tisdag 2 november 2010

Hjärtligt

Redan november och en stilla undran - vart försvinner all tid i världen!? Ja, ibland får man känslan av att det finns gott om tid, men faktum är att tiden räcker inte till ibland. Man får lov att begränsa, prioritera och hitta en balans för det viktigaste i livet.

Det blir mycket "hjärtligt" från mig idag, först ut blir min vinst från Tankar från trädgårdsmästaren som jag fick idag. Det gör mig verkligt glad att få bloggpost och turen att vinna en skön pläd + små mys-ljus och jag passar på att sända ett hjärtligt TACK till Hillevi!


Annat hjärtligt i min värld är mina sydda hjärtan med text som får pryda t ex i en skål eller hängande i ett par mossiga grenar som i mitt fall. Tycker dom är så söta! Handarbetskorgen för små virk-eller stick projekt får även hänga med på bild.



Våra små "hjärtegryn" har fångat all vår uppmärksamhet i veckoslutet samt ett litet beställningsarbete väntade bara på att få användas. Det blev många hjärtliga och spontana tack för ekiperingen, till lilla nalle som är en flicka och behövde ett par rosa byxor!


Hur är det förresten med färger hos er, hänger den glada färgsprakande hösten fortfarande kvar hos er eller är det lika grått och trist som hos mig? Jag hoppas i varje fall få några solglimtar på mina lediga dagar nu framöver - välförtjänta!


Slutligen är jag hjärligt glad över alla som önskar delta i min utlottning med alla rara och varma hälsningar. Jag har dagligen fullt upp med att hålla koll på alla namn och hur många lotter ni önskar :) Ännu har du chansen att skriva din komm! Lycka till!

Kramen

25 kommentarer:

fotopunktMis sa...

Sänder tillbaka stora kramgoa nallebjörnshjärtankramar till dej
Maria

Anonym sa...

Vad goa o fina dina hjärtan är
Du får en hjärtegokram tillb. Här beövs många fina bilder idag för det är värdens novembermörker..
KRam Ninne

Nette Cecilia sa...

Så söta hjärta du gjort ,kram Nette

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Vilka underbara hjärtan! Din tävling har jag missat vilken fin vinst du har. Så klart att jag vill vara med lägger in en bild på den fina spakorgen på min blogg.
Har varit ute på förmiddagen och jagat de sista höstlöven, svårt när det blåser och sedan blev det regn så då gick jag in... löven som är kvar lämnar jag till masken han skall väl ha lite att göra också.
Kram på dig, vännen!
Raina

Jord under naglarna sa...

Tyvärr är det bara grått och trist här nu och framförallt mörkt!

Jag hoppas faktiskt på snö som lyser upp i tillvaron. Om några veckor är det ju dessutom dags för adventsbelysningar.

Stubbetufsa sa...

Gratulerer med fin gevinst!
Og du har laget aldeles søte hjerter!
Jeg elsker hjerter!

Lyckoslanten sa...

Grattis! Så trevligt att du vann! Fina hjärtan du delar med dig och hjärtegryn skulle man gärna ha delat helgen med1 Idag var det så härligt med litet sol när jag ryckte ut som rastvakt. Annars är det mörkt när man kommer och far. God lycka med allt du företar dig! ♥

Gudrun sa...

Hej Bea!
Visst flyger tiden iväg och det handlar verkligen om att prioritera den tid man har.
Så fina kläder du sytt, förstår om det blir uppskattat.
Dina hjärtan är så fina. :) Över huvud taget så verkar du ha det SÅ mysigt.

Grattis till din fina vinst.

Önskar dig en fin kväll.
Kram

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

Hej Bea!
Hihi, så trevligt det ser ut... nyss låg filten i min svarta korg och nu är den där:-)

Kram H.

Åsa! sa...

Grattis till vinsten Bea! Den har du verkligen gjort dig förtjänt utav.

Vi har gråväder, hoppas solen tittar fram snart, vi kan behöva allt ljus som bara finns nu!

Inger sa...

Grynet måste ha blivit överlycklig för de fina kläderna till nalle:)
Kram

Vildrosen sa...

Grattis till vinsten. Vilka fina hjärtan du gjort och Nalle kommer att bli så fin i sina nya kläder.
Önskar dig en skön ledighet.
Kram

♥Min Eden♥ sa...

Hej hej, du är så pysslig och duktig!!!Nä vet du om man skulle få lite bonus-tid någongång...tiden räcker ju inte till för allt..!

Charlotte sa...

Åh så fina hjärtan du gör! Vad duktig du är!!! Ja, usch..... ibland känns det som att tiden aldrig räcker till..... Då gäller det att stanna upp och tänka efter vad som är viktigast..... och vad man egentligen inte behöver göra just nu.....

Förstår du är glad över filten! Grattis till vinsten.... kul!!!

Kram..........
/C

Gunilla sa...

Grattis till den mysiga och goa vinsten.

Den kommer nog väl till pass i vinter.

Vad pysslig du är så fina hjärtan och de jättefina kläderna som du gjort.

Här är det som hos dig grått och trist , jag får en riktig energikick när solen tittar fram men det är lite långt emellan gångerna.

Ha en jättefin fortsättning på veckan
Kramen/Gunilla

Ölandsvindar sa...

Mörkt,grått och vindbyar just nu men ska kunna bli lite bättre till helgen och julmässan.Nallekläder var det länge sedan jag pysslade med. Vi hade en liten stackare som hette Gullegull och var högt älskad. Han behövde nya byxor ibland för att över huvudtaget hänga ihop.
Kram
Kerstin

promenader på landet sa...

Hej min vän! Visst är det viktigt att prioritera sin tid, ibland rullar livet lite för fort! Grattis till din fina vinst det är du och din hjärtliga blogg värd:) Kramar från Maria

Ruben sa...

Här hänger löven delvis kvar, speciellt på björkar och ekar, men efter nattens regn har många av löven lossnat och ligger nu på marken.
Vad snyggt det är med mossan på grenarna - och med hjärtanen också förstås!!! Och - vad nalle ska bli fin!!!
Ha det gott!
/Ruben

Britt sa...

Visst är det kul när det dimper ner blogg post hade turen att vinna tröstpriset så jag vart jätteglad. Fina små hjärtan//Britt

Monica sa...

Regn och rusk hos mig just i dag men jag tycker nog att solen har visat sig mycket den här hösten ändå ..:) Ursöta är dina små hjärtan och som nalle, måste man ju vara lycklig att få en sån vacker outfit :)
Tjingeling

Mammasblommor sa...

Hej Bea! Stort grattis till den mysiga och fina vinsten! Vilka härliga hjärtan du gjort och så fina kläder! Va duktig du är!!
Här finns inte mycket höstfärger kvar, mest grått och mörkt, dessutom riktigt regn och ruskväder! Skönt att få ha höstlov och mysa inomhus :))
Ha en fin kväll!
Kram

Mies Balkong sa...

Grattis till den mysiga vinsten!

Vilka vackra hjärtan du har gjort! Extrafina faktiskt mot de grova mossiga grenarna.

Apropå färger så är det faktiskt ganska höstgrannt fortfarande här. Men vädret är minst sagt omväxlande; allt från bäcksvart mitt på dan till strålande sol. Samt ibland hagel och stormigt som i förmiddags...

Ha en skön kväll! =)
/Marie

Blommiga Karin sa...

Trevliga presenter/vinst du fått! Härligt med lite nytt i höst mörkret. Ljus och filt kan väl knappast bli bättre? Fina saker du har knåpat i hop. Förstår bara inte hur du hinner med allt??=-)
Kram Karin

karina sa...

Hejsan!
Lite text får det bli på nästa hjärtan som sys, så vackert. Här har nallen levererats och den tittas bara på än, men visst ska det vara rosa på en flicknalle "ler". Förstår att du haft en mysig helg och snart ska jag upp igen. Ha en trevlig helg, Karina.

Beatrice sa...

Grattis till din fina vinst! :-)

Vilka söta hjärtan du har gjort, de passar jättebra där de hänger på kvistarna. Det såg så fint ut med stickkorgen bredvid också!

Här har hösten förvandlats från vacker och färgsprakande till gråkall och sorgligt naken. Det här är den värsta tiden på året, nu längtar jag nästan efter lite snö... fast bara lite... :-).

Ha en fin kväll!

Många kramar
Beatrice