torsdag 31 mars 2011

Jag tror....

...verkligen att våren är på väg hos mig - äntligen! Det har varit enormt fina dagar, solen har värmt, fåglarna sjunger och det är så ljuvligt att hålla till på utsidan, njuta, betrakta, lyssna och bara finnas till! Vi har väntat länge nog på våren och vintern har varit ovanligt lång för vår del (och för många andra) och nu äntligen, kan vi andas ut och ge upp den evighetslånga vintern och ta in alla intryck över vårens frammarsch med snösmältning och få uppleva en underbar vår med allt vad det innebär, bortsett från alla gyttjepölar som bildas.
Nu är tid att njuta innan trädgårdsprojekten tar vid, men förresten, det är väl en höjdpunkt i sig visserligen med alla smutsiga trädgårdshandskar på händerna och alla svängar med krattor hit och dit.

Ett par fördrivna körsbärskvistar öppnade sig så vackert idag, den späda grönskan och ngt tilltufsade blommorna gör sitt för att bjuda in våren på bästa sätt. En liten föraning om våren!






Förövrigt njuter jag av ljuset i mitt kreativa rum med lite pyssel, ena dagen blir det lite smått och gott skapat i ull, andra dagen ett penseldrag i lila och tillika ett vakande öga på mina sådder med en noggrann bevattning.



Nu skall jag fortsätta på mina små projekt.

Kram

20 kommentarer:

Anelias hantverk sa...

Ja visst har den varit lång denna vinter men nu skall vi väl äntligen få plusgrader! Härligt att kunna locka fram litet vackra blommor!
Ha en fin dag!

Ninne sa...

Föll i trance över din header. Glömde ju nästan att kommentera. O körsbärsblom. Mmmm hör hummlans surr så skönt- snart snart-
Ha det gott
Ninne

Ruben sa...

Det ser ju fantastiskt ut med körsbärskvistarna!!! Härligt att du är så kreativ!!! Är detta första VÅREN i din ateljé?
Ha det gott!
/Ruben

Gunilla sa...

Ja nu tror jag att våren har fått fäste här ochså. Men snösmältningen går sakta.
Det har utlovats riktig vårvärme till veckan så då hoppas jag att snön krymper.

Jag njuter verkligen när solen lyser och jag kan sitta ute.
Du som är så full av fina ideer har säkert något fint pågång till påsk, jag skall hålla utkik hos dig:o) Jag behöver lite inspiration och tips.

Ha det gott
Gunilla

Mia sa...

Ska man få färdigt pyssel är det nog dags nu före det stora trädgårdsäventyret startar igen. Våren har fått ett bakslag här idag, ner dalar det stora flak.. men den kommer :)

♥Min Eden♥ sa...

Ja du Bea...Ska vi våga hoppas nu att vi är på rätt väg...Det har varit några deprimerande morgnar med -17 C denna vecka...suck...

Lyckoslanten sa...

Nu lägger vi mars till vila och låter april öppna alla sina knoppar! Visst är det underbart! ♥

Lena/isis sa...

En härlig tid väntar oss nu. Fin din kvist är och vad mycket kul pyssel du håller på med. Kram.

Karin sa...

Underbara körsbärblommor! Suck!
Karin

Inger sa...

Vårkänslor, ja jag tackar, hoppas de håller i sig, mina har kommit och gått.
Kram

Jord under naglarna sa...

Då tror jag också på det! Lite för kyligt när om nätterna än, men snart så.

Vilka fina bilder på körsbärskvistarna!

Jag gillar dina rosa muffins! Jag och dottern har bakat kladdkaka med pollygodis i idag.

Gugis Pärlor sa...

Körsbärsblom... vilket vackert vårtecken! Även om det är inomhus ;O)

Kram Gugi

ormbunke sa...

Härligt att höra att du har en massa projekt på gång. Ser fram emot dem på bild. I dag har vi fått det riktiga första vårregnet så nu skall det väl ändå sätta fart. Det har dessutom lovats 10-15 gr. varmt i helgen.Kramar. Anita

Lotta 8`) sa...

Du är en allkonstnär Bea! Både i ord, bild och med händerna :) Ser att det pysslas en hel del i ditt kreativa rum - härligt!

Ha det så gott, kram :)

Livet på Vestergård sa...

Härliga löftesrika bilder på körsbärskvistarna!
Ha en fin helg.Kram Kicki

4U2! sa...

Det är så härligt att höra det ivriga fågel kvittret när man går sina promenader nu!

Birgitta sa...

Tittar in till dej för att önska dej en riktigt skön och mysig helg. Hoppas du har rätt i att våren kommer i helgen. Här har vi fått ytterligare 10 cm snö idag.
Så fina dina kvistar som blommar är.
Ha det så gott nu.
Kram Birgitta

susanne sa...

hej på dej!
jo, igår var det så mycket vårfeelis i luften att man inte kunde annat som njuta. tranorna har anlänt och det betyder vår!
ha det bra!
susanne

AnnCharlotte sa...

Så härligt att våren äntligen kommer till dig också....
Ha det bra i vårsolen ;)

essemia sa...

Ljuvliga blommor att längta efter. Ha en bra helg.
Kram Elzie