måndag 11 juli 2011

Kan det vara sant...

- att alla de goda och bekväma dagarna håller på att ta slut för denna sommar och den vanliga lunken tar vid?


- att de dagar som smakade likt honung, plötsligt vänder i sur citron.


- att alla blomsterfröjder får stå ensamma på dagen och hålla i sig när störtregnen faller.


- att många små planerade projekt blev ogjorda och några hann bli verklighet.


- att det faller stora hagel som förstör blommor och blad i juli månad och därtill välter min äppelträdstol?




- än en gång - att allt har sin tid !


Får samla alla semesterminnen och fortsätta njuta av sommaren, trots allt har jag haft en fin ledighet!



Må så gott mina vänner!

25 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Fick du också de där stora eländes haglen ,det verkar nog som vi var lyckligt lottade i skärgården ,fast vi höll på o få värmeslag,kramis Nette

Vardag och flärd sa...

Ja, var sak har sin tid och det är mycket kvar av sommaren, även om kvällarna blir mörkare, men tänk så mycket det händer i naturen varje dag fortfarande. Men jag vet - man vill vara med händelserna hela dagarna!
Kram Eva

Nattsyster sa...

Ja, allt har sin tid. Mitt favorituttryck! Bevara de vackra ögonblicken i minnet och ta vara på stunderna som bjuds..
/Kram!

Rosor och ruiner sa...

Det lät lite sorgligt att det bekväma livet redan är över, men visst finns det ännu kvällar och helger man kan njuta av! Må gott!

Mona sa...

Det du skriver är precis så som jag också känner mig nu. Sista semesterveckan på gång, skall tillbaks på jobb i måndag. Visst känns det lite vemodigt.
Nu får vi njuta av de dagar som är kvar av den här veckan!
Just nu är här ännu över 20 grader varmt och helt, totalt vindstilla. De har lovat regn och åska här till i morgon, få se vad det blir.
Ha det så bra!
Kramar, Mona

♥Min Eden♥ sa...

Himmel vilka iskorn som fallit från himlen på er...:(
Jasså så du också får omfamna vardagslunken igen...känns trist, men man vänjer sig snart ;)
Kram Nina

Inger sa...

Ja, det är sant, jag började jobba idag men har varit ute hela kvällen i trädgården och fått återhämtning.
Kram

Lotta sa...

Nej, det är inte sant. En annan har trälat på arbetet fram till igår i stekande sol. Nu börjar min semester och jag kliver ut på mina liljevita ben - i regnskurarna.
Kram

Livet på Vestergård sa...

Tänk att den där ledigheten alltid går så fort, men sommaren är ju inte slut ännu.
Så synd på stolen och förstörda blommor.
Kram Kicki

Annika Christensen sa...

Tiden bår alldeles för fort men men var tid har sitt som sagt. Lika vackert som vanligt både bild och din ord värmer.
Ha det gott
annika

Snäckskalsdalen. sa...

Semestern slut, illa, det är inte riktigt kul, men det är mycket fin sommar kvar ännu, eller hur.
Hagel så stora! Ojoj. Ja, man vet inte riktigt hur det är.
Men vackra blommor har du!
Agnetakram

Hilda R.B sa...

Du har mange flotte bilder av blomstene dine da. De kan du henge opp på veggen da! Synd at du har hatt dette været. Trøst deg med at noen har det enda ... vi har hatt regn, regn og 10-12 grader. Blomstene er ikke kommet opp ennå, nesten.. Kos deg videre i hagen din.

Hjertebank sa...

Ja, men..
Vi har vel hatt litt god sommer, likevel, til tross for hagel og tegn og dårlig vær og alt det der.

Og det er end bare 11. juli!
God sommer videre

Hanna sa...

ja tiden rullar på alldeles för fort.
kram
Hanna

Lilla My sa...

Min semester har precis börjat om än första dagen var intensiv...
Här kom inget hagel men kraftigt skyfall och åskan dundrade.
Allt har sin tid så trevliga jobbdagar då får man väl önska!

Lotta

Ruben sa...

Precis!! Man vet aldrig hur länge det varar!! ;-) Osäkerhet råder om det mesta, det enda som är bergsäkert är, att det kommer att finnas ogjorda projekt! ;-) Åtminstone här!

Ha det gott!
/Ruben

PS Väldigt smart val av bilder!

Lyckoslanten sa...

Jag tänker ofta på det där hur fort en sommar går och alla dessa förväntningar. Även om jag begåvas med längre ledighet snurrar det på i hjärnkontoret och man släpper inte jobbet helt.
Mmm... så det vattnas i munnen av den första bilden! Underbart är kort och så får man hitta de andra solskensstunderna eftersom. ♥

gittan sa...

Även om din lediga tid gått alldeles för fort så finns det fortfarande tid att njuta av lediga kvällar och helger (det får jag göra hela denna sommar, ingen semester för min del) Alla projekt hinner vi aldrig med, för det hade det krävs minst ett år av semster och sommarväder =P Konstigt att de alltid är fler än de lediga dagarna...

Men jisses vilka gigantiska hagel ni fick! Jag ska genast sluta klaga över de små "ärtor" som slagit hål på ett och annat de med.

Ha det gott / Kram!

Lena/isis sa...

Tiden går så fort. Men man får leva på sommarens minnen och bilder när den här härliga tiden är slut.

Sommarkramar

Helena sa...

Ånej är din ledighet över?Men tur då att man kan njuta ändå :-)
Jag har mitt kvar o det är svårt att motivera sig de sista dagarna känner jag...
KRAM från mig!

♥ Hannele på Hisingen sa...

det är ju ett par månader kvar...

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Men sommaren är kvar...... :-)) Å många härliga dagar med sol och värme... även om semestern är slut. Känner igen dina känslor när man ska jobba på sommaren. Helst skulle man vilja vara ledig hela sommaren så klart. Här börjar semestern i morgon. Ska jobba undan det sista i kväll bara :-). Oj, vilka hagel.... Sånt är inte kul, fast fascinerande ändå.

Kram
Charlottte

Åsa! sa...

Underbart är kort heter det ju!

De här höga lökväxterna har jag också, vet du vad dom heter? Jag har fått mina och de sprider sig hej vilt, trivs i den torra magra jorden där ingenting annat står ut.

Kram på di!

Elzie sa...

Nej, stora hagel vill man inte ha på sommaren. Men jag har min semester kvar så jag hoppas jag kan njuta av ledigheten i min trädgård.
Ha det så gott.
Kram Elzie

ormbunke sa...

Det var inte kul för dig att det hagla i juli och förstör dina fina blommor.
Men det repar sig nog Så kommer nya blommor som blommar lite senare på sommaren.Det gäller att ta vara på de fina dagarna.Ha de gott. Kram. Anita