torsdag 27 oktober 2011

Grå vardagar

Ännu en månad snart till ända, vart försvinner all tid i världen!? Dagar som inte kommer igen, gråa dagar, soliga dagar, festliga och minnesvärda dagar. Det är väl dom sistnämnda som vi kommer allra bäst ihåg, dom gråa vardagarna slinker liksom bara iväg av farten, utan att vi ens reflekterar över de dagarna i livets allehanda skeden.

En grå vardag kan t o m locka fram den kreativa sidan. En famn med gråa kvistar, lite kycklingnät, spoltråd, tång, arbetshandskar och det är bara att sätta igång och forma till något för höstträdgården, en hel installation kanske!? Den grå dagen förvandlas på ett ögonblick till flera timmars "min bästa tid är nu"!




En grå vardag kan verkligen piggas upp med gråa pyramider och pyntas med precis vad som helst, bara fantasin som sätter gränser. Konerna kan också göras i granris och annat material.

Vardag

Den som klarar av den gråa vardagen är en hjälte.

Fyodor Dostoyevsky


Må gott!

28 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Så fint du pysslat och pyntat. Jag håller med dig, tiden bara flyger iväg snart är det 1:a advent.
Kram!

Inger sa...

Ser ut som skapade av naturen, du är kreativ som vanligt. Ja många gråa vardagar har vi framför oss, måtte vi klara av dem...
Kram

Vardag och flärd sa...

Fina skapelser! Du är så duktig med ditt "hantverk", har sett så mycket fint på din blogg. Ja, det är fint att fylla de grå dagarna med nåt roligt eller mysigt.
Ha en fin helg!
Kram Eva

Gugis Pärlor sa...

Du är en superhjälte och väldigt duktig på att göra fina saker som förgyller vardagen!

Kram Gugi

Ruben sa...

Det var en kul liten gran! Men, tror du inte att den kan dra till sig skogstrollen? Bäst att vara försiktig!

Ha det gott!
/Ruben

Livet på Vestergård sa...

Du är expert på att förvandla grå vardag till en rolig stund tror jag :)

Anna Vattenkanna sa...

Vackra små granar... ser ut som gammelgranar. Eller små vättemössor? Otroligt inspirerande.

Jag gillar vanliga dagar - vardagar. Visst tycker jag om speciella dagar också men just vanliga vardagar i sin lunk med jobb, hundprom., lunch, mera jobb, hundprom., middag... Sköna dagar i all enkelhet. De är ju liksom livet.

Kram Anna Vattenkanna

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Fina gråa skapelser dina "granar".
Just det där med att gilla även gråa dagar är skönt.
Tanken går till cancer-reklamen i tidningen för ett tag sedan.
Där sitter en kvinna i ett trist enkelt kök, regnet strilar nerför fönsterrutan, och hon tänker, vilken fin dag.
Vi är ofta alldeles för snabba med att gnälla och klaga. INTE DU ;O)
Jag önskar dig en underbar hösthelg, Kram Petra B.

blommor och kvistar sa...

jättefina granar som du gjort!! ja, man borde alla dagar njuta å glädjas!!
trevligt veckoslut
susanne

Gunilla sa...

Du är fantastiskt kreativ.
Vilka härliga gråa installationer.
Du är verkligen en idespruta som piggar upp den grå vardagen

Ha en riktigt fin helg
Gunilla

Jord under naglarna sa...

Vad fint du gör! Hos dig ser det inte ut att finnas gråa vardagar, inte när man ser dina fina skapelser!

Ha en fin helg!

Snäckskalsdalen. sa...

Det var ett utomordentligt tjusigt sätt att pigga upp den grå vardagen, så fina träden blev!
Agneta kram

AnnCharlotte sa...

Det är en stor trygghet, den där vardagslunken....
Vilka underbara granar....du är ju bara bäst på att hitta på fina saker....
Ha det bra :)

Ninne sa...

Så fina. Du kan bara förgylla allt. Jag tror jag "lånar" ännu en idé från dej. Ska träffa väninna på tisd. o "fixa" lite pynt..
Tur jag hann titta här också
Kram Ninne

Elzie sa...

Åh vad mysigt du har gjort. Och så fint du skriver. Som alltid.
Hoppas du får en fin helg.
Kram Elzie

Black Iris sa...

Det är inte dagarna som passerar som är livet utan det är dagarna vi minns. Vingresors TV-reklam har satt sig i huvudet.
Ibland njuter jag faktiskt av den grå vardagen då inget händer..

Kram Maidi

Ingela sa...

Så sant!!! Tiden blir bara så bra vi gör den till! Så låt oss njuta av helgen!

Fint kreativt du gör!

Kram Ingela

Nette Cecilia sa...

Så snyggt ,kram Nette

Mia sa...

På något sätt får du det att låta så enkelt och se så flott ut. Jag skulle aldrig i världen kunna laga något så vackert :)

Hanna sa...

Ha en fin helg!
Kram
Hanna

Lotta sa...

Å, det kliar i fingrarna att göra små vackra skapelser som dina. Men min talang på det området är tyvärr obefintlig så jag får väl gå och göra små vardagsbestyr i stället.... (läs dammsuga!).
Kram

Åsa! sa...

Ja, vart försvinner all tid? Jag fattar inte, oktober slut, vintertid och ute är det ännu tio grader varmt. Något mysko är det...

Hilda R.B sa...

Det er så hyggelig å komme inn til deg. Du er så kreativ! Nydelig ble de fine kvistene som pynter opp i den grå hverdagen. Tusen takk for ideen.

Ninni sa...

Vad härligt kreativ du är!
En grå och vanlig dag kan förgyllas om man får igång sin skaparglädje. Då blir det helt plötsligt en alldeles lysande dag :)
Jag gillar dina pyramider eftersom jag älskar allt naturmaterial. Tack för en fin idé!
Må så gott!
Ninni

Lyckoslanten sa...

Vilket fint citat och inspirerande idé! Du är verkligen kreativ! ♥

Vittran sa...

Visst går dagarna fort men så grått tycker jag inte att det är. Höstens färger är så intensiva. Det finns också olika gråskalor så alla är inte tråkiga.
Dina grå pyramider är verkligen härliga.
Ha en bra dag!!!!!!!!!!!

Hanna sa...

Om du vill får du gärna titta in på min lilla tävling hos mig.
Kram
Hanna

karina sa...

Hejsan!
Visst kan man få en grå dag att bli en bra dag, och så vackert med konerna. Är ju lite slö när det gäller den formen av kreativitet, så här plockas hönsnäts konen fram år efter år, och behövs det fyllas på lite mossa så gör jag det. Annars hänger den upp och ner i fönsterrummet sommartid "ler".
Har klippt ner de flesta rabatterna idag och termometern stod på + 13 på norrsidan. Konstigt men härligt höstväder. Ha det gott, Karina.