söndag 19 juni 2011

Många bollar i luften

Vacker grönska och doften av Dagliljorna sveper förbi min näsa i tidig morgon när dagen ännu är fuktig, allt är tyst och rogivande. Inget som stör, ingen tidspress, dagen kan börja och får göra det bästa av min tid.

Vår allra vackraste årstid - sommaren, är för de flesta med trädgård fylld med många sköna upplevelser, men också planerad med flera små eller stora projekt som skall göras klara för att inte "störa" hela den vackra årstiden med hammare eller såg i högsta beredskap. Därav flera bollar i luften just nu med bl a färdigställande av en trappavsats med dito gräsmatta osv.

Således många bollar i luften just nu, några mindre som velar lite av och till,

Tovsippa


en del större som hänger som ett tungt ok,

Snöbollsbuske


en del verkar mera påtaglig och fjäderlätt i luften och månne den basunera ut - vi har bara tid

Trädgårdsazalea


och meddelar att några har redan landat och nya tar vid.

Allium och vallmo

Hoppas ni mina vänner hinner njuta av vår vackra nordiska sommar!

Kram

26 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, det var många bollar i luften på alla sätt och vis. Och vackra var dom också! Det är en fantastisk tid, bara det inte regnade så mycket som det gör hos oss och det är så kallt, bara ca 10 grader....
Agneta kram

strandskatan sa...

Underbara bilder :)

Inger sa...

Superfina bilder:)
Mitt stora projekt den här sommaren är växthuset, är beroende av snickaren som jag väntar på. Njuta hinner jag också med, har haft två bra veckor nu.
Kram

Hantverkarglädje sa...

Jag skulle vilja ha alla dessa bollar för de är ju verkligen vackra. Snöbollsbuske har jag tänkt skaffa men får inte klart var jag skall placera den då de blir ju ganska höga, så till dess är jag utan. Ha en bra midsommarvecka.

ormbunke sa...

Och snygga bollar dessutom. Snygg dubbel tovsippa. Mina är enkla.Ha de gott. Kram. Anita

Lilla My sa...

Snöbollsbusken dignar av blom, ser den från köksfönstret och förundras över hur vacker en buske kan vara!

Äntligen har regnet kommit hitåt var orolig att allt i trädgården skulle torka bort med den här farten men tack och lov fick vi regn.

Det är en härlig tid vid lever i just nu med allt som blommar vi fortsätter njuta!

Kram Lotta

Mia sa...

Ja, du har väl rätt i att det alltid är några prosjekt som ska färdigställas om sommaren, sen ska man njuta.. Men iår tycker jag inte jag har så många.. Dina bilder är alltid lika vackra, just nu sitter jag och försöker komma ihåg din fina beskrivelse av vallmoblomsten kjolar från i fjol :)

Annelie sa...

Jag har inte en enda boll i luften,jag tar en dag i taget och försöker njuta av den å göra det jag orkar och vill...:)) Om det bara kunde bli lite bättre väder här..:)
Ha en riktigt härlig dag nu och njut...KRAAAAM vännen!!!

Ingela sa...

Njuter dina vackra bilder och :-D gott och nickar instämmande åt din liknelse med bollarna.

Ha detgott min vän kram Ingela

Berit sa...

underbara bilder på fina växter:)
Ha en underbar dag!!

Livet på Vestergård sa...

Njuter av dina vackra bilder!
Ha en fin midsommarvecka! Kram Kicki

Lyckoslanten sa...

Många bollar i luften kan man verkligen säga! Vilken underbar fin vallmo! Hoppas värmen kommer till midsommar nu! ♥

♥Min Eden♥ sa...

Va fint med många bollar i luften :D

Gunilla sa...

Härliga bilder på riktigt fina växter.
Azalea det skulle jag vilja ha nu blir ja ännu mera inspirerad.
Nu blir det definitivt ett inköp.

Ha en riktigt fin Midsommarvecka
Soliga kramar/Gunilla

Helén sa...

Åhj, vilka fina bilder....snöbollsbuske o tovsippa, sååå fina blommor. //Helen

Vardag och flärd sa...

Vackra bilder och snöbollsbusken är så underbar! Har du några bilder på dina dagliljor?
Kram Eva

Mammasblommor sa...

Vackra bilder på vackra blommor! Den dubbla tovsippan ser så fin ut, har bara den enkla här! Nu hoppas jag på lite sol och värme till midsommar:)

Lotta sa...

Härlig text och underbara bilder som passar perfekt ihop!
Kram

Helena sa...

Ja njuta vill man ju helst av allt!Men o andra sidan så är det njutbart att få saker gjorda i lagom takt förståss :-)
KRAM från mig!

Lotta 8`) sa...

Det var fyndig inledning med "flera bollar i luften" ;) En snöbollsbuske har stått på min önskelista länge och nu äntligen äger jag en - liten men min :)

Är det en fylld Tovsippa du har?! Så jättefin! Blev genast kär i den och jag skall se var den går att inhandla. Fick en vanlig, enkel men förtjusande av Ruben som nu börjar bilda en lite tuva.

Kan gissa mig till att du har semester nu?! Så härligt! Jag har sen semester i år och får vänta tills v.30 men med åren har klokheten kommit, att njuta ute en stund varje dag oavsett väder - jag behöver ju inte lägga mig att sova först vid 22-tiden :)
Idag blev det en kort runda för det är lite kylslaget men efter vattningen i växthuset känns det så bra :)
Ha det så gott, kram ♥

Gugis Pärlor sa...

Trevlig liknelse av alla dessa bollar som återfinns i luften just nu! Njut av din sommar!

Kram Gugi

karina sa...

Hejsan!
Här har regnet äntligen kommit så man slipper gå med slangen. Gräset blev klippt emellan regndagarna så nu ska bara insidan få sig en omgång, sen ska jag njuta midsommar och jag önskar dig detsamma, Karina.

Anette sa...

Ja det brukar vara många bollar i luften så här års, bara man kommer ihåg att njuta också. Vi har inga jätteprojekt i år, bara ett "hundstaket" som ska bli färdigt nån gång (gärna snart!).
Ha så gott. /Anette

Åsa! sa...

Tittar in och önskar dig en fin midsommar Bea!

Bitte sa...

Vilka fantastiska och ovanliga blommor du har i din trädgård! Vissa av dem var helt nya bekantskaper för mig :-). Det är så vackert med vita blommor och oftast föredrar jag dem, men så en dag ändrar jag mig lite och vill ha mer färg i tillvaron.

Ja, det är inte alltid helt lätt att försöka hålla flera bollar i luften samtidigt, men man får försöka göra sitt bästa. Jag är lite i samma situation just nu, men som sagt, till sist brukar man ändå lyckas pussla ihop allt! :-)

Önskar dig och de dina en riktigt fin midsommar!

Många varma kramar
Bitte

Huset på landet sa...

Många bollar i luften här också (och allt blir ju inte klart till midsommar som planerat- i år heller...). Fina bollar i din trädgård också ;).

Önskar dig och din familj en riktigt skön midsommar!

Kram, Nicole