tisdag 5 juli 2011

Sommar-njutning

Vad vore en sommar utan jordgubbar, saltstänk i håret från det blåa havets vågor, ett humlesurr som påminner om barndomens ängar eller en cykeltur längs vägen som kantas av de vackraste Blåklockor en varm sommardag. Ja, njutningarna kan vara många och högst olika för var och en av oss, men nu är min sommarnjutning denna:

En skål med jordgubbar och


en Pion vars blommor påminner om spunnet socker


eller den cericeröda som är tyngd av alla blommor i år och


den vita likt en älva i sommarnatten


och min lilla rosa karamell som bjuder på en skär ögonfröjd.



Må gott mina vänner!

26 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Den sista bilden är ju helt underbar ,vilket ljus du fått i den,kramis Nette

Hilda R.B sa...

Nydelige bilder. Den hvite var en drøm. Tusen takk for titten.

Helén sa...

Jordgubbar är det bästa som finns. Skulle ha köpt ett par liter idag, men vi plockade massor av smultron så det blir jordgubbar imorron istället:)//Helen

Mona sa...

Vilka fina pioner! Speciellt den vita. En sådan skulle jag också vilja ha!
Kramar, Mona

Mia sa...

Vilka vackra pioner, den sista är verkligen en liten karamell.
Sol och värme, jordgubbar, låter härligt :)

Annelie sa...

Jordgubbar är väl verkligen sommar,vi kommer att få massor här i vårat land...:)) Å vilka underbara bilder på vackra blommor..
Kram vännen och ha en skön dag!!!

Lyckoslanten sa...

Bra recept på sommar det där! Så vackert! Vill ha dina blommor i min trädgård! Ha en underbar dag! ♥

Vild-rosen sa...

En sommar utan jordgubbar vore ingen sommar alls.
så många vackra blommor i din trädgård.
Ha en fin dag
Susanne

gittan sa...

Utan jordgubbar - ingen sommar! Den siata pionbilden är ljuvlig med ljuset/skuggningen / kram

Mimi sa...

Härliga pioner, däruppe blommar de visst lite senare än här. Jag har inte många blommande kvar mera. Ska försöka hitta lite senare sorter till nästa år för att förlänga säsongen! Jordgubbar är supergoda och visst hör de sommaren till fast snabbköpen försöker sälja av dem på vintern. Smaken kan inte jämföras! /Mimi

Hanna sa...

Ville bara titta in och säga hej.
Kram
Hanna

Livskrafter sa...

Som vanligt är de4t gudagott att vandra omkring här bland dina fantastiska bilder. lite som himlen på jorden
Ha det gott
Varm kram
Emma

Åsa! sa...

Det är sommar det Bea!

AnnCharlotte sa...

Sommaren är rik på njutbara ting...
Ha det bra :)

Ninne sa...

Tänk att du har pioner i såna massor nu. jag klippte av de sista för ngn dag sen. De har ju blommat länge i år . Vilka underbara bilder du tagit av dem o nu har jag njutit av dina förra inlägg också FÖR JAG ÄR HELT TILLB. i min blogg. Nu kan vi peppa varann där igen,,TACK- Kram Ninne

Lilla My sa...

Du har samma sorts pioner som jag här :) mina håller på att blomma ut några har knoppar ännu men snart är det nog slut på pion blomningen, trist för dom är ju så vackra.

Borde kika om våra jordgubbar är färdiga också...fåglarna brukar tävla med mig vem som hinner först..

Vi fortsätter njuta av värmen som råder
Kram Lotta

Ingela sa...

Hejsan Bea!

Dina pioner går minsann inte av för hackor! Tror att vår är påväg att växa till sig rejält efter flytten. Det är härliga blomster och din enkla är verkligen liteextra!

Njut vidare av sommaren, nu måste jag dra vidare på min resa i Blogglandia.
Kram Ingela

fotopunktMis sa...

Jag ser..jag känner..jag njuter..SOMMAR..må så gått..Maria

Helena sa...

Superfin sista bild!!!
KRAM från mig!

Jord under naglarna sa...

Underbara pioner! Min absoluta favorittid på sommaren är vi i nu!

En jordgubbe på det så kan livet inte vara bättre! :)

Ha det bra!

Snäckskalsdalen. sa...

Jordgubbar och pioner, mycket mer och bättre kan inte sommaren bli och jag skymtar solsken på dina bilder, annat än här, vi lever i ett klibbigt dis för tillfället.
Agneta kram

Lotta sa...

Fantastiska pionbilder! Den vita var helt ljuvlig, habegäret väcktes!
Kram

Black Iris sa...

Precis så ska sommaren vara. Jordgubbar och pioner i mängder.
Min sommarnjutning just idag är att min 5-veckors semester börjar..

Kram Maidi

STENLYCKA sa...

Tack för besöket, kul att du tittade in till mig i min lilla trädgård!
Vilka härliga bilder jordgubbar och pioner. Jordgubbar är sommar för mig, jag har just varit och köpt 15 liter som jag skall frysa in och ha till vintern.
Önskar dig en fin helg och många fina sommardagar!
Kram Raina

karina sa...

Hejsan!
Får nog vänta några år till innan alla sorter blommar hos mig, men den vita slår alla färger tycker jag. Allt som blommar är ju vackert men de rent vita får en att stanna till. Tvättade vita lakan med kallpressad linoljesåpa och några teskedar bakpulver och när de hängde uppe på sträcket så stannade jag också upp. För jösses så rent vita de blev så nu gäller solglasögon vid sänggående "ler". Ha det gott, Karina.

Gugis Pärlor sa...

Jordgubbar hör verkligen sommaren till. Pioner har jag börjat älska mer och mer för varje sommar. Jag skulle vilja ha ett helt land fullt med dessa skönheter. Ha en fin helg!

Kram Gugi