måndag 6 juni 2011

Min bästa tid är nu

Äntligen riktig sommarvärme och semesterkänslan får infinna sig så småningom. För hur det än är så tar det lite tid att ställa om till "egentid" och låta kroppen få bestämma dagen och varva ner från mer inrutad tid till fritid. Min bästa tid är nu!

Nu får jag lov att ta en riktigt kraftansträngning i trädgården idag,

eftersom en del av arbetet blivit eftersatt av olika orsaker och så skönt att inte behöva känna tidsbrist, upptagenhet och andra förekomna vardagliga bekymmer. Nu när solen skiner, varma vindar blåser och sommaren visar sig från sin bästa sida. Den gamla Apeln blommar så underbart vackert,


doften av alla blommor är ljuvlig i sen kväll




och alla små blommande tuvor ger mig trädgårdslycka.


Det blir säkert fint med lunch på altanen idag, en och annan andningspaus för att betrakta utfört jobb och det bästa av allt, jag tänker njuta av dagen!

Må gott mina vänner!

25 kommentarer:

Hjertebank sa...

En skikkelig deilig sommerdag!
Håper resten av uka blir like fin.

Berit sa...

härligt att äga och njuta av dagen!
Ha en underbar dag!

Skaparglädje sa...

Jobb blir man aldrig utan. Men trädgårdsarbete är ett nöje att njuta av.
Ha en bra dag!

Lyckoslanten sa...

För mig tar det väldigt länge att varva ner efter en intensiv period och få sommarlovskänslan. Så fint du skriver och så vackert du visar! ♥

♥Min Eden♥ sa...

Hej Bea,
Nej ibland är det andra ting i vardagen som kräver vår uppmärksamhet, inte hinner vi alltid endast med det vi vill göra, tyvärr...men så är livet. Jag har inte alls hunnit in på andras bloggar dens senaste tiden, men nu har jag också fått semester...
Vilken helt otrolig ljuvlig tuvulls-krans, det var nog den sötaste krans jag kan minnas att jag sett. Duktiga du!!
Ha det bra och NJUT!!
Ja, och som sagt så vet jag ingen som kan uttrycka sig så lättsamt som du gör!
/NIna

gittan sa...

Helt underbara bilder och du gör det rätta - fortsätt njuta!
Kram gittan

Gela sa...

Vad helt underbart del låter. Hoppas att du riktigt njuuuuter!!! Ha en fin dag/Gela

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, nu är det vackert ute och det blommar mer och mer och grönsakerna växer, det är ett nöje.
Fast vi har åska och regn och väldigt tjock luft så idag är det inte så kul att greja ute.
Agneta kram

Helén sa...

Visst är det underbart med en riktig sommar med riktig sommarvärme, vill man svalka sig kan man ta ett dopp i någon kall sjö...hihi//Helén

Anelias hantverk sa...

Ja idag har det varit underbart sommarväder! Härligt att ha en trädgård då med vackra blommor.
Ha det bra!

Tant Otteskrufv sa...

De ljumma kvällarna signalerar "LEDIGT" och det är trögt att gå in och förbereda för morgondagens lönearbete. Men man hinner ju mycket när dygnet är ljust!

Åsa! sa...

Visst är det en underbar tid Bea! Njut så mycket du bara hinner och kan. Kram på dig!

AnnCharlotte sa...

Ja nu är det gott.....
Så skönt att ha semester och massor av tid...
Hos mig är det en massa avslutningsaktiviteter för alla barnen som tar min tid.....fast det är ju kul det också;)
Ha det bra ;)

Inger sa...

Min bästa tid är också nu, min första semesterdag idag och toppenväder har vi. Men som du säger, det tar tid att varva ner.
Kram

Nette Cecilia sa...

Härliga blombilder ,det är nog mycket jobb här hemma som väntar men tyvärr säger mina knän stopp,vänta lite .Man får bara finna sig i det ,kramis Nette

Gugis Pärlor sa...

Njut av dagen i sommarvärmen! Skönt att få ta dagen som den kommer ;O)

Kram Gugi

Ingela sa...

Nämen åhhh vilka vackra bilder!

Hur är det med din lilla hund nu?
Härliga dagar i trädgården nu! Imorgon är det tid för mig att njuta av ledig tid igen!

Ha det gott kram Ingela

Lotta sa...

Ahh, sommarkänsla ut i fingsrtopparna! Det smittar av sig lite på mig som sitter och tittar ut på regn och lite åskmuller i bakgrunden. Hör väl sommaren till det också. Må så bra!
Kram

Mona sa...

Ja det verkar verkligen som du njuter! Härliga bilder!
Kramar, Mona

Lena/isis sa...

Härligt med dagar då kan man slappa och njuta av livet. Och även kanske varva dagen med lite behagligt trädgårdsarbete. :-)

Vackra foton.

Kram

Nilla sa...

Vilka härliga blombilder du visar. Tuvullen, hur blir den när den torkar ? En jättevacker krans du gjort. Tror jag måste ut på nån myr och plocka lite jag oxå. Blev så inspirerad.

ha de bäst !!
Nilla

Livet på Vestergård sa...

Vilken härlig tid vi har just nu !

Skimrande kristaller sa...

Så fint inlägg och vackra bilder! Ja, nu är det verkligen en härlig tid att njuta av! Ha det gott. Kram Lenita

Britt sa...

Nu får vi njuta och inte långt till semester//Britt

Halina sa...

Det har du rätt i... det är den bästa tid nu... Härliga bilder :)
Mvh Halina