torsdag 23 juni 2011

Trevlig Midsommar!

Så fort det gick, nu är det redan Midsommar med allt vad det innebär. De flesta har väl några traditioner kring våra större helger, så även den stundande helgen, midsommarstång, sill och potatis, jordgubbar osv, för de flesta är upplevelsen av sommarhögtiden den allra största traditionen och man vill helst sitta ute och njuta så långt det medger av väder och myggplågan.

Själv har jag bakat några alldeles ljuvliga rabarbermuffins till kaffebordet från Åsa`s receptskatt. Ta en titt till hennes sida och låt dig frestas.

Olika midsommarstilar, kanske någon passar dig?


Romantiskt i bersån.


Bjudning på altanen


En kväll på sommarstugan



Den gamla hederliga lantliga stilen, med ängsblommor och lite patina,




då är sommaren som bäst.

En Trevlig Midsommar till alla mina vänner!

35 kommentarer:

Ingela sa...

Hoppas att din midsommar också blir allt det där som du önskar!

Alla hittar vi vår stil och ändå så är det ng ändå rätt mycket som förenar en sådan här dag.

Allt gott till dig Kram, Ingela

Ruben sa...

Hoppas din midsommar blir lika ljuvlig som dina blomsterfång!!

/Ruben

Karin sa...

Håller med Ruben; bilderna är ljuvliga. Glad Midsommar.
Karin

Gunilla sa...

Önskar dig ochså en riktigt trevlig midsommar.

Jag hoppas på åtminstone uppehållsväder.

Ljuvligt somriga bilder.

Ha det gott
Gunilla

Hilda R.B sa...

Nydelige bilder du har. Ønsker deg en trivelig midsommerfest i kveld.

Rosor och ruiner sa...

Önskar dig detsamma, en riktigt trevlig midsommar!

Jord under naglarna sa...

Jag önskar dig en riktigt härlig midsommar Bea!

Roligt att du hittat ett passande recept. :)

Helena sa...

Lantligt är nog favorit stilen till midsommar!Att ta av det som finns runt omkring.
KRAM o Trevlig Midsommar!

fotopunktMis sa...

Stor Blomsterkram tillbaka till dej..Maria

Lyckoslanten sa...

Den vackraste midsommarkransen vill jag göra till dig med alla vackra blomster du delar med dig av! Nu ska vi fira midsommar där den är som bäst för var och en av oss! Skön Midsommar till Dig! ♥

Lena/isis sa...

Trevlig Midsommar vill jag önska Dig också.

Vackra foton!

Kram

Gudrun sa...

Hej du rara Bea!
En riktigt härlig midsommar önskar jag dig.
Hoppas det blir tillfälle att sitta i alla rum och bara ha det bra.
Här kommer det att bli livat, tre barnbarn sover över i vårt rum, :) föräldrar i ett annat.
Tur att det är helg dagen efter.
Stor kram till dig.

gittan sa...

Jag hoppas att din midsommar blir lika fin som dina arrangemang / Kram gittan

Skaparglädje sa...

Jag vill önska dig också en fin midsommarhelg. Lite sol och värme skulle jag vilja beställa.
Kram!

Monica sa...

Gillar sättet du förevigar midsommarens blomster ☺ Trevlig Midsommar.
Tjingeling

Märta sa...

Härliga bilder.
Önskar dig o dina kära en fin midsommarhelg!
Kram!
Märta

Gugis Pärlor sa...

En skön midsommar önskar jag Dig! Dina bilder sprider blomsterglädje!

Kram Gugi

Anns Gröna sa...

Detsamma önskar jag dig!
Håller tummarna för att det slutar regna till imorgon.
Svårt att välja favoritmiljön, tycker att passar in på midsommar.
Tack för tipset, ska genast gå in på Åsas sida och insupa inspiration.
Ha det gott!
Hälsn
Ann

ormbunke sa...

Jag tror jag vill va med på alla tillfällena. Älskar dina beskrivningar. Hoppas du får en skön midsommar. Kram. Anita

Anelias hantverk sa...

Ljuvlig bilder du har! Önskar dig en riktigt fin midsommarhelg!

Stickstugan sa...

Trevlig midsommar på dig med. Underbara bilder du alltid har!
Lotta

Hjertebank sa...

Her var det skikkelig midtsommerstemning.
Ha ei fin midtsommerhelg. Håper du får lyse kvelder med sol og fint vær.

Birgitta sa...

Önskar dej en riktigt skön och trevlig midsommar bland alla vackra blommor du har.
Kramar Birgitta

Inger sa...

Vilka fina alternativ du bjuder på, tror jag väljer det sista.
Glad Midsommar!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hejhej, önskar dig en riktig mysig och Glad Midsommar.
Gillade den lantliga stilen med patina bäst ;O)
kram, Petra B.

Lilla My sa...

Kikar in och önskar trevlig midsommar!
Lotta

Bitte sa...

Ja, det är inte klokt så snabbt det gick! Jag kan inte förstå att det är midsommarafton idag! :-)

Vilka underbara bilder du visar med olika stilar... det är något speciellt med vilda blommor, kanske för att de finns så kort tid.

Önskar dig och de dina en riktigt härlig midsommarhelg!

Många varma kramar
Bitte

Livet på Vestergård sa...

Så vackra bilder du visar!
Jag önskar dig en riktigt skön midsommarhelg! Kram Kicki

billan sa...

Jag skulle garanterat trivas bland alla dina stilar, kan inte välja ut en av dom...så vackra bilder.
Önskar dig en god och glad midsommar!

Berit sa...

Jag önskar dig en helt underbar midsommar!!

Vardag och flärd sa...

Helt fantastiska bilder!
Ha en alldeles underbar midsommar!
Kram Eva

Helén sa...

Detsamma till dig! Underbara stilar som alla passar en dag som denna!:)//Helen

Britt sa...

Önakar dig en fin midsommar och jag kan inte välja vilken stil som var bäst gillar alla//Britr

Vild-rosen sa...

Trevlig midsommar.
Susanne

Spirande grönt - sa...

Hoppas att din midsommar var härlig, vilken stil den än gick i:)

Rebecca