tisdag 24 januari 2012

Ros- pyssel

Efter alla gråa dagar fick vi äntligen lite sol som ger ny energi och blåser liv i skaparlusten och fyller sinnet med allehanda idéer som kunde förverkligas. Nätet är verkligen en skatt att bläddra i och det är bara att förundras över alla fina hantverkare av de mest fascinerande ting. För det mesta är det många fler spännande saker jag ville pröva på än vad jag realistiskt hinner med.

Fokuserad för tillfället på rosor i alla former och metoder, rosor av sidenband, rosor gjorda med återanvändningsmetoden. En gammal gardin som inte är i tiden har fått ge vika och det skall "snurras" några fler rosor innan de monteras, ja, det får ni se senare!




Lagom trevligt pyssel med tanke på den kommande Alla hjärtan dagen.

Må gott!

25 kommentarer:

Lena/isis sa...

Väldigt vackra. Spännande att se vad det ska bli:-)

Kram

Jord under naglarna sa...

Så tjusigt!

Grattis till att din fina blogg uppmärksammas via Odla!

Gudrun sa...

Wow, Bea du är otrolig.
Här kan man snacka om återvinning.
Så vackra rosor.

Önskar dig en fin vecka och jag är jättenyfiken på resultatet.
Kram

Margot sa...

Wow vilka vackra rosor, så duktig och kreativ du är!! Härliga rosor att vila ögonen på i väntan på rosorna därute:))
Nu har vi också fått riktig vinter med några centimeter snö och allt blev så mycket ljusare:)
Ha det gott!
Kram Margot

margareta wårenius sa...

kul å se dina återvinningsrosor!

margareta

Inger sa...

Rospyssel, så kul, och återanvändningsmetoden är väl ändå den bästa:)
Kram

Livet på Vestergård sa...

Vackra rosor du pysslat! Blir spännande att se slutresultatet.
Kram Kicki

Lenas trädgård sa...

Ser ut att bli nåt väldigt vackert! Kreativt som vanligt hos dej!
Kram lena

billan sa...

Imponerande! Du är en mästare på att skapa vackra ting.....
Kram

Annelis hantverk sa...

Så vackert pyssel!
Kram!

Skaparglädje sa...

Här var det fint rospyssel, ska bli roligt att se ditt projekt när det är klart.
Kram!

ormbunke sa...

Vilken härlig kreativitet du har. Skall bli spännande att se vad det skall bli.Det är inte dumt att få användning för sina gamla tyger. Ett tag för många år sedan när jag gick på keramikkurs blev det många rosor i lera.Ha de gott. Kram. Anita

Snäckskalsdalen. sa...

Ååå, jag har alltid velat lära mig att göra rosor av tyg, jag har försökt men misslyckats så förskräckligt. Dina är underbara, jag vill se fler - snart!
Agneta kram

Ingela sa...

Nu blev jag nyfiken på resultatet! Varje liten ros så vacker...
Säkert blir de dessutom jättefint arrangerade dina sidenrosor!

Kram från Ingela

Livskrafter sa...

Mmm...för en rosenälskare som mig är det rena rama härligheten :)
Ha en fin onsdag och kram
Emma

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej Bea,
när det var vår konstutställning Öppna sinnen i Augusti, var der en dam som gjorde en balklänning med lång släp och klänningen samt hatten var dekorerad med just sådana rosor. Hundratals rosor.
Klänningen vägde ca. 23 kilo....
altså inte direkt att ha på sig en nyårsfton, hehe, men vackert som tusan! Kram, Petra B.

Tant Otteskrufv sa...

Det låter som något fint på gång, ska bli spännande att se vad det blir:)

Lotta sa...

Ser ut att bli väldigt vackert.
Kram

Lotta 8`) sa...

Så söta rosor - och vilket vad mycket fint du kan göra med dem, ser mig en grön krans framför mig med vackra sidenrosor på :)
Tack för din kommentar hos mig om elakheter och jag trodde faktiskt att det bara hände i ungdomsvärlden men att även vuxna beter sig illa (som dina bloggvänner råkat ut för) förvånar mig, riktigt tråkigt att det är så, trodde vuxna hade mer förstånd än så.
Vi får hoppas att det inte händer allt för ofta utan att de positiva vibbarna som finns i bloggvärlden, vinner över de negativa. Ha det så gott, kramen ♥

Lotta 8`) sa...

Och ett stort grattis till dig och din fina blogg, som uppmärksammats på Odla! Förstår att du blir glad och är stolt! Du som är en stor inspirationskälla med både ord och flinka fingrar. Kram igen :)

AnnCharlotte sa...

Ja då blir man ju lite nyfiken...både på hur rosorna rullas och på vad det ska bli....
Ha det bra :)

Gunilla sa...

Du är fantastisk Bea.
Vilken iderikedom jag förstår inte vart du får allting ifrån.:o))

Så otroligt fint med tygrosor nu blir det spännande att se vad du hittar på.

Ha en riktigt fin fortsättning på veckan

Gunilla

Madame C sa...

Så förutseende du är som redan nu förbereder för Alla hjärtans dag:)
Kram!

Lyckoslanten sa...

Jag tror ju verkligen att vi behöver en dag som den med alla hjärtan! dels är det min mans födelsedag, men den för så mycket annat med sig förutom det kommersiella! Så duktig du är! ♥

Viola sa...

Vakre farger! Og veldig flotte roser.. jeg lurer på hva det skal bli.. :))

Klem! :)