onsdag 22 december 2010

God Jul

Nu är det dag före dag... och julstämningen börjar ta form. Det mesta är klart, skinkan ligger i ugnen, saffran-rulltårtan nygjord och morgondagen får bli de sista förberedelserna för lite smått och gott.

Trappan är pyntad med mitt adventstema hjärtan, kärlekens symbol.

Ljusen och blommorna får spegla avkoppling och festkänslan.



Ängeln i granen står för julfreden. Pssst...jag har alldeles själv hämtat hem vår fina gran i år!!

Fyllda fat kommer det att även bli på vårt julbord.


Hoppas ni alla mina vänner får uppleva en fin jul med mycket värme, gemenskap, god mat, samvaro och det viktigaste av allt - var rädda om varann!
Själv blir det min uppgift att jobba julaftonskväll i år och julfirandet får andra dimensioner hos oss på så sätt.




Jag önskar Er alla en riktigt fröjdefull och God Jul!

49 kommentarer:

Monica sa...

Hej Bea! Tassar för att önska God Jul:) Det verkar lite tråkigt att behöva arbeta på julafton men du firar förståss en annan dag med dina nära och kära, antar jag :) Gillar ängeln i granen mycket!! Såååå...fin!
Tjingeling

Britt sa...

Bea önskar dig en riktigt god jul. Jag gör som du jobbar julaftons kväll//Britt

Ruben sa...

Önskar dig en riktigt Supergod Jul!!
/Ruben

karina sa...

Hejsan!
Väntar ner de mina under julen i år och ska bli så roligt att pyssla om barnbarnet. Önska dig en God Jul, Karina.

Mammasblommor sa...

Hej Bea! Önskar dig en riktigt Skön, Fridfull och God Jul!
Kram Margot

Ninne sa...

Det är tur att såna som du finns som jobbar julafton.
Därför önskar jag Dej en extra GOD JUL
Vilken söt ängel!! Den får följa dej på jobbet!!
STORA JULEKRAMEN
Ninne

ormbunke sa...

En varm julhälsning från mig till dig. Kramar. Anita

Vildrosen sa...

En riktigt GOD JUL önskar jag dig
Kram

Lena/isis sa...

Skönt när allt börjar blli klart. Ja ha du arbetar. Låter inget roligt. Är så glad att jag slipper jobba storhelger nu för tiden. Önskar dig god jul. Va´fin julrosen är :-) Kramar

kajsastina sa...

Så fint du harpyntat! Jag älskar julrosor:Men enliten kruka kostade 250 kr! Jag köpte en vit hyachint istället. Sedan håller jag med dig omatt gemenskapen, omtanken´ochkärleken till sina nära och kära ärviktig!
Fari morgon bitti till dotter fullastad med färdig julmat.
Ha själv en riktigt lugn och skön julhelg!
kram

Ingelapingela sa...

Så vackert du har pyntat!!! Du är verkligen en estet ut i fingerspetsarna!

Här är granen klädd men till skillnad från dig så har jag inte huggit den utan vi har handlat den även i år hos Harryssons granar.

Önskar dig en fin julhelg!

Lotta sa...

Vilken härligt välkomnande trappa! Ha en riktigt fin jul även om den bästa stunden kanske inte blir just på julaftons kväll.
Kramar

Inger sa...

Hej min vän!
Önskar dig en fin julhelg, även om du ska jobba, beundrar alla som har den typen av arbete.
Fina julbilder bjuder du på:)
Kram från mig

Inger sa...

p.s. det har snöat 3 dm här hos mig idag sa man på radion, tror nästan det är mer än så...

susanne blomqvist, florist, yrkesvävare, trädgårdsmästare sa...

du har lagat det så rofyllt och fint till jul!
jag jobbar till tolv på julaftnarna i blombutiken, men sen blir det två och en halv dag ledigt! ha en riktigt skön jul, trots att den går i arbetets tecken!
susanne

Lilla My sa...

En riktigt god jul till dig också
Kram Lotta

LindaLunda sa...

Tittar in för att säga GOD JUL!!!!!
Vill önska dig och din familj en fröjdefull sådan!
Linda

Anelias hantverk sa...

Så fint! Önskar dig med en riktigt
God Jul!

Livskrafter sa...

Julpussar, livskramar och omtanke vill jag skänka dig

Ha det gott

Emma

♥Min Eden♥ sa...

Julkramar till dig, hoppas du får en fridfull jul, även om det blir i arbetetstecken!

Mia sa...

God Jul :)

Huset vid ån sa...

Kikar in o önskar dig en stämningsfull o fin jul!

Massor av julkramar till dig!
Therese

gittan sa...

God Jul Bea! Så vackert du pyntat hos oss är det väldigt sparsamt på den fronten i år (jag har inte brytt mig om att stressa med det) men jag tror faktiskt inte att de bryr sig särskilt mycket om det min kära familj =) Lite juloledigt ska jag ta men jag väntar tills Trettonhelgen, då stänger jag fredag-lördag och får på så sätt hela FEM dagars sammanhängande ledighet (jag har alltid stängt på måndgaar) Det ska bli SÅÅÅÅÅ skönt!
Varma julkramar gittan

vi hade visst haft -26 grader igår natt - brr...

fotopunktMis sa...

En vit jul vi får..helt fantastiskt..matar fåglar..skottar stigar till katterna..och myser i tv-stolen..önskar dej och de dina en Strålande Jul..Maria

Annelie sa...

GOD JUL och en stooor tomtekram../Annelie

Annika Christensen sa...

Samma till dig min vän.
Mycet fint du bjuder på och det kommer säkert att bli en fin jul för dig trots att du jobbar.
Stor julekram till dig från mig
Annika

Gudrun sa...

Hej du rara!
Jag önskar dig en riktigt fin jul. Hoppas det går riktigt bra att jobba. Tur att det finns de som gör det annars skulle allt stanna.
Hjärtekramar till dig.

Beatrice sa...

Vilka vackra och stämningsfulla bilder du visar i inlägget, de verkligen andas julefrid... :-).

Jag tycker så mycket om julrosor, de är nog en av de vackraste blommor jag vet. Varje år står jag i blomsteraffären och tittar på dem, men varje år tvekar jag då de brukar vara så obeskrivligt dyra här. Men någon gång ska jag köpa en och vårda den ömt!

Önskar dig och de dina en riktigt härlig och God Jul!

Många varma julkramar
Beatrice

Lyckoslanten sa...

Så fint hos dig och så mycket gott jag önskar dig denna jul! Fridfull Jul! ♥ Ann-Lis

Nette Cecilia sa...

Du är säkert mera behövd än vanligt på ditt jobb på julafton,god jul Nette

Hanna sa...

God Jul!
Kram
Hanna

Hantverkarglädje sa...

Jobba på julafton, det går säkert an det också bara man är inställd på det. Ha en riktigt God Jul.

Maria Berg sa...

Skänker dig och alla andra tappra som en tanke som jobbar på julafton - det förgyller livet på många!

saffran-rulltårtan nygjord, låter så himla gott. Tänk om man kunde skicka en bit på posten eller rent avposta sig själv...
Mångder av kramar till dig och nu när jag njutit av den fina änglen och dina hjärtan, vit julros så skall jag titta vidare.

GOD JUL och en växtrikt och glädjefullt 2011 önskar jag dig och de dina.
Kram MB

Lotta 8`) sa...

Jag sänder en extra tanke på de som arbetar julhelgen, både ute och inne. Jag har mån-fred-jobb men kollegorna får jobba dygnet om. I veckan som var, var det extra tungt då många föll och bröt armar och ben och operationskön var mycket, mycket lång, men det är en fantastik personal som gick in extra och hjälpte till, fast hemmet och julstöket väntade. En extra julkram till alla som jobbar "obekvämt".


Vilken underbar ängel du visar! Hemmagjord? Om köpt - var?

Önskar dig en härlig julhelg! Julkramar ♥

Birgitta sa...

GOD JUL önskar jag dej också.
Kramar Birgitta

IreneL sa...

Så stämningsfulla bilder du bjuder oss på!
Jag önskar dig en riktigt God Jul!
Julkram / Irene

Ninni sa...

Det känns lite extra att jobba julhelgen. Det har jag själv gjort många gånger men har det nu så bekvämt att jag är ledig.
Hoppas att du ändå får en skön helg.
God Jul!
Ninni

Charlotte sa...

Hej Bea!

Önskar dig en underbar jul också! Förstår att julfirandet blir på ett annorlunda sätt då du jobbar.....

Vad fint du gjort..... med härlig julkänsla!

Många julkramar till dig!
/Charlotte

AnnCharlotte sa...

Julen är ju inte bara julafton....
Ha en härlig jul...både på jobbet och hemma.
Kramar från mig till dig ;)

Huset på landet sa...

Så söta tovade hjärtan! Saffransrulltårta låter spännande också! Hoppas att det blir en fin julafton trots jobb!

Jag önskar dig och din familj en riktigt fridfull och skön julhelg!

Kram, Nicole

haspet sa...

God jul Bea!! Hoppas du får en riktigt fin julhelg trots att du är en av alla dessa hjältar som måste jobba. // Julkramar från Peter

billan sa...

Önskar dig en riktigt God Jul!
Julkramar i massor!

NataljaOblonskaja sa...

Önskar dig, och dina nära och kära en väldigt trevlig, och God Jul.
Camilla

Gela sa...

Kikar förbi för att önska dig en riktigt God Jul/Gela

Åsa! sa...

Ja du Bea, någon ska jobba då med... Hoppas du ändå har haft en fin julafton! Kram

Sköna o Gröna Ting sa...

Goder morgon!
Jag hann aldrig önska dig GOD JUL men jag hoppas att din fortsatta helg kommer att bli STRÅLANDE!
Mycket mys och bara vara....
Kram till dig
Marianne

Mitt smultronställe sa...

Hej hej!!

Hoppas det gick bra att jobba på julaftonen.. Fina bilder du visar!!
Ha en skön dag och god fortsättning!!
Kram camilla

Black Iris sa...

Jag vill önska dig en god fortsättning så här i slutet på julhelgen. Så fort den gick den korta helgen men nu ser vi väl fram emot våren.

Kram Maidi

Blommiga Karin sa...

Verkligen mysigt du har pyntat till jul trots att du jobbar. Ha en fortsatt bra helg! //Kram