torsdag 7 april 2011

Mossiga stövlar

Njuter av vårens alla dofter, melodier som kvittras överallt och inte minst att min trädgård som befrias från snö för varje timme och det bästa av allt, jag kan skönja att de första krokusarnas och Scillans späda grönska i bladen som är på väg upp ur jorden. Blir något yr av allt som förändras i naturen och trädgården just nu och kanske har den långa vintern har lämnat sina spår och gjort mig lite "mossig". Vet ni, det är så livgivande att få dra igång igen med alla små bestyr!

För det är just vad som är aktuellt för min del, grön mossa och ett par stövlar, "nya" trädgårdsstövlar som inte kan nötas i ordets rätta bemärkelse, utan endast som trädgårdsdekoration, fylls med blommor allt efter säsong och behag. Ett par gamla uttjänta stövlar ligger till grund för det hela och i skaften en tom burk för plantering.






Äntligen några Pärlor i min trädgårdsvärld! Men skulle det bli väldigt kyligt någon natt, får jag snällt bjuda dom på ett varmare täcke.

Må gott mina vänner!

34 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej vännen så jättefina stövlar!! Visst är de härligt att våren äntligen är här med alla dofter och blommor! Ha en skön helg! Kramar från Maria

Lena/isis sa...

Men vad fint. Du är ju helt otroligt duktig på vackra arrangemang. Kramar

Ingela sa...

Hej på dej! Du är påhittig som få! Vem annan hade kommit på att nyttja gamla dojorna på detta vis?

Du nu har jag äntligen tagit tag i det här med länkning med din beskrivning var det ju en baggis. Nu har jag också länkat till dig som jag sa att jag skulle :-) Kram Ingela

Vild-rosen sa...

Det var något av det snyggaste jag sett, du är otrolig på att göra fina arrangeman.
Ha en fin kväll
Susanne

Anelias hantverk sa...

Men oj så underbara mosstövlar och pärlorna är ju riktigt vackra! Du får verkligen vara rädd om dem.
Ha det bra!

Gugis Pärlor sa...

Vilket fiffigt blomarrangemang med mossiga stövlar! Duktigt gjort och vackert!

Kram Gugi

AnnCharlotte sa...

Men såna fina stövlar....och så smart att ha riktiga inuti för formens skull.
Ha det bra ;)

ormbunke sa...

Jag blir så glad av att titta på dina fina kreativa alster. Härligt med en sån gåva. Kramar. Anita

IreneL sa...

Åhh så snyggt det blev! Härlig idée!
Ha en fin kväll!

Handarbete/Pyssel sa...

Underbara stövlar!
Själv ids jag inte passa med värmande täcke, så här är ännu inte höstens ljung utbytt...
...men snart så! =)

Ha det gott!

Berit sa...

WOW!!!!Vilka ursnygga stövlar!
Ha en underbar dag!!

Annelie sa...

Gokväll vännen...Ååå guuud vad snyggt och annorlunda,skulle man gå omkring med såna så blev man väl behandlad som en prinsessa...:))Go natt kram från mig!!!

Annika Christensen sa...

Helt underbarat Bea!
Önskade att jag hade ett par gamla stövlar då hade jag gjort lika dant.
Super kul ide.
Ha det gott
Annika

Mia sa...

Du är helt otrolig med dina ideer och dekorationer. Vilka drömmar, dina stövlar, me like! Under dina händer blir allt vackert :)
Nu är snön på reträtten, så härligt!
Ha det gott :)

Lyckoslanten sa...

Men vilket trevligt mästerverk - mossiga stövlar! Jättefint med pärlorna i! Ha en skön fredag! ♥

Ruben sa...

Vad tufft! Var står stövlarna? Vid ingången till huset?
Ha det gott!
/Rubben

Ölandsvindar sa...

Oj, vad snyggt! Och maken som just kasserat sina vinterkängor eftersom det var hål under. Då är ju dräneringen klar i alla fall. Måste fundera lite över hur man kan göra.
Kram
Kerstin

gittan sa...

Bea vännen... de är helt underbara!!! Du har verkligen sinne för det vackra. Med stövlarna kvar inuti så borde ju t.o.m "hon med pyssel-tummen mitt i hand" kunna få till ett par sådana.. får kanske se efter om det finns några av tjejernas gamla gummistövlar kvar där hemma..
Ha det gott / Kram

ulla sa...

oj va härliga stövlar du har :)

Mammasblommor sa...

Definitivt de vackraste stövlar jag sett, du är så kreativ och pysslig:-)
Ser med förväntan fram mot en härlig trädgårdshelg, det ska bli så skönt att få komma igång med trädgårdsjobbet!!
Ha det gott!
Kram Margot

Gudrun sa...

Hej Bea!
Du underbara konstnärssjäl. Så fina stövlar du har. :)
Hoppas det är bra med dig.
Kramar från Gudrun

Åsa! sa...

Livgivande är verkligen ett passande ord för hur det känns såhär års! Så mycket energi och kraft som lagrats under vintern i allt som lever och är.

Önskar dig en fin helg Bea!

Pst, stövlarna är underbara!

HelenJ sa...

Å så fina de var! Vilket jättebra tips! Men håller de verkligen en hel säsong? Bra tips med burken i också. =)
Ha en skön helg
Kram

Anette sa...

Kan väl bara instämma i de övrigas kommentarer! Superfina stövlar och mossa gillar ju fukt så det passar ju bra ;-)

Ha en fin helg. /Anette

STENLYCKA sa...

Vackra bilder som alltid hos dig!
Önskar dig en fin helg. För min del bär det av på samlarmässa och sedan blir det trädgården.
Kram Raina

Inger sa...

Roliga stövlar:)
Våren är här men fortfarande mycket snö i min trädgård.
Fortsatt trevlig helg önskar jag dig!

Lotta sa...

Men så läckert!!! Nu är det ju nästan så jag hoppas på att mina gamla trotjänare ska börja läcka så jag kan kopiera din underbara idé. Du är verkligen kreativ.
Kram

Lilla My sa...

Kikar in och kollar vad du har för dig så länge jag varit borta :) Så tjusiga stövlar du gjort åt dig, men dom är vädligt glesa när det regnar...fniss...
Härligt när våren äntligen har börjat komma jag köpte mina första penseer häromdan och städat upp vid trappan. I dag bar jag ut det mesta till växthuset för nu är värmen på, äntligen!
Ha det bra
Lotta

Helens trädgård sa...

Men såå fint det blev!
Vilken kul idé med stövlarna.
Jättefina bilder!
Önskar dig en trevlig helg!

haspet sa...

Vilken häftig installation! Härligt fantasifullt att komma på den "mossiga" idén. Gott att komma tillbaka hit och få lite inspiration, det var ett tag sen jag besökte just din blogg. Ha en skön fortsättning på helgen.// Kram Peter

Gunilla sa...

Jag fattar inte vart du får alla dina fina ideer från.
Stövlarna var den finaste installation jag hittills sett.

De bör ju vara fina hela året.

Ha en riktigt fin Söndag och en bra början på nya veckan

Kramen/Gunilla

susanne sa...

helt ljuvliga måsa stövlar!!
va duktig du e!

trevlig söndag
susanne

Spirande grönt - sa...

De där stövlarna ser mjuka och sköna ut:) Väldigt finurligt pyssel!

Ha en finfin söndag,
Rebecca

Hantverkarglädje sa...

Nej hjälp vilka härliga stövlar. Jättevackert.