fredag 30 september 2011

Tid

-att njuta av den senfärdiga blomsterglädjen och vackra höstfärger

Silverax /Brunette

- för de allra minsta med två par små fötter som ger liv och glädje

- för återhämtning ifrån vardagsbestyren


- som ger stunder av välbehag och förnöjsamhet

- att plocka bär i skogen en vacker septemberdag


- för hobby och kreativitet

- att reflektera, gläds, tro och hoppas

- som ger livet innehåll och mening

- är väldigt dyrbar och varje minut en skimrande möjlighet



- för ögonblick som ger livskvalitet



Fånga stunden!

Kram

26 kommentarer:

haspet sa...

Härligt att komma tillbaka hit och få njuta av dina kloka ord och vackra bilder igen. Jag är nu tillbaka i bloggosfären efter att ha haft en välbehövlig timeout utan att vare sig skriva på min egen eller läsa andras bloggar. Nu är jag laddad igen :-) Önskar dig en fin helg.// Peter

Nette Cecilia sa...

Njutningsbara blombilder hos dig ,Kramid Nette

AnnCharlotte sa...

Jaaa....sluta stressa, stanna i nuet och ta vara på det.
Ha en härlig helg :)

Rosor och ruiner sa...

Ja, tiden är dyrbar, verkligen, det blir man påmind om då och då.
Trevlig helg!

Helena sa...

Fint o bra skrivet.Tänkvärda ord!
Jag försöker men ibland så går det för runt...det är då man ska stanna upp o reflektera.
Trevlig helg o KRAM från mig!

Lotta 8`) sa...

Tiden.. just det, den där som jag just nu upplever vara emot mig :) Får ta mig själv i örat och följa dina kloka råd - så jag håller mig hemma i stan, tar det lugnt i (förhoppningsvis) sköna solen :)
Härligt inlägg hos dig idag - och tänkvärt :)
Ha en skön helg du med, kram ♥

Inger sa...

Är överlycklig för mina två lediga dagar som väntar, helt enkelt en vanlig helg men utan bokningar.
Kram

Hanna sa...

Ha en fin lördag!
Kram
Hanna

Monica sa...

Ja, var ska man hitta de kloka orden, om inte hos dig Bea:)
Må så gott i höstfägringen
Tjingeling

Åsa! sa...

Ja, idag har ju varit en underbar oktoberdag. Hoppas det varit så hos dig också?

Livet på Vestergård sa...

Kloka ord och vackra foton!
Kram Kicki

Lenas trädgård sa...

Ja, VÄLDIGT kloka, tänkvärda ord! Vart tar vår tid vägen, vad använder vi den till? För plötsligt är det höst igen, det var ju nyss vi förundrades över naturens förmåga att "komma igen" efter den hårda, långa vintern...
Så kom våren o sommaren o försvann...
MEN NU! - är det tid att njuta av en härlig oktober!
Ha det allra bäst!
Lena

Märta sa...

Du skriver alltid så vackert!
Tag väl hand om dig!
Kram!
Märta

Lyckoslanten sa...

Det där gillade jag! Tänkvärda ord och de vackraste bilderna! Den senaste veckan har varit så intensiv men nu fick jag tid att komma in här! ♥

Bitte sa...

Vilka ljuvliga bilder och vackra ord! :-) Visst är trädgården och dess blommor både rekreation och mycket annat. Inför nästa år har jag en önskan om att inte behöva flänga runt så mycket under sommarmånaderna, utan kunna vara hemma och lägga mer tid på trädgården i stället. Hoppas att det blir så! :-)

Önskar dig en fin söndag!

Många kramar
Bitte

kajsastina sa...

Vackra fotografier på blommor och frökapslar och de underbara orden:Fånga stunden, så det blev stavgångspromenad idag och äppelmoskokning. Ha en skön fortsättning på den vackra hösten!
kram

Ruben sa...

Jag tror att du har den bästa livskvalitet man kan ha!! Du verkar njuta av tillvaron. Och så skall det ju vara!!!

Ha det fortsatt gott!
/Ruben

Ingela sa...

Sköna bilder och vackra och tänkvärda ord!

Helgen har verkligen varit fantastisk om än dimmig idag.

Kram Ingela

Black Iris sa...

Vacker text och vackra bilder. Vad kan man mer begära..

Kram Maidi

Gugis Pärlor sa...

Åh, så mycket vackert! Din nya header gillar jag också ;O)

Kram Gugi

Lotta sa...

Ja det kan man verkligen behöva bli påmind om ibland. Klokt och vackert skrivet.
Kram

Hilda R.B sa...

Her var det godt å komme innom. Kan bare sitte å nyte disse fine bildene. Utrolig flotte bilder.

Hjertebank sa...

Nydelig innlegg, både tekst og bilder.

Britt sa...

Har ledigt i dag och tog mig en tupplur mitt på dagen sedan har jag varit så pigg resten av dagen//Britt

Huset på landet sa...

Vackert och tänkvärt!
Det finns så mycket vackert att njuta av i naturen och vardagen, bara man tar sig tid att stanna upp och se sig omkring.

Kram, Nicole

Gudrun sa...

Har sagt det förut och säger det igen. Vilka underbart fina foton du tar av blommorna. Har nu bläddrat lite i din blogg och jag bara njuter.
Kram till dig.