söndag 5 december 2010

Jul i min ateljé Del 2

Tänk att vi får vi får ha ett så vackert adventsväder, stundom några bleka solstrålar som orkar nätt och jämt upp över horisonten och vid nedgången bjudes vi på ett fantastiskt färgspel. Snöklädda granar står med tunga grenar, några vid gårdarna med julbelysning och bjuder in julkänslan och det glittrar av alla slags ljus i varje fönster.

Nu när julen kryper allt närmare, bjudes det på alla små delikatesser som bara hör julen till, så även hos mig. Glöggfest i min ateljè med mina söta muggar och tillbehör. Varsågoda, känn smaken, doften och känslan när brasan är tänd och får umgås med våra gäster.





Önskar alla mina läsaren en fin andra advent!




Kramen

52 kommentarer:

Hilde sa...

Så vakre bilder! Nå skal jeg bare bake ut rundstykkene og rydde lit på kjøkkenet, så blir det kos dagen lang med julepyssel... Kjøpte gløgg i går, så i kveld blir det gløgg og jeg gleder meg til den herlige lukten fyller huset - kanskje får jeg litt av den gode stemningen som vises i dine herlige bilder - skjønt servise!
Klem Hilde

Livet på Vestergård sa...

Så mysigt det är här inne hos dig!
Ha en fin andra advent. Kram Kicki

Charlotte sa...

Vilket underbart glöggparty du bjuder dina gäster på.... Kakorna ser mycket goda ut och vilket fin porslin du har!

Hoppas du får en fin dag!
Kram Charlotte

Annelie sa...

Så fina bilder och en sån fin och mysig glöggservis du har..:) Ha en riktigt myyyysig advent nu...Kram/Annelie

Ninne sa...

Det såg verkligen inbjudande ut!! En fin advent på Dej. Ninne

Beatrice sa...

Vad stämningsfullt och mysigt du har det i din ateljé! Där skulle jag gärna slå mig ner med en kopp glögg och njuta av allt vackert :-).

Vilka söta små notklädda askar du har gjort också, vilka fina gåbortspresenter eller bara ha som en stämningsfull prydnad. Jag tror att jag skulle ha svårt att hålla tassarna borta från godiset :-).

Här är det kallar idag igen, -15 mot för -5 igår. Det får gärna bli några grader varmare igen!

Ha en mysig andra advent!

Många kramar
Beatrice

Inger sa...

Gott med glögg i vinterkylan:)
Ha en skön andra advent!

Lyckoslanten sa...

Hur härligt ser det inte ut där hos dig! Tack för den virtuella glöggstunden! Ha en skön andra advent! ♥

Gudrun sa...

Tack för glöggen :)
Önskar dig också en riktigt fin andra advent.
Kram

Gunilla sa...

Jag tackar och bugar, Det skall bli gott för jag har inte smakat någon glögg ännu.

Fint porslin har du och goda kakor kan inte bli bättre.

Ha en fin Advent

Kram/Gunilla

Mia sa...

Vilken mysig mottagelse du bjuder dina vänner på :)

Fokus mot framtiden sa...

Verkligen Superfint :))))

Britt sa...

Så mysigt och fina bilder//Britt

Lena/isis sa...

Va´mysigt du har det. Önskar dig också en trevlig 2: a advent. Kramar

fotopunktMis sa...

Att dofterna gör julen..så sant som det e sagt..med vackra tillbehör..må så gått..Maria

NinaVästerplana sa...

Ooh Bea... så vackert du fått i din ateljé! Skulle varit trevligt o kunna kvista över till dig på glöggpartyt.... men, men vägen är lång.
Ha det fortsatt riktigt ljust o skönt i adventstider
Nina

gittan sa...

Bea, dina bilder kittlar verkligen smaklökarna. Kan förstå att din atelje är den perfekta platsen för julemys / kram gittan

Ingelapingela sa...

Vilken tur man hade som halka rakt in på glöggfest hos dig!

Ha nu en fortsatt trevlig dag här är det julestök som gäller! Kram Ingela

Vildrosen sa...

Så mysigt och trevligt du har i din atalje.
Önskar dig också en trevlig advent.
Kram

Märta sa...

Oj ,jag känner dofterna ända hit ner på udden!
Tag väl hand om dig!
Kram!

billan sa...

Jag kan riktigt höra hur brasan sprakar och känna glöggdoften.....Underbart!
Önskar dig en fortsatt fin andra advent!

Madame C sa...

Åh, kram till dig också, och tack för finaste bilderna:)
Sååå adventsfint!
Charlotta

Monica sa...

Tack ska du ha ... för härlig julstämning :) Må så gott denna Andra Advent
Tjingeling

Anelias hantverk sa...

Så fint du har dukat opp i din ateljé, med vackert porslin och ljus i muffinsformen!
Ha en mysig advent!

lisa sa...

Vilka jättevackra stämningsbilder från din ateljé, man blir verkligen sugen på glöggmys. Ha en fin söndagskväll
Lisa/Lisas trädgård

Mammasblommor sa...

Så fint och mysigt med glöggfest i din atelje! Vilken fin glöggservis och mysigt med ljus i muffinsform!
Här hos oss ska det bli lite glöggmys också i kväll!
Ha det gott!
Kram

Åsa! sa...

Så stämningsfullt och vackert Bea! Hoppas du haft en fin första advent.

Vardag och flärd sa...

Så vackert du skriver och så fint du har gjort det i din atelje.
Kram Eva

Rosor och ruiner sa...

Önskar dig detsamma! Vilket härligt glöggparty!

Hantverkarglädje sa...

Ja visst känns det som om vi var med när du beskriver så bra. Ha det gott.

godastunder-tokigaidéer sa...

Vackra bilder och vacker beskrivning. ditt löggset är jättefint....atelje låter intressant.

Kram anna

kajsastina sa...

Trevliga glöggmuggar och så fint pyntat. Måste uit och köpa glöggkoppar. Jag har ikväll gjort blåbärsglögg. Det är nog bra för att få värmen och kryddorna i gjorde susen.
Kram

Lotta sa...

Så mysigt och stämningsfullt. Man riktigt känner dofterna och hör knastret från brasan.
Kram

Lenas trädgård sa...

Tackar! Skulle så gärna varit där hos dej o myst!
Här smakade vi lite av årets Saffranglögg, inte mycket smak av saffran, tycker jag...
Ha det gott!
Lena

Lilla My sa...

Det är härliga tider nu inför julen när man kan mysa och ha det gott. I morrn kommer det ner snö också så man får ju julstämning blir nog en vit jul eller vad tror du? Ha en riktigt fin självständighetsdag, ska du också på bal i kväll :)
Hej svejs
Lotta

Jord under naglarna sa...

Myyys! Så vackert du har dukat upp och fint glöggporslin!

Huset på landet sa...

Så vackra glöggmuggar och stämningsfulla bilder!

Trevlig självständighetsdag!

Kram, Nicole

Britt sa...

Härlig glöggfest du bjuder dina gäster på....ser så mysigt ut.
Önskar dig en fortsatt härlig vecka.
Kram Britt

Njut i din trädgård sa...

Så fint glöggporslin BEA!!!

Jag har varit utan en dator ett tag så nu ska jag ta igen lite och läsa här hos dig.

Ha det gott!

AnnCharlotte sa...

Ååååå...tack. Så mysigt du gjort för oss...kan känna alla dofterna hit ;)))

Ruben sa...

Vad vackert du gör!!!! Tillbehören ser verkligen delikata ut. Men jag undrar, det står ju glögg på både bringaren och kopparna - finns det då inte risk att man tar fel??? ;-)
Ha det gott - glöggott!
/Ruben

ormbunke sa...

Jag inser nu tyvärr att jag kommer lite sent till glöggfesten.Men de fina muggarna finns ju kvar till en annan gång. Som vanligt finns det mycket kreativitet i bilderna. Ha de gott. kram. Anita

Angel.Pearls sa...

Underbart med glöggmingel i atalien-Tack!! Eva

Huset vid ån sa...

Åh, vad stämningsfullt o fint du har vännen!
Ser att vi har likadana glöggmuggar, jag är riktigt nöjd med mina....

Hoppas att du får en fortsatt fin o stämningsfull vecka!

Julkramar till dig!
Therese

Viola sa...

Så stemningsfullt og vakkert Bea! :) Åja jeg smaker gjerne jeg.. gløgg er godt og varmer i denne kulda.. Nå er det 14 minus her i skrivende stund.. Og skivede pyntede epler, vakkert! Jeg har nå kjøpt inn appelsiner, så det skal prøves.. du vet.. ;)

Klem fra meg! :)

Viola sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Viola sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maria sa...

Hallå!

Vilken härlig blogg!
Önskar dig en trevlig torsdag. Kram Maria

Maria sa...

Javisst, han har skvallrat vad det blir i julklapp! :D

Kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Gillar ditt glöggparty väldigt mycket och det är så fina inspirerande bilder därtill.
Kram

Black Iris sa...

Oj vilket mysigt glöggparty man hamnade på nu då. Javisst känner man dofterna.

Kram Maidi

Karin / Livsluft sa...

Hej Bea!
Va glad jag blev av att läsa din rara kommentar inne hos mig.Jag har ju varit borta ett tag härifrån då krafterna har varit lika borta, men nu tycks det som att orken börjar återvända igen. Det är skönt!
Du har det såå fiiint här inne!! Så ljuvligt att scrolla och kika och läsa.Va duktig du är på att pyssla och göra vackra saker.Det är rena fröjden att titta här. Bara bilden längst upp med glöggattiraljerna, ljuset i den lilla formen och torkade äppelskivor på spetspapper, ger mig en varm känsla inombords. Så harmoniskt!:-)
Hoppas du får en riktigt härlig och njutningsfull 3:e advent!Var rädd om dig!
Stor kram fr Karin