söndag 17 april 2011

Vårfest

Solen och värmen har gjort underverk med snösmältningen, rabatterna är i det närmaste snöfria! Trädgården är i färd med att ställa till en riktigt fest-yra och väntas bjuda inom kort på de mest ljuvliga färger och former, lökar och perenner, buskar och annueller. Nu klär vi upp oss för den första vårfesten!

I vita skjortor för högtidlighetens skull,


några i pastellfärg,


kravatten hänger lite ostyrig men det gör inget,



vita strumpor och skor, för nu är det vår


och solen har väckt hela kören från vintervilan.


Vimplarna vajar lätt i vinden


och några gapar av förvåning



att det till slut gick så snabbt- nu är det vårfest!

Ha en fin påskvecka!

31 kommentarer:

Inger sa...

Hurra!
Vita krokusarna är nästan finast:)
Kram

AnnCharlotte sa...

Så fint....så sant...så roliga, talande bilder...
Ha det bra ;)

Berit sa...

ja nu är det fest för trädgårdshjärtat och själen som törstat så länge efter detta:)
Ha en underbar dag!

Tant Otteskrufv sa...

Tänk att vi alla får vara med på samma fest! Tack för härligt kommenterade bilder.

Stickstugan sa...

Allt där hoppas jag få uppleva nästa vår. Jag har bara en ynka buske som jag planterade i höstas, jag tror att det var vallmo. Men nu får jag mer tid att planera min trädgård.
Lotta

billan sa...

Härlig fest i ord och bild!
Ha en fin vecka och håll koll på sipptuvorna så dom inte hamnar under gräsklipparen:)...
Må så gott!

Britt sa...

Gillar verkligen när krokusen tittar upp//Britt

Rosor och ruiner sa...

Vilken härlig fest! Den vill man gärna komma på !

Lotta sa...

Ha ha, här är det bara att stämma in i vårkören. Härligt!
Kram

godastunder-tokigaidéer sa...

Så fint, vita krokusar är bara så vackert.

Kram Anna

Viola sa...

Fantastiske flotte macrobilder av de skjønne skapningene!! =) Deilige, deilige våren!! =)
Så flink du er med påskedekorasjoner! Og de mosestøvlene da, du verden, de var kjempesøte!!!! =)

Ha det godt vennen!
Klem fra meg! :)

Viola sa...

Nydelige - både i bilder og ord! :) Var det også jeg skulle si.. ;)

Karin Fransson sa...

Vita krokus är verkligen något alldeles extra!

Ninne sa...

Den VÅRfesten gilla jag skarpt.
KRam Ninne

Mia sa...

Tihihi, du får då sagt det :)
Vilken fantasisk vårfest du bjuder på. Så skönt att snön också ger vika hos dig, jag tycker våren kom rasande raskt iår. Men ack, så härligt är det.
Ha det fint!

Ingela sa...

Godmorgon!

Hos dig får man då ett kungligt emottagande. Inbjudande med fantasikavalkad. Det får mig att tänka på en bilderbok som jag älskade som barn.

Vita krokusar har jag inga, men visst är de söta. Då jag tänker efter har jag nog inte så många vita blommor i täppan. Men vita dofttobak det brukar här bjudas varje år.

Det kvarteret vi bor i var förr sparrisfält (än idag så dyker de upp lite varstans). De som inte hade sparrisfält odlade tobak och många framförallt kvinnorna hade det som näring.

Kram till dig

Bitte sa...

Tack för din fina hälsning hos mig! :-)

Vilka underbara vårblommor du bjuder på idag, det var så härligt att se bilderna och läsa texten till, för blommorna blev genast små personligheter :-).

Det är verkligen en ljuvlig tid nu, man blir glad inombords för varje ny blomma man ser kika fram!

Ha en fin start på veckan!

Många kramar
Bitte

Jord under naglarna sa...

Tack för ett fint inlägg!

trevlig påsvecka önskar jag dig också.
Kram.

Halina sa...

Det var verkligen njutbar vårfest!
Njuter med Dig :)
Kram Halina

susanne sa...

så fint du har gestaltat vårens ankomst!
just sådär fort gick det här hos oss åxå!
susanne

Gugis Pärlor sa...

Ååå, vad jag älskar vårblommor! Vilken fart det blev på våren till sist... Bara så härligt!

Kram Gugi

♥Min Eden♥ sa...

Hääärligt Bea, du är för ljuvlig :)
/nina

Mona sa...

Det var många skönheter som förbereder sig för fest i din trädgård! Vackert!
Kramar, Mona

Gunilla sa...

Härligt Bea.
vita krokusar är ju fantastiskt fina.
Kika in hos mig och ta utmaningen.

ha en riktigt härlig vecka
kram/Gunilla

Lyckoslanten sa...

Men så kul! Den festen vill man inte missa! ♥

Kraxpelax sa...

den yttersta sanningen

karina sa...

Hejsan!

Vilka häftiga stövlar du gjort och nu måste jag börja söka efter alpackaull för allt pyssel utomhus i sommar. Roligt att du fått våren till dig och här har tyvärr rådjuren ätit sig proppmätta på det mesta när jag varit borta. Men skam den som ger sig för nu ska det förhoppningsvis bli rådjurssäkert till nästa vår "ler". Ha det gott och en Glad Påsk, Karina.

gittan sa...

Åh så härligt Bea, nu kommer dem ju allihop på samma gång. Vilken fest!

Snäckskalsdalen. sa...

Jag både ser och hör hela vårorkestern och festsällskapet! Och jag tror dom kommer att ha riktigt trevligt innan det är dags att byta om till ledig klädsel!
Underbart inlägg.
Agneta kram

Freshgarden sa...

Jag njuter av att läsa dina ord till dina bilder...du får till det så vackert.
Vacker krokusbild.
Önskar dig en skön härlig påsk.
Kram Britt

Ingela sa...

Gokväll, du har något att hämta hos mig!