måndag 12 december 2011

Luciamorgon

Stämningsfullt och vackert denna Luciamorgon, det andas förväntan och julkänslan blir mera påtaglig. Visst är det en vacker tradition och jag får väl bjuda på en variant i vit "klänning"?
Ni kan väl sångerna?

Natten går tunga fjät.....



Ser du stjärnan i det blå ......


När nätterna bli långa och kölden sätter in...


Midnatt råder det är tyst i husen...

Sankta Lucia, ljusklara hägring.....


Igår blev lussebullarna bakade (det var längesen sist) och saffran doften är alldeles underbar.


Nu är frukostbrickan uppdukad och Luciamorgon pågår, dagen kan börja!


Julkorten skall sändas idag och mina allra käraste små skall få varsitt, gjorda med mycket kärlek.


Ha en fin dag mina vänner!

32 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Lusselkramar på dig ♥
Raina

Lena/isis sa...

Vilken liten gosig lucia...så otroligt söt!! Önskar dig en trevlig dag.

Kram

Anna Vattenkanna sa...

Det var den sötaste lilla Lucia som jag har sett! Önskar dig en fin och stämningsfull Lucia.

Kram Anna Vattenkanna

AnnCharlotte sa...

Det var den gulligaste lucian jag sett...och så fint han(?)illustrerar sångerna.
Ha en härlig dag :)

Vardag och flärd sa...

Underbart gullig lucia!
Mottagarna blir glada över de kärleksfulla julkorten!
Ha en fin dag!
Kram Eva

Livet på Vestergård sa...

Javisst är det en mysig morgon ! Vilken söt lucia :)
Kram Kicki

Skaparglädje sa...

Vilken söt lucia. Hoppas frukostbrickan smakade bra.
Kram!

Annelis hantverk sa...

Ååh så gullig och jättesöt lucia!
Julkorten var riktigt fina!
Ha en bra dag!
Anneli

Christina sa...

Klart den sötaste lucian jag har sett i dag!/Lila-Christina

LindaElm sa...

men så underbara kort på hunden. så gudomligt söta.

Trevlig lucia!

Susanne sa...

Absolut den vackraste lilla lucia/tärna jag sett.

ha det gott
Susanne

Gudrun sa...

Glad och härlig lucia hälsning till dig.
Kram

Anette sa...

Praktiskt med en hund i "luciafärg". Inte så smart med svart hund;-)
Ha en fin Lucia. /Anette

Huset på landet sa...

Det var då den sötaste av alla lucior jag sett ;).
Kanske din lilla lucia hjälpte till att smaka på bullarna också ;).

Ha en fin luciadag!

Kram, Nicole

Madame C sa...

Åh, det var den sötaste lilla lucia jag sett på länge!
Kram!

Birgitta sa...

Lussekramar till dej från mej.
Jag har haft fel på internet ett bra tag nu. Bytte modem idag och nu verkar det funka igen, men man vet aldrig. Vilken vacker lussehund. Är det din?
Önskar dej en fortsatt skön advent.
Kram Birgitta

Lotta sa...

Hittade till din blogg idag, gillar blandningen, helt min stil så den vill jag följa. Ha en bra Luciakväll och välkommen att titta in hos mig.
/Lotta

Snäckskalsdalen. sa...

Oh my, är det din lilla vovve, jag tror inte jag sett den förut. Det var det sötaste jag sett! Vad är det för ras, en bichon frisée? Oh, vill ha! Om du tröttnar så kan jag maila dig min adress.....vilka ögon.....jag har hält smultit....
Agneta kram

Helena sa...

Men du vilken goding!Ljuvlig i sin vita gnistrande päls.
Såg dock lite trött ut mot slutet av sången ;-)
KRAM från mig!

Nette Cecilia sa...

Men så söt hund du har ,har den fått vara med förut,härligt att ha en egen Lucia,kram Nette

Lyckoslanten sa...

Det var verkligen en söt Lucia! ;o) Förstår att det ligger mycket kärlek bakom de där korten! Ha det så gott! ♥

idémakeriet sa...

O vad gulligt din vita Lucia är, ler.
Så fint sitter han/hon där och poserar inför kameran.
Gulligt av dig att du gjorde ett julkort till dina egna barn också.
Ha en skön kväll.
Kram Gerda

Ninne sa...

Nämen... Så goooo man kan vara. Såna små Lucior gillar jag mer än lovligt!!!
Ha det fortsatt gott i veckan med charmtrollet.
KRam Ninne

Inger Marie sa...

Hei Bea:)..dette var den søteste lucia jeg har sett:))
God kveld til deg:)

Rapport till Vänfors sa...

Så fina bilder och vilken liten Lussehund:)
Kram Annika

Bitte sa...

Det var då den sötaste lilla Lucia jag har sett någon gång! Vilken bedårande liten sötnos :-). Man får lust att krama henne när man ser bilderna!

Vad många minnen man har kring Luciafirandet, och visst sitter många sånger i ryggmärgen på något sätt :-).

Dina saffransbullar ser så goda ut, hoppas jag hinner baka lite i helgen. Det doftar dessutom så gott av saffran!

Ha en fin onsdag!

Många kramar
Bitte

Gugis Pärlor sa...

Gullig lucia! Förstår att hon sprider mycket glädje i din närhet!

Kram Gugi

Ingela sa...

Ja, man kan ju inte annat än att smälta för denna näpna lucia som verkar ta stunden på allvar. Ha det gott min vän!

Kram Ingela

Hjertebank sa...

Morsom vri på Lucia-sangen.
Og bollene så riktig gode ut!

karina sa...

Hejsan!

En sån fin lucia och pyssliga kort. Tack för beskrivningen på stjärnorna, så enkla att jag fattade på en gång "ler". Annars brukar jag mest försvåra till saker, men de kommer att göras flera av dem. Ha det gott, Karina

Anonym sa...

Hej på dig Bea!
Länge sen sist men jag läser mellan varven din blogg så jag följer nog med allt fint du pysslar med. Vill så här inför julen önska dig och de dina en riktigt fin jul. Här har det snöat under natten så man får riktigt julstämning. Är dock plusgrader så få se om allt smälter bort igen en gång men vi ska hoppas julen blir vit. Ska på jobb idag och sälja julkorgar hoppas många korgar hittar nya hem inför julen.
Ha det gott så hörs vi mellan varven!
Lotta

Jord under naglarna sa...

En sådan go Lucia! :)

Så vackra julkort coh i förra inlägget, änglarna och stjärnorna - jättefina!

Ha det gott!