torsdag 24 februari 2011

Trevlig helg!

Äntligen! Den evinnerliga vinterkylan har släppt en aning och vi kan skryta med minusgrader i ental nu i arla morgonstund! Verkligen på tiden och man fick läsa av både en och två gånger för att riktigt notera rätt idag. Däremot får vi ruskat om träden en aning och all den vackra snön som legat kvar på kvistar och grenar får sig en omgång och befrias från den ljuseffekten som det onekligen fört med sig.

Nåväl, siktet inställt på vår och en liten minigrupp på köksbordet lockar fram den ljuva tiden. Vem längtar inte efter doften av våt mylla och synen av smått och gott ur rabatten som kämpar sig tappert upp jorden och näpna badrosetter som vecklar ut sig mot ljuset.




Hoppfull och energigivande tid på året!


Trevligt veckoslut!

34 kommentarer:

Halina sa...

Tusen tack för ett härligt och energigivande inlägg med underbara bilder :)
Detsamma till Dig!
Ha en riktig fin helg
Halina

AnnCharlotte sa...

Det verkar som kylan släpper greppet nu....hoppas, hoppas......
Vi är många som vill ha vår...NUUUUU
Ha en härlig helg ;)

Lotta sa...

Ljuvlig liten bordsgrupp du har, nu blev jag inspirerad att inhandla en liten helgblomma jag med. Med vårkänsla i!!! Ha en härlg helg.
Kram

Ingelapingela sa...

Hej på dej du!

Härligt att vara på besök och landa rakt i ett näpt vårigt arrangemang. Båse bild och text andas vår

Trevlig helg på dej med karam Ingela

Lena/isis sa...

Ja, idag var det allt bra mycket trevligare att titta på termometern. Hoppas nu det håller i sig.

Söt liten blomma du njuter av.

Önskar dig också en Trevlig Helg

Kram

Freshgarden sa...

Ljuvlig bordsgrupp du har. Skall snart iväg och inhandla helgens blommor.
Önskar dig en trevlig helg.
Kram Britt

Anette sa...

Hej Bea! Finns det liv så finns det hopp och visst är det lättare att vänta på våren om man har lite grönt och skönt inomhus.

Idag blåser det åtminstone sydliga vindar, även om jag inte precis kan kalla dom för varma:-)

Ha en fin helg. /Anette

ormbunke sa...

Vilket fint arrangemang du har på köksbordet. Idag har temperaturen gott över plus.Närmare bestämt 2,9 gr +. Men det blåser och det är inga varma vindar.
Hoppas nu bara på att lökarna sätter fart. De bara skymtar några cm ovanför jordytan. Ha en trevlig helg. Kram. Anita

Ruben sa...

Läckra foton av din viva (och även den rödbladiga). Verklig vårkänsla!
Ha en trevlig helg!
/Ruben

Vild-rosen sa...

Önskar dig en trevlig helg
Kram Susanne

fotopunktMis sa...

Här blev det Pärlhyacinter i köksfönstret..Go Helg på dej..Maria

Lyckoslanten sa...

Gissa om jag var glad i morse när termometern visade under tio! men lagom glad när jag kom ut och kände den bitande vinden! Nåja, vi hade skiddag i skogen och det var härligt!
Nu önskar jag dig en skön helg också! ♥

Huset på landet sa...

Härligt arrangemang! Denna tid på året är man verkligen en trogen kund i blomsteraffären.

Jaaa, det är så härligt att det äntligen blir lite varmare lagom till sportlovet. Om det dessutom skulle bli solsken istället för hård vind så skulle det vara riktigt perfekt!

Trevlig helg!

Gunilla sa...

Vilken söt viva. Den kan du plantera ner i rabatten till våren så får du njuta av blomfägringen länge och kanske den övervintrar ochså.

Vi har bara några minusgrader idag ochså men det blåser förfärligt.
Hoppas att värmen håller i sig ett tag för nu har jag fått nog av kyla.

Ha en riktigt fin helg
Kram/Gunilla

Maria Berg sa...

Vilken trevligt liten bukett att ha på bordet - ja fortare än man tror kommer syrendoften, snart är det här!

Spirande grönt - sa...

Vilken fin liten vårgrupp!

Ha en finfin helg,
Rebecca

Livet på Vestergård sa...

Så vackra foton! Visst är det skönt att vi fått mildare väder, men just nu stormar det riktigt ordentligt här hos oss.
Ha en skön helg! Kram Kicki

Lilla My sa...

Ett riktigt trevligt veckoslut till dig också! Här har det blivit varmare väder över en natt så vi ska tro du har det kring noll grader också.
Lotta

Åsa! sa...

Underbart att kylan släppt greppet!

Hoppas du får en bra helg Bea trots arbete.
Kram!

Inger sa...

Vilken vacker viva, härligt mjukrosa färg. Vi har nu +3 grader, otroligt!
Kram

Jord under naglarna sa...

När jag gav mig iväg i morse var det rena vårvinterkänslan ute - härligt!

Jag önskar dig en fin och solig helg!

Ninni sa...

Här hos mig har vi lite vårkänsla idag. Det slaskar trots att solen vilar bakom molnen. Så härligt!
Vilka härliga bilder med ljuvliga färger!
Hoppas du får en skön helg!

Hanna sa...

Ha en fortsatt fin helg.
Kram
Hanna

♥Min Eden♥ sa...

Javisst var det konstigt med +grader...det är vi inte bortskämda med :)
Ha en underbar fortsättning på den varma sköna helgen!

Gugis Pärlor sa...

Det känns onekligen konstigt att vädret sadlar om... Jag har ingen aning vad det har utlovats till nästa vecka men jag hoppas på soligt och passligt många grader när det nu är sportlov i knutarna ;O)

Kram Gugi

kajsastina sa...

Hej Bea,
Här drömmer jag om mina odlingar till sommaren, men under tiden ska jag nog skaffa litet blommor inne.
Ha en skön helg!
kram

karina sa...

Hejsan!

Så vacker den blev brödhättan och här har vårsolen värms mitt ansikte, så inspirationen åter börjat spira och listan blir lång på allt man vill göra. Ha det gott, Karina.

Anelias hantverk sa...

Underbart vacker blomma! Jo visst blev man glad när det börjar hålla sig runt nollsträcket på termometarn, men så kom ju den enorma stormen som pinar in genom huset.
Vi njuter ändå!!

Black Iris sa...

Som vanligt skriver du så vackert och bilderna är så fina..

Kram Maidi

Annika Christensen sa...

Hoppas att helgen varit bra Bea?
Vackert du bjuder på som vanligt.
Skönt när termometern stiger lite.
Vi har haft det snöfritt ett tag men ack den där barfrosten är inte så kul.
Ha det gott
Annika

promenader på landet sa...

Hej goa Bea! Ja nu äntligen borde väl snart våren vara här, längtar.... Må så gott i veckan! Kramar från Maria

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Du visar som alltid de mest förtjusande bilder. Har inte hunnit titta in på några dagar eftersom jag har haft gäster av det underbara slaget, mina barnbarn.
Önskar att din nya vecka och början på mars blir vårlig och glädjefull!
Kram Raina

Hantverkarglädje sa...

Javisst, energin den kommer nog med solen.

Viola sa...

Mmmmmmmm.. nydelig!! :)