fredag 18 november 2011

I pysselstugan

Pepparkaksbrunt, mandelbrunt och kaffebrun, färgerna är många men det är ngt alldeles särskilt med de naturligt bruna nyanserna. Kottar, band och nötter, kan formas i det oändliga till olika blickfång för julens dekorationer. Vilken lycka att ha naturen in på knutarna där alla vackra naturmaterial finns att hämta.




Mitt lilla krypin bjuder på många sköna timmar för kreativitet, vila och avkoppling från det vardagliga och bara en helt vanlig fredagskväll kan sätta guldkant på tillvaron med doften av en pepparkaka och en varm kaffe.



I helgen blir det massor av mys i pysselstugan och många kreativa stunder.

En skön helg till er alla!

24 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Vad skönt att ha ett eget pysselställe ,trevlig helg ,Nette

LindaElm sa...

härliga bilder. julkänsla över dom :)

trevlig helg!

Elin sa...

Vilken härlig helg du kommer att få!

Lena/isis sa...

Mysiga bilder och bruna nyanser är så fint.

Kram

Mia sa...

Det pysselmyset ser ju just mysigt ut. Tänk vilken glädje du har av din stuga. Hoppas du får en fin, kreaktiv helg :)

AnnCharlotte sa...

Så skönt det måste vara med en pysselstuga....att kunna lämna det man håller på med utan behöva plocka undan om man inte är färdig.
Ha det bra :)

♥Min Eden♥ sa...

Härligt med pysselstuga... finns högt på min önskelista :)
Ha en skön pysslig helg!
/NIna

Tojav sa...

Piękne rzeczy można tworzyć z natury. Chyba tego plastiku wokół nam jest już za dużo. Bez niego też nie da się już żyć.

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Så fantastiskt att ha ett eget ställe för pyssel och kreativitet!! Drömmer om just ett sånt eget krypin :-))

Lycka till med pysslandet och myset!!!
Kram
Charlotte

Tant Otteskrufv sa...

Undrar om jag rentav kan hålla till i växthuset med allt "skräpet" som ska bli vackert? När det är så milt? Den där sista bilden gav aptit...

Anonym sa...

Du har det allt bra du / Kram gittan

Hilde sa...

Mmmmm så deilig det seg ut - et fristed for tanke og sjel... Det er slike stunder som gir en påfyll til å kunne yte det lille ekstra i hverdagen :-)
Hilde

Helena sa...

Så fina inspirerande bilder!Den sista ser härlig ut :-)
Ha en härlig pyssel stund.
KRAM från mig!
ps.
Jag har lyckats få in dig i min bloggroller!!!

Vardag och flärd sa...

Underbara bilder! Det blir så vackert med pyssel av naturmaterial!
Ha en härlig helg!
Kram Eva

Inger sa...

Så hemtrevligt och naturligt på nåt sätt:)
Ha en skön söndag!
Kram

Hjertebank sa...

Herlige, stemningsfulle bilder.

Ingela sa...

Åh vad mysigt det ser ut... sugen blir man.

...det är skulle jag tro en känsla som dallrar kvar med tanke på kommande två veckors stålsättning.

Kramar från Ingela

ormbunke sa...

Jag önskar att jag också kan va lite pysslig. Lite inspiration får jag utav dig men det gäller ju att sätta det i verket. Ha de gott. Kram.Anita

Hantverkarglädje sa...

Oj vad det där såg inbjudande ut. Och visst, brunt är ju en härlig färg bara det är naturligt.

Rapport till Vänfors sa...

Vilka jättefina bilder, ger inspiration och glädje.

Kram Annika

Lotta sa...

Så mysiga bilder. Till och med jag, icke-pysslaren, blir sugen.
Kram

Hilda R.B sa...

Dette så fristende ut. Det er kjekt når en kan kose seg inne i de mørke kveldene. Gleder meg til advendtstiden jeg. NYDELIGE og koselige bilder!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Jag förstår dina tankar och skildringar. Samma här.
Kram och fortsatt skön vecka,
Petra B.

Viola sa...

Jeg skulle ønske jeg var like kreativ som deg Bea! :)

Klem! :)