Annika Christensen sa...

Hej Bea!
Så fin krans. Jag blir ofta sugen på att göra de saker du gör men näver vet i sjutton om jag får tag på.
Härligt att höra att våras även hos dig.
ha det gott
Annika

STENLYCKA sa...

Jag sitter framför datorn och njuter av helgens sista timmar. Vill sända dig en kram och önska dig en fin ny vecka. Har varit dålig på att skicka hälsningar den senaste tiden, men ibland räcker tiden inte till.
Allt gott till dig!
Raina

Black Iris sa...

Javisst är det så, att Vår bästa tid är nu..
Vilken jättefin krans du gjort..

Kram Maidi

Elzie sa...

Härlig tid vi är inne i nu. Fast idag har vi fått både regn, hagel, snö och sol!!! Samt en hård vind som jag önskar ville lugna ner sig snart, haha.
Hoppas du har en fin dag.
Kram Elzie

Vilken fin krans du gjort.

Törnrosa sa...

Suck, en del har hur mycket härlig kreativitet som helst. Och inspirerar oss andra till vackra ting.
Tack och hej från Törnrosa

idémakeriet sa...

Så himla fint din krans blev Bea.
Björknäver är ju så fint att jobba med.
Kram Gerda

Hjertebank sa...

For en vakker krans.
Du har helt rett - den beste tiden er nå

Ingela sa...

Fantastiskt vacker krans du har gjort Bea!

Lyckoslanten sa...

Det där var något nytt! Jag har sått tallfrön med eleverna och vilken glädje varje ny dag när vi ser hur det sticker upp i allas "krukor"!
Visst är vår bästa tid nu! ♥

karina sa...

Hejsan!

Men en sån vacker krans du gjort av nävern, det får komma på min "vill göra lista". Ha det gott, Karina.

Lotta sa...

Vilken vacker krans! Björknäver är något av det finaste jag vet. Jag väntar på den dagen då de tryckt det på tyg.... då ska jag sy massor av kuddar och fylla sängen med.
Ha en fortsatt fin vecka