onsdag 13 juli 2011

Fyra år

Tänk vad tiden går, det är nästan ofattbart att det gått fyra år ( i morgon) sedan jag skrev mitt allra första blogginlägg. En tid som gett mig mycket energi i form av inspiration från mina bloggvänner, kreativt skapande i trädgården av små stilleben, pyssel med krukor och annat trevligt samt en stor portion lust för allt som växer. Det är själva livet med trädgård, tid för sinnrika lösningar, skapa en palett med de vackraste blommor för det egna sinnets njutning.

Kärlek, vatten och gödsel, det är tre komponenter som är viktiga att ha i beredskap för att ge maximal utdelning när det gäller tillväxt. Jag kan faktiskt inte klaga på tillväxten i mitt växthus, men så har vatten-omsorgen varit minutiös under tiden den otroliga sommarvärmen rådde. Dessutom står krukan med gödsel framme och nära till hands för en liten skopa nu och då. Likt en kärleksfull liten humla har jag farit kring i arla morgontimma för att förhoppningsvis få en liten skörd av melonplantan.

Som bilderna nedan bevisar, ger melonen och gurkorna massor av blommor och fruktanlag och tillväxten enorm.



Basilikan är fantastiskt fräsch och vacker i år. Det får bli morgondagens trevliga göromål, att baka basilikabröd.


Alla dessa mina "karameller" som fått sin omvårdnad från litet frö till blomning. Är det inte belöning nog?


Utan mina bloggvänner, utan kärlek till blommor, brist på vatten och omsorg, vore inte min trädgårdsblogg densamma! En rosbukett till Er för den inspiration ni delar med mig och alla andra!



Kram

22 kommentarer:

Hilda R.B sa...

Nydelige bilder. Jeg synes det er så inspirerende å komme til din blogg. Nydelige hagevandringer gir du oss også. Enig med deg at blogging er artig og inspirerende. Ha en riktig god sommer videre.

Lena/isis sa...

Vackra bilder och ett stort grattis till de fyra åren. Tiden går fort .

Kram

Ullis sa...

vad det växer!
Fyra år är lång tid, och jag som precis hittade hit! Men då har jag också massor inspiration och vackra bilder att bläddra i nu!
Ha det bra!
Ullis

Inger sa...

Grattis till 4 år för din härliga blogg!
Visst är det trevligt att blogga, undrar när/om jag kommer att tröttna.
Kram

Livet på Vestergård sa...

Grattis till dina fyra bloggår. Det är alltid så roligt att kika in hos dig och se hur det växer och gror.
Kram Kicki

Rosor och ruiner sa...

Och en rosenbukett till DIG för det du delar med dig! Grattis!

ormbunke sa...

Stort GRATTIS! till de fyra åren och tack till dig för att jag har kunnat läsa din fina text och titta på dina fina bilder först i Trädgårdsbloggen och sen i blogger.
Så spännande att kunna odla meloner.
Tack för rosen. Kram. Anita

Hanna sa...

Grattis till bloggen.
kram
Hanna

Ingela sa...

Hej på dej Bea, visst är det ett fantastiskt sätt att kommunicera på... man slår sig ner närhelst man får tid och lust. Skriver av sig och får så mycket igen då man besöker andras kreativa hörn. Anammar tipsen och "kreativerar" vidare Ha det nu så gott och jag önskar dig lycj´ka till med bloggen även i fortsättningen... Vi ses kram Ingela

STENLYCKA sa...

Grattis till att vi fått ha dig i bloggvärlden i fyra år. Du är unik och jag bara älskar din härliga blogg.
Kram och allt det bästa till dig, njut av sommaren och tack för alla dina vackra bilder och underbara texter som jag fått/ får njuta av!!
Raina

Ruben sa...

Oj, fyra år - det var inte dåligt. Grattis till oss, som får ta del av din fina blogg!!! Extra kul att du gillar att hålla på med sådder!!

Ha det gott!
/Ruben

Vittran sa...

Tänk vad tiden går fort.
Alla vackra blommor är belöningen för slitet att göda och vattna.
Här är det troligtvis regn på gång mitt i höskörden. Få se hur mycket vi hinner köra in, annars blir det nog till att stacka. Jag kan inte påstå att det är speciellt roligt.
Har varit ute från "banan" för jag kände mig otroligt trött på att alltid vara uppkopplad.Det var skönt att vara nedkopplad ett tag. Men jag glömde er inte.
Grattis till en jättefin blogg.
Ha en bra dag!!!!!!!!!!!!!!

gittan sa...

Grattis till 4 härliga år som bloggskribent. Många fina inlägg har det blivit under åren, jag har ju följt dig sedan starten(startade ju dessutom samtidigt)och kommer att göra det i fortsättningen också. Jag missar aldrig ett inlägg även om jag inte alltid lämnar en kommentar. Ha det gott. Största kramen från mig / gittan

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar till 4 framgångsrika år med bloggen!
Det är kul att dom här inläggen och titta tillbaka för när man läser sina egna texter minns man så mycket runt om också.
Jag har bara bloggat i 1½ år ungefär och det är roligt att samla ihop lite av ens liv.
Agneta kram

fotopunktMis sa...

Med TB startade vår bloggresa..tiden har gått så fort men jag minns mitt första inlägg som idag..kommer du ihåg ditt första..må så gått..Maria

Christina sa...

Förstår att det växer bra hos dej! Lagom med vatten, gödning och kärlek till dina plantor!

AnnCharlotte sa...

Grattis...så lång tid.
Jag har följt med de sista ettochetthalvt åren....
Ha det bra ;)

Birgitta sa...

Hej vännen! Vilken växtkraft du har hos dej och allt ser så fint ut. Grattis till dina 4 år som bloggare. Jag är bara inne på mitt tredje år nu, men tycker det är så roligt och ger så mycket också.
Vattenläckan är åtgärdad, men inte vattenskadan. Den tar tid, får antagligen riva upp köksgolvet. Inget roligt alls.
Jag önskar dej en fortsatt varm och skön sommar och att du får njuta av alla dina växter också.
Kramisar Birgitta

Britt sa...

Stort grattis på 4 års dagen//Britt

Gunilla sa...

Det är ju tur att du började blogga för du är en fantastisk skribent och en riktig idespruta.

önskar dig en fin fortsättning på sommaren
Kram/Gunilla

Black Iris sa...

Ja,jag har bara varit ute i bloggvärlden i snart 2 år men jag tycker som du. Det är så roligt med alla vänner man fått och får dela både det ena och andra med. Jag önskar att jag kunde skriva så fint som du gör och dina blomsterbilder blir man ju också så avundsjuk på..

Kram Maidi

Märta sa...

Grattis till de fyra åren.Du skriver så fint.
Trevligt veckoslut!
Kram!