tisdag 28 juni 2011

Nu är det som bäst...

... när den ena blomman efter den andra visar färg, röda, blåa, vita, gula, mörka, ljusa och ljuvlig pastell, alla fyller sin plats och förgyller min dag. Nu gäller ingen brådska med rensning, plantering och annat som upptar min tid i vanliga fall på våren, nu är det tid för trädgårdsrundan flera gånger per dag. Känna dofter, upptäcka nya knoppar, dra upp en näve ogräs i samma tag, med andra ord - jag njuter, solen skiner, himlen är blå och trädgården är min, bara min!

Vill du ta en sväng med mig?











Det var valda delar ur min trädgård och nu kommer sommarblommorna som belöning för alla turer med omplantering och den eviga ansningen. Visst är det för allt detta sköna som vi härdar ut!?

Kram

33 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Tack för den svängen! Så vackert och god belöning hos dig! Även jag har gått med nävarna idag och visst härdar man ut tack vare belöningen - olika hos oss alla! ♥

Gela sa...

ÅÅÅÅ vad vackert du har det. nu är det verkligen tid att njuta. Blir många trädgårdsrundor dagligen. Ha en fin fin dag/Gela

Mimi sa...

Helt underbart! Och ja njuter i sin trädgård gör man definitivt just nu. Må så gott /Mimi

Skaparglädje sa...

Tack för rundturen. Vad mycket fint som blommar i din trädgård. Och det är sant, nu gäller det att njuta av allt det fina.
Kram!

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

JA, nu vill man stanna tiden en smula... Svårt att tro att det redan går tillbaks i naturen.
Fina bilder!

Ha det gott! kramkram Hillevi

Hilda R.B sa...

For en vakker hage. Nydelige blomsterbed. Skjønner godt at du nyter den. Kos deg masse i blomsterhavet!

Inger sa...

Fantastiskt fint att få följa med på trädgårdsvisning hos dig, tack!
Och det är som bäst nu:)
Kram

Lena/isis sa...

Ja, jag vill gärna ta en sväng med dig i din vackra trädgård . Så mycket fint du har. Jag njuter.

Kram

Viola sa...

Det er jo selveste Botanisk hage dette! :) Så mange vakre planter, skjønner godt du trives å vandre rundt i den! :)

Klem fra meg! :)

Njut i din trädgård sa...

Härlig runda!

Hjertebank sa...

Så nydelig du har det i hagen.
Jeg likte særlig godt de blå blomstene. Flott å sette dem sammen, de kler hverandre.

ormbunke sa...

Förstår att du njuter av din trädgårdsrunda med så fina blomster. Det är svårt att sitta still och njuta fast man borde. Man hittar ju alltid ett och annat ogräs på vandringen åtminstone här hos mig. Vi måste ta vara på de fina dagarna.Ha de gott. Kram. Anita

Snäckskalsdalen. sa...

Den svängen var inte dum den! Vackert så det förslår, det är ju så fint ute nu.
Tyckte om dit vitgröna inlägg också.
Agneta kram

Mammasblommor sa...

Så vackert i din trädgård, tack för rundturen! Ja det är en härlig tid nu, så njutningsfull1
Kram

my white mess sa...

Du har ju det så vackert!
Tack för visningen:-)
Kram Malin

AnnCharlotte sa...

Ja man glömmer snabbt den långa väntetiden.....
Så härliga bilder från din trädgård.
Fortsätt njut av blomster och semester :)

Lenas trädgård sa...

Ja, njuta är ordet som gäller nu! Och det gör vi både hemma o hos dej t ex!
Svårt att tänka på den långa vintern som var...Inte vill vi göra det dessa ljuvliga dagar!
Helst ska man ju inte ens sova nu..Men jobbet kräver sina timmar på kudden!
Ha det så jättegott!
Lena

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej Bea, så rätt, nu njuter man i fulla drag. Vart än man tittar så är det grönt och prunkande vackert.
Ha en fortsatt skön vecka, Petra B.

Helén sa...

tack för den trädgårdsvisningen. Unerbara blomster och prunkande rabatter, vad mer kan man önska. Underbart är det att gå runt o kika om det är några knoppar på G, och nu lär man ju vara med som aldrig för när värmen exploderade. //Helen

Gunilla sa...

Härligt med en sådan fin trädgårdsrunda.
Nu gäller det att hinna se allt som bara blommar efter regnet och nu har vi ju fått värme så det formligen explodeerar i rabatterna.
Nu väntar mig en sex veckors ledighet ute på sommarstället, vecka 29 har jag öppen trädgård då kommer trädgårdaföreningarna.
Sedan skall jag bara gå och titta på allt och lata mig för då får ogräset fritt spelrum:o))))

Ha en riktigt fin sommar
Gunilla

Mia sa...

Så fantastiskt. Du har det verkligen som i paradis :)

Ingela sa...

Tack för en VACKER sväng i din täppa! Alldeles säker på att du instämmer i att alla behöver ett paradis.

Nu bär det av ett tag, hörs!

Kram Ingela

gittan sa...

Tack för en underbar tur i din vackra trädgård! Jag klickade upp varenda bild och njöt =) Nu stannar vi gärna tiden för en stund så att det vackra varar lite längre. Dina Lammöron lägger sig inte när de blommar? Jag har hitills inte hittat någon sort som står upprätt. Har både köpt och frösått plantor...
Ha en fortsatt härlig dag / Kram gittan

Ruben sa...

Vad fint du har - och vad det blommar! Särskilt dagliljan!!! Har aldrig sett den blomma så ymnigt någon gång! Lammöron i stora sjok, det är så de skall odlas, tror jag. Har den inte själv (finns ingen plats).

Ha det gott!
/Ruben

Lilla My sa...

Så vackert du har det. Nu just ork jag bara inte dona i trädgården när värmebölja råder, sitter på terassen och njuter i stället :)
Ha det gott
Lotta

Nette Cecilia sa...

Så underbart i din trädgård,Nette

Mona sa...

Vilken vacker trädgård du har! Så mycket fina blommor och planteringar. Tack för den svängen!
Kramar, Mona

Livet på Vestergård sa...

Så vackert du har i trädgården! Roligt att vi fick komma med på en runda och njuta av allt det vackra.
Ha en fin dag! Kram kicki

Moa sa...

Jättefint och så mysigt att få följa med dig runt så vi får se hur du har det.. alltid kul att få se mer helhet hos varandra.. ha det så skönt i solen. Kram

MerMickis sa...

Hej!

Självklart ska du ta "lappen om bloggvänner"

Vad mycket fina växter du har :-)
Ha en fin kväll!
Kram

Christina sa...

Kul att vandra runt bland dina härliga blommor!

Lotta sa...

Tusen tack för den vackra turen. Så vackert du har i din trädgård. Det är fantastiskt fint med sån 'massblomning' av en och samma sort. Något jag måste jobba på, känner jag.
Kram

Black Iris sa...

Vilken fin vandring vi fick. Man känner nästan dofter och hör fåglarna i bakgrunden..

Kram Maidi