onsdag 9 mars 2011

Svältfödd

Det tunga snötäcket får en annan karaktär för varje dag som går, det fluffiga och mjuka "duntäcket" är ett minne blott. Nåväl, kanske ett och annat bakslag kan vi vänta oss, men det ligger inte kvar så länge innan solen svept över drivan och förintat varje flinga.

En något svältfödd trädgårdsbloggare tar till alla medel och metoder, för att stilla den värsta hungern efter vår, grönska och de första primörerna. Nu räcker det inte med att mina sådda Basilika frön gror som bara den, det måste till något mer för den som längtar efter en liten gnutta liv i rabatterna och en aning av det gröna sköna i min blommande värld.

Fann ingen bättre lösning på den "gröna längtan", det fick bli en en helt underbar salladsmix med ätbara blommor. Friskt, fräscht och smakade utmärkt och mår fint efter intaget!

Lägg till bild
Lägg till bild



Men, det räckte inte riktigt till, ville ändå njuta av Snödroppar likt många andra och det fick bli en liten samling Galanthus, ulliga och gulliga.



Ja, inte är det lätt att leva utsvulten på växter och grönt. Måtte våren skynda på och vi får lämna vår uschliga vinter bakom oss!

Önskar mina läsare en trevlig kväll!

25 kommentarer:

Anelias hantverk sa...

Vacker sallad och tjusig snödroppe!
Hoppas solen börjar värma snart och denna stormen avtar åtminstone.
Ha det bra!

LindaLunda sa...

Men så gulliga!!!!!! Jisses!

Lyckoslanten sa...

Jag älskar sallad med ätbara blommor, så vackert! Har köpt flera gånger från prisma. Men har du gjort de där snödropparna? Så söta! ♥

Lena/isis sa...

Mmm det ser ju underbart ut, både salladen och de söta snödropparna. Kram

Karin sa...

Så läckert med blommig sallat! Såå fina snödroppar.
Kram Karin

Ingela sa...

Gokväll Bea! Inomhus hos dig lyser våren... ditt arrangemang med snödroppar är så charmigt att man smälter. Det får vi hoppas att din snö också gör med det snaraste!

Tack för komplimangen, du skulle veta vad den värmer!!! Det är så ofta jag själv tvekar och undrar hur och om andra berörs av det jag skriver. Om jag lyckas uttrycka det jag tänker. Det är viktiga saker alla har vi behov av någon form av bekräftelse eller åtminstone förkastelse. Ha det gott ikväll väntar Borgen

Inger sa...

Börjar bli jobbigt nu att vänta, man får muntra upp sig som du gjort:)
Kram

Monica sa...

Oh, så sött med ulliga snödroppar :)
Tjing

Mia sa...

Ulliga och jättegulliga, ser ju helt äkta ut. Hoppas det hjälper på suget efter det gröna. Här har det snöat inatt, hoppas det inte kommer mer nu. Om jag glömt?? Nej då, jag blir bara så glad att du också kommer ihåg det :) Om en månad borde posten vara trygg. Ha en fortsatt fin uke :)

billan sa...

Tur att du finns och piggar upp, du får mig att glömma allt det eländigt vita utomhus för en stund.... Det känns som om det ännu är långt till vår:(
Må så gott!

ormbunke sa...

Vilken färgrik sallad du bjuder på.Fina snödroppar som säkert varar länge. Idag fick vi både regn och snö men det smälte bort med en gång.Undrar hur mina nyinköpte penséer klarar sig.Ha de gott. Kram. Anita

Ninne sa...

Det var härlig VÅR-mat o vilka söta Snödroppar. Du är verkligen duktig på att skapa fint runt dej o så gott att du förmedlar lite. vi fick bakslag idag med först regn, som var skönt- men sen kom en kraftig hagelskur- Nu ligger vitt på marken -Dock inte heltäckande så i morrn tror vi på mer VÅR
KRam Ninne

Lilla My sa...

Här har det kommit ner blötsnö i morrn men den lär ju ska ta bort den gamla så kanske man ska va nöjd :)
Härliga foton av ulliga gulliga snödroppar...
Borde få mycket gjort idag när det är min lediga dag men på nåt sätt landade jag framför datorn...inte bra.
Kram Lotta

Lotta sa...

Himmel så fint!! Snödropparna var helt underbara. Sitter just och tittar på stora snöflingor som landar på den gröna mossmattan. Men SMHI lovar mer +, så jag väljer att tro på dem.
Kram

Gudrun sa...

Men vilka underbara snödroppar, helt ljuvliga var de. :)
Tänker på dig, speciellt "lite" senare.
Kram från mig.

AnnCharlotte sa...

Vilka gulliga snödroppar...har du gjort dem själv?
Alla medel för att motverka vintertröttheten är tillåtna nu....

♥Min Eden♥ sa...

Men jösses va söta, de är tillochmed gulligare än i verkligheten!!

Viola sa...

Næmen!! Spiste du opp Vårblomstene??! ;D

Så blomster (for å spise) i en matbutikk her en dag, men har aldri spist dem.. Hos meg ville de blitt satt i en vase uansett, antar jeg.. ;)

Klem til deg! :)

Freshgarden sa...

Sallad med ätbara blommor har jag inte testat ännu, är lite för feg.
Men det ser vacket ut.
Önskar dig en fin helg.
Kram Britt

Åsa! sa...

Nog längtar vi alltid, så det gör ont i bröstet!
Ta väl vara på dig Bea!

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Önskar dig en härlig helg och att vårsolen kommer att värma din kind!
Tack för alltid underbara foton!
Kram Raina

Monica sa...

håller med snön var nästan borta här men ikväll stormar det och backen är vit i gen grr--

underbart läcker sallad,,och dina krokus och snödroppar är helt underbara,,jag som satt och pillade med lijekonvaljer i hundarnas vita utt och en grön,,men det var svårt,,får se om ni får se dem hos mej,,kanske ska man ha stålträd i stjälken ?
Dina var urgulliga.
ha en go helg kram !

Skimrande kristaller sa...

Vilken härlig sallad!! Ja, nu längtar man allt till den härliga våren med alla blommor som då börjar slå ut och allt det gröna och sköna. Ha en trevlig helg. Kram Lenita

Tant Otteskrufv sa...

Tihi, vilka fina tovdroppar!

Annika Christensen sa...

Men du vilka fina tovade droppar.
Det bar det finaste jag sett i tovning. Det skulle var du till det.
Hoppas du får en skön söndag.
Kram
annika