måndag 13 februari 2012

Alla hjärtans dag

En vän i vått och torrt,
en vän som förstår, uppskattar och ger stöd när man är trött.
En vän som delar livets alla skiftningar i både glädje och sorg,
en vän att lita på och vara rädd om.



Vänner som verkligen lyssnar,
vänner som utstrålar värme och ger energi.
Vänner är likt en klippa, stadigt förankrade.
Vänner att uppskatta, med att själv vara en vän.


Bloggvänner som bara finns "därute",
skriver vackra ord och ger omtanke,
ger feedback och respons,
de är bloggvänner på riktigt.
På Alla hjärtans dagen en stor fanfar!


"Pysselnerven" har varit väldigt högt prioriterad den senaste tiden och här är äntligen några av mina kort inför Alla hjärtans dagen. Rosorna ovan är gjorda av kaffefilter och har fångat hela mitt intresse i brist på annat blommigt. Här är länken om du blir "rosbiten"! Lite ovanligt romantiskt från mig, eller....!?


Önskar alla läsare och bloggvänner en fin
Alla hjärtans dag!

40 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Tack det samma till dig ,Nette

Lenas trädgård sa...

Nämen, inte kan de väl vara av kaffefilter!? De fina! Jag trodde det var torkade blomster! Ljuvliga! Jag vet ju att du är en väldigt kreativ person, men detta var bland det vackraste jag sett...Väldigt romantiskt och skirt!
Tack för hälsning, och ha en underbar hjärtans dag!
Kram lena

Gudrun sa...

Romantiskt?!... Kanske.
Fast precis lika varmt och innerligt som alltid.
Du goa Bea.
En härlig alla hjärtans dag till dig i morgon,
Kram

Skaparglädje sa...

Önskar dig också en fin dag i morgon.
Kram!

Tant Otteskrufv sa...

Vilka härliga bilder och åååh vad jag önskar att jag kunde göra sådana vackra rosor! Kan man få tigga en enkel beskrivning? Hoppas att din Valentindag blir fylld av omtanke från de du tänker om:)

Hilda R.B sa...

Ønsker deg en riktig god dag i morgen!
Tusen takk for et flott innlegg med nydelig bilder.

Gunilla sa...

Underbart vilka fina pyssel du gjort du är fantastisk.

Önskar dig ochså av hela mitt hjärta en riktigt fin dag.

Kram
Gunilla

Berit sa...

vilka vackra rosor!!
Ha en alldeles underbar måndag!!

Vardag och flärd sa...

Så vackert du skrev om bloggvänner och du är en mycket fin bloggvän också!
Fina små rosor, tack för länken, det blir ett pyssel en regnig dag!
Ha det fint på Alla Hjärtans dag!
Kram Eva

Blomkärringen sa...

Så vackert skrivet och vilka grymt vackra rosor av kaffefilter och fina kort! Måste testa rosorna!
Ha det riktigt bra!
Blomkärringen

LindaElm sa...

helt underbart skrivet :) och tack ;) du är så duktig på att skriva, pyssla och fota. dina pyssel alster är bara så fina :)

Önskar dig en mysig alla hjärtans dag!

Lotta sa...

TACK DET SAMMA!! Ljuvliga rosor du gjort, undrar hur???
Ha en underbar morrondag!
Lotta

ormbunke sa...

Var inne och tittade på videon och förstår hur mycket arbete du lagt ner. Men tycker man det är roligt så är det inget jobb utan bara kul.
Otroligt fina saker du gör. Njuter av att bara titta då jag inte har den gåvan. En stor kram till dig på Alla Hjärtans Dag.Anita

Inger sa...

Önskar dig också en fin Alla hjärtans dag!
Kram

Lena/isis sa...

Vad fint du skriver och vad otroligt söta blommor.

Önskar Dig en fin alla Hjärtans Dag.

Kram

Viola sa...

Hvilke vakre romantiske tørkede blomster!! Kjempevakkert Bea! Og en venn er god å ha, være seg i det virkelige liv eller en bloggvenn! :) Takk for at du er min bloggvenn! :)

Her kommer en Valentinaklem fra meg til deg, ha en god hjertens dag! I Norge sier vi Valentinadag.. :)

STENLYCKA sa...

En stor varm Allahjärtans-kram till dig!
Önskar att din dag kommer att fyllas med kärlek, glädje och många geléhjärtan!
Raina

strandskatan sa...

Hjärtlig kram till Dig :)
Halina

Helena sa...

Detsamma önskar jag dig rara du :-)
KRAM från mig!

blommor och kvistar sa...

tack detsamma!!
susanne

gittan sa...

Vilka bedårande små rosor =) Jag önskar dig med en fin dag Bea <3
Någon bra bloggvän har jag nog inte varit den senaste tiden, har liksom inte varesig läst andras eller uppdaterat min egen men det kommer med vårsolen.
Ha det gott /Kram gittan

Jord under naglarna sa...

Kan kaffefilter vara så vackert?!

Bloggvänner är fina vänner som ständigt kommer med uppmuntrande tillrop vare sig man förtjänar dem eller ej.

En varm kram till dig!

Ninne sa...

VILKA ORD-- rosor o pynt DU som vanligt har förmedlat.
Kan bara njuta o vill förstås ÖNSKA DIG detsamma med både denna o alla kommande dagar i fortsatt hjärtinnerligt gott leverne.
Hjärtekramar fr Ninne

Lyckoslanten sa...

Men så otroligt vackert gjort av kaffefilter! Jag brukar blöta kaffefilter i rödkålsvatten, men det är till elevernas ph-indikatorer! ;o)
Ha en fin Vändag! ♥

Madame C sa...

Vackra ord till fantastiska bilder:) Tack och hjärtekram!

Gugis Pärlor sa...

Helt underbara blommor! Påminner så mycket om mina favoritblommor... vallmo! Tack för länken och ha en fin vändag!

Kram Gugi

Rapport till Vänfors sa...

Detsamma till dig och tack för det härliga kaffefiltertipset.
Kram Annika

Snäckskalsdalen. sa...

En riktigt fin dag och kväll till dig också och så fina ord du skriver, och visst är det så!
VIlka blommor du gjort, jag trodde du hade varit ute och köpt alla underbara rosor och ranunkler! Tack för tipset.
Agneta kram

Cyrran sa...

Hoppas du har en underbar Alla Hjärtans Dag, du med! Så vackra bilder både här och på Naturens Vingslag!
Kram
/Cyrene

Ninni sa...

Hoppas du också har haft en riktigt fin Alla Hjärtansdag och att kvällen fortsätter likadant.
Vilka fantastiska blommor! Jag trodde faktiskt de var äkta.
Kram Ninni

Annika Christensen sa...

Hej Bea!
Hoppas att du har haft en fin dag.
Jag har varit så usel på att blogga den sista tiden men äntligen kom jag hit in till dig och se hur du har det.Jag gillar det sätt att skriva.
Kram på dig
Annika

Moa sa...

Önskar dig också en fin Alla hjärtans dag!Nu är den snart slut och jag hoppas den var riktigt bra..
Kram/Moa

Ingela sa...

Jag önskar att din gårdag var härlig och önskar dig en ny hjärtans dag idag!

Vackra rosor du visar " En ros är alltid en ros" om den är som siden eller i kaffefilter ;-)

Kram Ingela

Åsa! sa...

Kärlek och vänskap är ett vitt begrepp som finns runt oss om vi bara är öppna för att ge och ta emot!

Kram Bea och tack för att du finns och delar med dig utav all din klokhet!

Inger Marie sa...

Bea...takker for at du fins...og gir så mye...:)))..Glede:))

Vittran sa...

Kaffefilter? Ja du kan verkligen mycket och fint blir det.
Vackert skrivet också.
Hoppas att din dag var fin.
Trevlig kväll!!!

Lotta 8`) sa...

Så rart skrivet av dig, och ett ♥ till dig från mig, även om det kommer dagen efter :)

Bea sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Livet på Vestergård sa...

Så vackra rosor! Jag ska nog ta en titt på länken.
Ha en fin helg! Kram Kicki

Mia sa...

Lite sent ute en jag hoppas dagen var fin. Pyssel är du en mästare på och dina bilder ljuvliga. Kaffefilterrosor? Dom ser ut som äkta torkade.
Ha en fin söndag :)