tisdag 3 januari 2012

God fortsättning

Tänk, att det äntligen blev riktig vinter och klädde marken och naturen med det efterlängtade snötäcket. I den ngt vindpinade trädgården ligger långa strängar av snöryggar som formats av den hårda vinden och alla växterna fick sin välbehövliga i vintervila.

Förresten, ett nytt år har vi tagit emot, ett år som vi bara kan hoppas på att det blir ett fint år! En del har kanske avgett med modiga nyårslöften, andra med lätta och kanske lite av den skämtsamma karaktären. För min del blev det inga löften, de är bara till besvär ifall man råkar missa poängen i något svagt ögonblick. Jag tänker närmast på ett fat med hemmagjord konfekt som är nog så svårt att bemästra.


I stället för löften vill jag hoppas på det bästa av året, att alla får ha det gott och bra. Vi får se ljust på varje dag som vi får uppleva, göra det bästa av våra dagar och se positivt på saker och ting.


Av hela mitt hjärta önskar jag kärlek till och för varandra på det nya året och


allt gott i livet!



God fortsättning på det nya året!

31 kommentarer:

Gudrun sa...

God fortsättning till dig Bea!
Här har det inte heller avgivits några löften, däremot några mål att sträva mot, som skall ge hälsa och förhoppningsvis bra livskvalitet.
Ja, jag önskar dig ett bra år.
Kram

LindaElm sa...

jättefint skrivet och himla fina bilder. man blir ju godis sugen;) så du har snö.. här är det bara grönt på backen överallt.

Ha en härlig dag!

Lena/isis sa...

Jag håller så mycket med dig . Vi får se allt från den ljusa sidan och att vi och alla andra får ha det så bra som möjligt.

Må så gott!

Kram

Skaparglädje sa...

God fortsättning på det 2012.
Hos mig lyser snön fortfarande med sin frånvaro.
Kram!

Lyckoslanten sa...

Instämmer med dig i alla tankar kring det nya året som vi har tagit några steg på! God början! ♥

ormbunke sa...

Ja att få smaka på det som ligger på fatet i den sista bilden önskar jag mig också men det är kanske bäst att avstå. Tack för alla goda tankar. kram. Anita

AnnCharlotte sa...

Det nya året har goda förutsättningar att bli bättre än nånsin om man har din inställning....
Så jag tar till mig dina ord och gör det bästa av varje dag:))
God fortsättning till dig också Bea.
Ha det bra:)

Gunilla sa...

Hej Bea

God fortsättning till dig också.

Här har snön verkligen vräkt ner igår och inatt. 2 dm blöt snö. Plusgrader hela dagen så det har bildats stora vattensamlingar.
Nu ligger dimman tät för att det har blivit någon minusgrad.
Vintern kommer att gå till historien bara den försvinner också så det inte blir en riktig vinter framöver.

Ha det gott
Gunilla

Lotta sa...

God fortsättning till dig också. Jag har heller inte avlagt några nyårslöften för då slipper man som sagt att bryta dem, men min målsättning är att försöka låta bli godiset... svårt när det finns goda choklad kartonger som är öppnade, som tur är tog julgodiset slut!
Ha det gott.
/Lotta

Annika Christensen sa...

Instämmer helt att det är bara att önska att det blir fint 2012 på alla vis för oss ALLA!
Allt gott i livet jo du kan frestas du. Vad gott det ser ut. Sådant är så bra för humöret.
Ha en skön kväll
annika

Margot sa...

God fortsättning till dig med! Vilka härliga frestande bilder du visar:) Här fick vi lite snö på nyårsdagen men den försvann snabbt och istället har det regnat med jämna mellanrum! Kanske snön kommer imorgon med stormvindar, vi får se!
Ha det gott!
Kram Margot

Mia sa...

Nu slår sötsuget till för fullt igen, tänk att det ska vara så svårt..
Goda önskningar du kommer med, tänka positivt och klaga mindre är ett mål jag har satt mig för 2012, men det är nästan lika svårt som att hålla fingrarna borta från godsakerna...
Ha det godt :)

promenader på landet sa...

Hej vännen så fint du skriver om dina tankar kring det nya året. Jag önskar dig allt gott! Kram från Maria

Inger sa...

God fortsättning Bea,
vi hoppas på ett bra 2012:)
Snön kommer och går här hos oss, tröttsamt. Känner igen din iittala skål, finns hos mig också.
Kram

Rapport till Vänfors sa...

Mycket kloka ord...
Måste fråga din fina glas?klocka, finns såna att få tag på?
Jättevacker.
Kram Annika

Vardag och flärd sa...

Du skriver så vackert!
God fortsättning på det nya året till dig!
Kram Eva

Viola sa...

Nydelig vakkert innlegg på det nye året Bea! :)

Jeg har heller ingen nyttårsforsetter, jeg forstår ikke vitsen med det... jeg gjør ting når jeg selv kommer på det, der og da..

Den sjokoladen ser fristende ut, selv om jeg ikke er så kjempeglad i sjokolade.. men jeg lagde selv til jul.. og det var kjempemorsomt! =)

Du skriver så mange fine ønsker her for 2012, ønsker som varmer og som jeg også henger meg på, med deg! :)

Håper du får mange skjønne, spennende og lyse og varme dager u 2012 vennen! :)

Nyttårsklem fra meg! :)

Viola sa...

i 2012, skulle det stå.. :))

Ingela sa...

Hej på dej Bea!

Önskar dig en god fortsättning. Själv vill jag helst undvika sötsakerna nu.

Någon snö har vi inte sett, möjligen några blöta flingor. Men här blåser det så det står härliga till. Möjligen har det nu stillat sig något. Snart dags för en promenad men först måste jag i röjartagen ;-)

Kramar till dig

Snäckskalsdalen. sa...

God fortsättning!
Och vilket gottigt godis!
Agneta kram

Bitte sa...

Åh, vilka vackra ord, jag ryser! :-) Önskar dig också en riktigt God fortsättning och hoppas att det här nya och spännande året som ligger framför oss ska bringa dig allt gott!

Många kramar
Bitte

Gugis Pärlor sa...

God fortsättning till dig med!

Kram Gugi

Freshgarden sa...

God fortsättning på nya året!
Fina bilder och kakan blir man lite sugen på.
Ha de gott
Kram Britt

Åsa sa...

Så härligt med snö!

Jag önskar dig ett underbart nytt år Bea, kram på dig!

kajsastina sa...

Instämmer med dig: Har inte heller nyårslöften, men önskar allt positivt och inga hemskheter som 2011. Så önskar jag dig också en god fortsättning på¨året!
kram

Rapport till Vänfors sa...

Hej tittar in igen. Vill gärna ge dig en award för din fina blogg om du vill ha en:)
Kolla in hos mig och se.
Kram Annika

Spirande grönt - sa...

God fortsättning och det samma till dig!

Ha en finfin söndagkväll,
Rebecca

Lotta sa...

Jag gör som du och aktar mig för nyårslöften - och resten du skriver är så klokt så där håller jag också med!
God fortsättning och kram

Lotta 8`) sa...

Hej och tack för din fina hälsning och en riktigt god fortsättning på nya året för dig med! Hoppas det blir ett bra år, att vi får ha hälsan och må bra. Jag har inte heller löften men sätter gärna upp några mål, en lite pusch för att leva och må bättre.
Ha det så gott, kramar ♥

Black Iris sa...

Önskar dig också en riktigt God Fortsättning på det nya året..
Löften gav inte jag heller några men däremot har jag några önskningar som jag hoppas att jag klarar av helt själv..

Kram Maidi

Elzie sa...

Vackert som vanligt. Och den där klockan var verkligen fin!
Ha en fin kväll.
Kram Elzie