söndag 24 juli 2011

Några klipp

Sommaren är kort och man får passa på att uppleva så mycket man kan under vår ljusa årstid och ibland ta sena kvällar till hjälp för att hinna med allt och ändå har man begränsningar - brist på tid och ork!

Underbara sommar som bjuder på sol och värme, men skall jag vara riktigt ärlig blev det lite för mycket av det goda på Gammeldagstorg igår! Trots den rådande tropiska värmen var många på plats för att sälja sina produkter, allt från gamla ting till nybakade pepparkakor. Här fann jag en del av mina ljuvliga produkter. Doften av örter i tvålen och så vackert inlagd i wellpapp, gjorde ett fint "klipp" för min vardagsfräschör. Den behövdes verkligen efter alla svettpärlor som glittrat i solgasset och jag var nog inte ensam om den känslan.

Mina marknadsfynd i collaget och klippet med min nya sax och den sköna Lavendeln fick premiären.

Några klipp från vårt besök på Bostadsmässan här i veckan och naturligtvis blev vinterträdgårdar och de små drivhusen mina favoritintryck. Men helheten av de vackra bostäderna var enormt fina, men jätte-dyra!

Ljuvlig inspiration och bänkarna kunde gärna få stå i mitt växthus om jag hade plats!


Vi har besökt trädgårdar och några "vill ha" blomster i kvadrat! Mycket nöje att vandra kring bland alla sköna trädgårdsentusiaster.

Helt ljuvliga blomster och jag vet vad mitt nästa frö-köp blir!


Det var mina klipp från de senaste veckornas utflykter och nöjen!


Hoppas ni mina vänner har det sommar-gott!

28 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej vännen! Ja nu gäller det att njuta av sommaren, visst är det härligt ute nu! Vilka fina fynd du har gjort! Må så gott stor kram från Maria

Karin sa...

Vackra bildkollage! Det är alltid kul att hitta inspiration på mssor och i trädgårdar.
Karin

Hilda R.B sa...

Du er så flink til å sette bildene sammen. Nydelig arbeid. Det er bare til å nyte. Tusen takk.

Livet på Vestergård sa...

Nu har du hämtat mycket fin inspiration. Bilderna ser verkligen härliga ut!
Kram Kicki

Hanna sa...

Så fina små bilder.
Kram
Hanna

Birgitta sa...

Hej vännen! Vilka trevligheter du haft för dej. Och ser att det varit gassigt i solen. Här är det ingen risk, i natt fick vi 30 mm regn och idag har jag inte kollat vad det blivit i mätaren. Åskan gick rejält igår kväll och i natt.
Härligt med fina tvålar.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Tant Otteskrufv sa...

Du verkar ha en härlig sommar, fortsätt med det. En marknad låter skoj, jag får nog leta reda på en jag också:)

Mia sa...

Nu har jag vandrat runt bland dina ljuvligt soliga vackra sommarbilder. Nu känns det som solen skiner igen, underbart, jag blir varm i sinnet :)

Nette Cecilia sa...

Ni har hunnit med mycket vackert sevärt,kramis Nette

Ruben sa...

Här var det full fart på nöjesfronten, ser jag!! ;-) Mycket inspiration och nya frösådder till våren. För tidigt att tänka på sådant? Nej, aldrig för tidigt med sådana tankar!! ;-) (Fast pion kanske du inte ger dig på).

Ha det gott!
/Ruben

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Vilka trevliga utflykter du varit på!!! Mycket fina inspirationsbilder i collage nr 2. Jag klickade upp bilden för att se bättre. Älskar att gå på såna mässor. Speciellt om man ansträngt sig med 'finliret'. Å det verkar dom ju ha gjort på den du var på. Det är så fint med naturtoner och grönt.

I morgon åker vi hem från Paris. Ska bli skönt att få komma hem även om det varit jättemysigt på resan.

Ha det superdupertoppen!
Många kramar
Charlotte

Lyckoslanten sa...

Tänk att jag missade de där tvålarna! Men det var aningen varmt dör total koncentration... Trevlig blogg hon har! Och du har upplevt massor och delar med dig av härlig inspiration!
Ha en fin dag! ♥

Åsa! sa...

Men du skulle väl ha varit med och sålt utav dina vackra alster och goa dofter!

Knatten sa...

Trevligt med såna turer. Jag gör oxå sånt där o försöker njuta av min semester men jag tycker nog att vädret kunde varit bättre. /Knatten

kajsastina sa...

Hej vännen,
Tack för att du delar med dig av dina underbara blommor i bild och din stora kärlek till växter och natur påverkar mig. Vill ha de blommorna. Är på väg ut att komplettera med minirosor i några tomrum på balkongen. Har varit hemifrån ett tag och då sköter jag det inte lika bra. Men låt oss njuta av sommaren och ge oss krafter att motstå allt negativt i världen.
Varma tankar till dig och hoppas sommaren blir skön i fortsättningen.

fotopunktMis sa...

Även om sommare lyser med sin frånvaro just nu..så finns den..som du skriver så gäller det att lägga så mycket på lager som det går..ha det..Maria

Helén sa...

Härliga bildcollage, massor samlat på ett ställe:) Så underbart! //Helen

Ninne sa...

Å så härligt att få njuta dina goa inlägg. Inspiration behövs för här är det mulet grått o ruggigt.. Det känns bättre när man läst sllt fint hos dej.
KRam Ninne

Ingela sa...

Vilka trevliga collage du har gjort. Mycket illustrativt vad du har hittat på denna sommar!

Var glad för det fina vädret här är hyfsat mulet idag... men det regnar iallafall inte :-)

Här har det inte blivit en endaste marknad än denna sommar. Kan undras om inte det är Maria Magdalena i Åhus i dagarna...

Kram Ingela

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina kompostioner av händelser under senare tid, ser riktigt behagligt och treligt ut.
Agneta kram

Inger sa...

Gissar att det blir blå bergvallmo för dig nu, den har så speciell färg... mycket fint du visar:)
Kram

Hilda's home sa...

Vilken härlig sommarkänsla man får av dina bilder! Och så fint du fotat mina produkter - tackar ödmjukast :)

Hälsn.
Linda K

Lilla My sa...

Sommarvärme har vi verkligen fått ha och det är skönt men nog var det nästan olidligt i lördags när det var gammaldagstorg. I år har jag valt bort att gå till ställen med trängsel så jag gick inte alls på gammal dagstorget och inte har jag besökt bostadsmässan heller om än sunds är väl representerat där :)

Sommar hälsningar
Lotta

Vittran sa...

Har du sommarvärme? Här är det grått och trist. Inte ens blommornas färger kommer till sin rätt. Lite sol skulle inte skada, kan du inte skicka lite? ;-)
Underbara collage.
Tiden känns lite knapp när man vill hinna njuta av allt. Det är ju så mycket att göra under den ljusa tiden av året.
Trevlig kväll!!!!

Britt sa...

Jag njuter av varje minut som finns vår och sommar månaderna är mina favoriter//Britt

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Ser att du haft en trevlig vecka.
Här lyser solen nu på morgonen, härligt för det var länge sedan. Jag är inne på min fjärde semestervecka, det har inte blivit så mycket utflykter som var tänkt, för precis när jag började min ledighet så ringde stenläggarna som vi hade bokat i höst för att lägga vår garageuppfart, att de ville komma tidigare eller rättare sagt med en gång. Så det var bara att tänka om. Det har varit grävmaskiner, duktiga stenläggare,många besökande grannar som skall inspektera, massor med sten, sand över allt och så förstås massor med fikapausar. Nu är det snart klart vi väntar på att trappan skall göras. Det har regnat mycket under den här perioden och då går det inte att sopa ner sanden mellan stenarna, så idag när det är sol här blir det att sopa.
Önskar dig en fin fortsättning på veckan
Kram Raina

Gugis Pärlor sa...

Underbart är kort! Gäller ju att njuta av det bästa och mesta på sommaren ;O) Visst bjöd bostadsmässan på många läckerbitar... men till gammeldagstorget hann jag inte i tid för när vi kom hade de flesta packat ihop och åkt iväg. Det får bli en ny tur en annan sommar!

Kram Gugi

Maria Berg sa...

Blå vallom är helt ljuvlig! MB