torsdag 21 oktober 2010

Rosa bandet

Hej vänner! Nu blir det inget trädgårdsprat idag, det finns ju andra saker som ligger mig (och kanske dig) varmt om hjärtat också förutom blommor.
Oktober månad innebär Rosa bandet - kampanj och de flesta torde veta vad det innebär. Eftersom många drabbas av cancer sjukdom och kanske en förlust av något slag som tex att inte kunna göra sin dag på jobbet i vanlig ordning, eller är i behov av långvarig behandling, en förlust att inte själv rå över sin vardag. Det är svårt att få besked, ännu svårare att acceptera och medför både hopp och förtvivlan för den drabbade och familjens stöd skall heller inte glömmas. Alla känner säkert ngn och vet hur känslosamt och svårt det är att närma sig den drabbade med en varm omtanke, hur maktlös man känner sig i de svåraste stunderna.

På mitt bord står en korg med bakdukar i rosa och ngt gott för gommen som påminnelse för kampanjen.


Vi som är mitt upp i vardagen kan kan stöda forskningen genom att köpa rosa bandet eller de produkter som finns i handeln och en viss procent går till kampanjens ändamål.

Nu har jag bidragit på mitt sätt, köpt några produkter som ger en del till kampanjen, samt gjort en Spa korg som DU kan vinna. Korgen har jag virkat, sytt innertyget och i den finns bl a hudvårdsprodukter, handduk, m.m. Vill du unna dig en liten guldstund, känna doften av mjölktvålen och ge en stund för bara dig?


Ta chansen på Spa-korgen genom reglerna som följer nedan!


Kärleksblomstret som är oktober-blomma, får symbolisera kärlekstanken i detta sammanhang.


Regler för utlottningen av Spa-korgen:

1.) Öppen endast för dig som har en blogg ( eller e-post går också bra), inte för enbart tävlingsbloggar.

2.) 1 lott = en kommentar i detta inlägg

3.) 2 lotter = kommentar + bildlänk (använd bild på Spa - korgen)

Utlottningen pågår till den 13 nov.

Avslutas kl 18.00

Kramen

185 kommentarer:

ormbunke sa...

Jag känner djupt för kampanjen då jag själv drabbats inom familjen.
Barncancerfonden får varje månad en liten slant.
Och få chansen att vinna en så underbar korg vore toppen.
Ditt första arrangemang var så fint att titta på.Kram. Anita

Vildrosen sa...

Att stödja genom att köpa Rosa Bandet och gynna de/det som stödjer detta är självklart för mig då min kusin avled förra året endast 34 år gammal i bröstcancer.
Vill gärna vara med i utlottningen av denna spa korg och länkar givetvis.
Önskar dig en fin kväll.

Lenas trädgård sa...

Hej, klart jag vill vara med på detta! hHr köpt flera rosa band, det känns jätteviktigt att man gör nåt...Jag känner verkligen för de som drabbas av denna svåra sjukdom.Det är viktigt att stödja forskningen, många kan ju redan nu botas och ju fler som hjälper till med en liten slant...
Så fint du har gjort som pris! Du är ju en konstnär i mångt och mycket.
Ha det gott, här har vi lite snö idag! HUA!!!!
Kram Lena

knatten sa...

Jag stödjer cancerfonden mer än att bara stödja rosa bandet. Är med i olika fonder slags cancerfonder o även andra sjukdomsfonder. Det är ju en fasa att bli drabbad av vilken sjukdom den än är.
Självklart vill jag vara med i din utlottning. Jag länkar i min blogg o kniper två lotter. /Knatten

Rosor och ruiner sa...

Vilken bra idé!!
Självklart vill jag vara med i utlottningen, fixar med bildlänk så att jag får två lotter! Kram!

Hantverkarglädje sa...

Har köpt boken: Minnen av Kärlek, skriven av Paul Salo. Eftersom han redan sålt för vad boken kostade att göra så avstår han allt vad som säljs nu till cancerforksningen. Detta var ju ett väldigt kokt beslut av honom och på såvis stöder även vi cancerforksningen.
Jag vill gärna vara med i din utlottning med en lott. Allt gott till dig.

Lotta 8`) sa...

Bra med kampanjer tycker jag, det finns mycket som bör uppmärksammas och att många små bidrag, blir stora tillsammans :)

Jag stödjer barncanerforskning och köper många rosa band och reflxer.

Klart jag vill delta i din utlottning! Korgen ser ju så inbjudande ut, speciellt idag när det stormar och regnar därute.
Tror jag kan få till två lotter :)

Ha det så gott i höstrusket, kram ♥

Mammasblommor sa...

Visst är det viktigt att vara med och stödja forskningen på alla sätt man kan! Vet hur fruktansvärt det är för de som drabbas och för deras närmaste!
Jag vill gärna vara med i din fina utlottning och länkar från min blogg för 2 lotter!
Ha det gott!
Kram

Verasantik sa...

Vilken trevlig blogg du har. Första gången jag tittat in. Jag har lagt länk till din tävling på min blogg också. =2 lotter.
Köpte ett nytt Rosa Band idag, bra att du uppmärksammar bröstcancer. Har nära och kära som drabbats så jag vet hur det är.
Hälsningar från Eva.

Beatrice sa...

Hej goa Bea!

Tack för din fina kommentar hos mig, den gjorde mig jätteglad :-).

Vilken fin tävling jag hamnade i när jag kikade in här och vilken fin tanke som ligger bakom den! Jag tycker också att det är viktigt att stödja kampanjen, många bäckar små som det heter...

Självklart vill jag vara med och pröva lyckan och länkar från min blogg!

Ha en bra kväll! :-)

Många kramar
Beatrice

Monica sa...

Hej Bea! Rosa bandet är en bra stödkampanj och självklart har jag köpt bandet :) Vill ju naturligtvis oxå var med på din utlottning och länkar förståss ....
Tjingeling
Monica

Ingelapingela sa...

Vilket härligt initiativ!

Vare sig givaren eller tagaren går lottlös i denna dragningen!

Klart jag önskar vara med på en lott.

Ha en go kväll!

Madame C sa...

Vilket osedvanligt klokt inlägg och trevligt initiativ! Självklart vill jag delta i din utlottning och länkar från min blogg med den fina bilden.
Ha det gott,
Charlotta

Blommiga Karin sa...

Hej!
Jag tänker självklart på cancer fonden och stödjer helt och fullt den kampanjen. Vill gärna vara med i utlottningen av spa korgen .-)
Här blåser det storm och regnar för fullt så jag har passat på med ett spa bad redan...//Karin

Ninne sa...

Här måste man ju bara vara med. Alltför många både släkt o vänner drabbas av detta. ett fint sätt att hjälpa till så här.
Kram o tack
Ninne
Lägger in dej hos mej osså

AnnCharlotte sa...

Tänkvärde viktiga kloka ord...och handlingar. Inte bara i oktober.
Jag vill gärna vara med i din utlottning och länkar så klart med bild.
Ha en bra fredag och helg ;)

mimmi sa...

Jag har det rosa bandet självklart :) då jag har haft cancer själv och även fler i min familj var det inga besvär med att gå med i sånt :) även innan jag fick cancer var man med och hjälpa till också .

Anelias hantverk sa...

Visst stöder jag rosa bandet kampanjen och är därför med i din utlottning av den jättefina korgen.
Jag länkar på min blogg =2 lotter.
Ha det bra!

Anonym sa...

Jag har en vännina som fick operera bort båda brösten men hon fick ändå cancer i ryggen det är en hemsk sjukdom så jobbig för alla inblandade. jag köper alla rosa band det kanske hjälper om alla drar ett strå till stacken
Kramar från
gustafsson.yvonne@relia.com

Väldigt fin korg skulle gärna ge min vännina den

Lena/isis sa...

Va´go och snäll du är...Vill jätte gärna vara med. Jag har länkat på min blogg. Va´mysigt att göra iordning en korg med små gulliga saker för att symbolisera och stödja bröstcancern. Kramar

Snäckskalsdalen. sa...

Självklart vill jag vara med i utlottningen och vilket jättefint arbete du lagt ner. Verkligen beundransvärt.
Visst är det väl så att under den här tiden försöker man köpa den rosafärgade varianten om det finns möjlighet för en vara.
Kramar

Jord under naglarna sa...

Jag stödjer också rosa bandet och har köpt en del nyttoprodukter där en del av slanten går dit.

Jag vill gärna vara med i utlottningen av din jättefina korg.

Jag länkar på min blogg.

Ha en skön helg, Bea!

Charlotte sa...

Vilken strålande idé! Vilket engagemang du visar på. Det är bra! Det behövs engagerade människor för att vi ska komma någon vart. En stor eloge till dig Bea! Det finns mycket man vill stödja så klart och Rosa Bandet kampanjen är en av dom. Är så klart med i din utlotting... länkar också.

Ha en fin helg!
Kram Charlotte

Charlotte sa...

Vilken strålande idé! Vilket engagemang du visar på. Det är bra! Det behövs engagerade människor för att vi ska komma någon vart. En stor eloge till dig Bea! Det finns mycket man vill stödja så klart och Rosa Bandet kampanjen är en av dom. Är så klart med i din utlotting... länkar också.

Ha en fin helg!
Kram Charlotte

X-blog sa...

Vad fint du gjort med bakdukar, korg och choklad! Trevligt att ha något så fint som påminnelse!

Tycker det passar med en rosa månad såhär, den ger så mycket på många plan!

Jättefin korg du virkat och fyllt *mys*
Jag satsar på en lott och hoppas på vinst =)

Önskar dig en fin helg!
Kram!

Inger sa...

Vilket fint lotteri du anordnat, med riktig mening och för en god sak. Jag vill gärna vara med och har även länkat till dig.
Ha en skön helg!
Kram

Black Iris sa...

Cancer överhuvudtaget är definitivt inget man vill ha i sin närhet.
Mina barns pappa dog för några veckor sedan efter att ha kämpat mot sin lungcancer i 2 år.
Han hade aldrig rökt i hela sitt liv så visst är det orättvist, när andra kan blossa på hur länge som helst.

Kraam Maidi

Ölandsvindar sa...

Heja Bea!
Man blir så glad över människor som du. Jag är själv drabbad av bröstcanser men är fri från cancern nu. Sviter som påverkar resten av livet får man förstås.
Kram från mig
Kerstin

Britt sa...

Jag stödjer rosa bandet kampanjen med både bandet och en del varor och insamlingar.
Jättefin utlottning du har. Är självklart med i den och länkar till min blogg.
Ha en fin helg.
Kram Britt

Huset på landet sa...

Vilken fin idé att stöda rosa bandet insamlingen på detta sätt.
Idag köpte jag en bukett rosa bandet-rosor som vi alla njuter av.
Jag är gärna med i din utlottning!

Kram, Nicole

Märta sa...

Jag har köpt det rosa bandet.
Min mor dog för 13 år sedan i cancer,behandlingarna hjälpte inte,nu har oxå min far drabbats av prostatacancer.

Jag deltar med två lotter.
Ha en skön helg!Kram!
Märta

Susanne sa...

Hejsan!

Jättefin vinst som jag hoppas jag kommer att lägga beslag på! Håller tummarna, för ett litet hemma SPA just nu skulle varit helt underbart!

Detta med cancer påminns man om varje dag, då vi har mycket sådant i släkten. Men tack vare forskningen så har det ju verkligen gått framåt, många blir friska idag, tack och lov! Men jag är livrädd för att man ska råka ut för det själv.

gotland(at)speedmail.se

Nettan sa...

Hejsan!
Vilken underbar utlottning,har själv en mamma med bröst cancer och om jag vinner ska jag ge denna fina korg till henne....

Kram

Emma sa...

Så viktigt och det känns i hjärtat. Vi måste året runt bidra till cancerforskningen! Jag vill gärna vara med i tävlingen. Om jag vinner ska jag ge korgen till min moster som har det jobbigt nu. Ha de gottit! iceblueeyes_85@hotmail.com /Emma

♥Min Eden♥ sa...

Hej på dig!!!
Jag vill vara med på en lott också!!
(och gratulerar till filten du vann :)

Vardag och flärd sa...

Fint initiativ av dig! Klart man stöder forskningen.
Vill gärna vara med och tävla, har länkat.
Du har en mycket trevlig blogg.
Kram Eva

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Självklart vill jag delta i din fina utlottning!

Jag tar 2 lotter o Länkar så klart från mig....

Tack för en fin utlottning!
Kram Therese

Anonym sa...

Hej!
Ett mycket fint och tänkvärt inlägg! Du är verkligen generös och engagerad. :)
Jag vill jättegärna vara med i din utlottning av den fina korgen och dets innehåll. Tar en lott och håller tummarna.
Önskar dig en riktig bra fortsättning på helgen, och hösten!
Hälsningar Nina C.

Sköna o Gröna Ting sa...

Underbart att du har gjort detta, håren reste sig när jag läste ditt fantastiska inlägg..., vackert!
Har själv tre stycken i min familj som gått bort i cancer så visst betyder denna månaden något extra för mig.
Tänder ljus varje kväll för mina saknade och så försöker jag leva lite mer i nuet, ta vara på dom bra dagarna.

Det är klart jag vill vara med i din underbara tävling och jag håller både tummar och tår för vinst:)
Jag länkar med bild på min blogg.

Ha en skön söndag och ta väl hand om dig.
Kram
Marianne

Älskade pion sa...

Vilken underbar tävling,den vill jag vara med i ,länkar också.Kramen Ulrika

Karin - Mina Rum sa...

Vilken fin och lyxig spa-korg! Den vill jag gärna vinna. Jag länkar självklart från min blogg.
Kram!

Livet på Vestergård sa...

Vilken bra ide´. Jag vill gärna vara med och länkar från min blogg.
Kram Kicki

Vform sa...

Hej!
Vill jättegärna vara med i utlottningen av din fina korg!
Jag har bidragit med att köpa bl.a. rosabandet!
Bröstcancer har tyvärr kommit så nära nu ...
Länkar i min blogg = två lotter!

Kram Vivan!

Lilla My sa...

Oj vilken trevlig vinst du lottar ut den vill man gärna vinna :) Har du fått nån snö då? Här har vi det lite vitt på marken men en del har smält bort. Det är nog dags att börja vänta på nästa vår:)
Ha det bra
Lotta

Malin E sa...

Åh va generöst av dig!! Man ska verkligen tänka på detta jag har en farmor som haft bröstcancer men som tack och lov är frisk idag.

Jag är såklart gärna med och tävlar! Har länkat på min blogg.
Kram MAlin

Anna sa...

Härligt initiativ!
Jag är gärna med och tävlar :)


Ha en härlig söndagkväll
anna.lygnegard@hotmail.com

godastunder-tokigaidéer sa...

Hej Bea,
En sån härlig spa korg, klart man vill vara med i din utlottning och självklart länkar jag.

Ha det super
Kram Anna

Skimrande kristaller sa...

Vilket härligt bidrag! Å sån härlig spa korg! Jag ä gärna med i tävlingen med en lott. Ha det gott, Kram Lenita

Inga-Lill sa...

Fin blogg! Jag är gärna med och vill vinna den fina korgen till en väninna som nyligen besegrat sin bröstcancer. Trevlig Höst Inga-Lill famwarnil@hotmail.com

heavenandearth sa...

Hej!
Vilket härligt initiativ av dig!
Har du verkligen gjort korgen själv!! Såå snygg!!! Vad duktig du är!

Jag länkar hos mig för två lotter!

Önskar dig en fin höstvecka!
Kram! Iréne

Annas Lycka sa...

Jag vill så gärna vara med. Länkar hos mig till dig!!

Kram Anna

Vita-hjärtan sa...

Jag kniper en lott och hoppas på tur!

Kram Evelina

Mia sa...

Tycker det är så bra att man lyfter upp problemet och samlar in pengar för att hitta botemedel för denna hemska sjukdom. Även jag gör vad jag kan för att medverka genom att gladeligen köpa rosa "kampanj-varor" för att stödja.

Håller tummarna för att din fina spa-korg gör mig sällskap i höst- och vintermörkret. :)

Länkar förstås hos mig!

Kram Mia

Gunilla sa...

Hej bea

Vilket fint initiativ och ett så fint inlägg.

Cancern har kommit mig riktigt nära några av mina väninnor har drabbats av denna sjukdom.

Jag vill gärna vara med på din fina utlottning och länkar med bild ochså.

kramen/Gunilla

Birgitta sa...

Hej! Hade missat din tävling, men nu är jag här som nr 55, vilket brukar vara ett turnummer för mej.
Jag tar 2 lotter och hoppas på tur.
Kram Birgitta

Anonym sa...

Det är säkerligen så at vi alla har någon i vår närhet som drabbats av detta oerhört svåra och att du lyfter fram det såhär tycker jag är beundransvärt <3 Jag har själv misst ett flertal släktingar i just bröstcancer och har en kusin som i detta nu kämpar för att få leva ytterligare några dagar... det finns inget mer att göra för henne.
Jag väljer att inte delta i din utlottning eftersom jag har problem med både dofter och hudvårdsprodukter men tror nog att du får många deltagare ändå =) Själv köpte jag idag ett helt gäng duchtvålsflaskor enbart för att de var märkta med att en del av försäljningssumman går till rosa bandet insamlingen. Så nu håller vi oss rena fram till midsommar "ler"!
Kram gittan (oinloggad)

Lyckoslanten sa...

Vilken tur att jag hann se dett! Jag vill så gärna vara med och länkar från min blogg! :o)

Växthusmadam sa...

Jag är gärna med och prövar lyckan och länkar förstås hos mig!
Ha det bra i höstmörkret!
Växthusmadam

Halina sa...

Fantastisk idé Bea!
Ja... det är inte lätt med cancer... men det finns runt omkring så många underbara människor och först och främst finns det medicinsk hjälp...
Jag stödjer gärna Rosa Bandet i alla möjliga sammanhang och länkar gärna till din korg :))
Hälsningar
Halina

ANNIKA sa...

Jag vill gärna vara med och vinna ..
Hoppas nu ....
gustafsson.57@hotmail.com

Mamma Mimmi sa...

Vilken fantastiskt bra idé för att både stödja Bröstcanceronden och sprida glädje. Klart att jag vill vara med och tävla! Hälsningar från Mimmi

Maria Berg sa...

För tre år sedan gick min älskade svärmor bort i cancer, hon åkte in till sjukhuset för att ta lite prover, hon kom aldrig därifrån utan dog 5 veckor sedan.

Jag kände mig verkligen maktlös - hemskt att se en människa bara tyna bort.

Vill väldig gärna vara med i utlottningen och skall genast skriva ett inlägg.

Kram MB

ias corner sa...

Hej!

Vilken härlig vinst! Inte bara för att det är spa-produkter utan även för att det är Rosa Bandet-inspirerat!

Jag vill gärna vara med och tävla, kniper två lotter, klart jag länkar från bloggen!

Ha en fortsatt härlig onsdag!
Kram ia

Cathrine sa...

Jag är gärna med på din utlottning
2 lotter för mig
//Cathrine

Sirpa sa...

Hej!
Vilken fin vinst!
Jag vill gärna vara med, länkar, 2 lotter!
Önskar dig en fin vecka!
Kram Sirpa

Maria sa...

Hej Bea!
Vilken bra idé att stödja Rosabandetkampanjen på detta sätt!
Spa-temat känns lite lyxigt ;-)
Vilken vacker korg du tillverkat!
Jag är sjäv drabbad av bröstcancer och vet hur det är när livet snabbt förändras från att vara frisk till obotligt sjuk.
Forskningen behövs för att fler ska slippa gå under av denna lömska sjukdom.
Jag har tyvärr ingen blogg där jag kan länka till dig men jag bidrar på mitt sätt med en egen rosabandetinsamling på min hemsida.

Varma hälsningar från Maria

Therese sa...

Vilken underbar utlottning du har ordnat. Verkligen vackert!
Vill jätte gärna vara med och länkar från min blogg.
Trevlig fortsättning!
Therese

Britt sa...

Jag deltar gärna i utlottningen men jag tar en lott vet inte hur man länkar :( //Britt

Moster och jag sa...

Jätte fint initiativ du tagit! och jätte fint pris du lottar ut.
Jag stödjer också kampanjen genom att bla köpa rosa bandet.
Hoppas på tur i utlottningen, blir två lotter för mig då jag länkar från bloggen!
Ha det bra! Kram Maj-Gun

HildeM sa...

Hei.

Håper at en norske kan være med, og tar 1 lodd i den flotte konkurransen din!

Krysser fingrene!

Klem fra Hilde ♥

@nemonen sa...

Självklart är jag med. Jag länkar även med bild på min blogg.

Veronica sa...

Hejsan!
Denna korgen ser så inbjudande ut!

Länkar till min blogg:
http://veronicas-vardag.blogspot.com/2010/10/cancer-kampanjtavling.html

Anka sa...

Vad roligt det skulle vara med en SPA-korg så att man skulle få skämma bort sig själv lite!

Hem ljuva hem sa...

Vilken fin tanke att ha en tävling och stödja rosa bandet samtidigt. Jättefin vinst du lottar ut så måste ju bara prövar lyckan. Jag länkar från min blogg och hoppas på tur.
Kram Anneli

Anonym sa...

Å så vackert! Blogg lös men inte lott lös hoppas jag.
om korgen hamnar hos mej ska mina 3 älskade mostrar få dela på den då alla har drabbats den senaste tiden.
Kram Katha

katharina.petersson@edu.norrkoping.se

Hwita Villan sa...

Självklart vill jag vara med i den här utlottningen! Jag har länkat också.

Kram M

Gudrun sa...

Hej vännen!
Det här höll jag på att missa. Men självklart så vill jag vara med, jag länkar.
Vänner får man ju inte för många av under livet, då menar jag sådana som bara är nära ens hjärta jämt. En sådan hade jag och som dog för snart 26 år sedan av bröstcancer. Hon kommer alltid att leva i mina tankar.
Önskar dig en riktigt fin helg.
Kram

Louise sa...

Vilket fint tema och härlig idé! jag vill självklart vara med och länkar med bild till min blogg!!

Anonym sa...

vilken fin tanke och härligt pris. klart jag tar en lott!

mail: litenmentuff@live.com

ha en fortsatt fin helg kram Linda

Creative Momone sa...

Vill gärna delta i ditt lotteri! Länkar och hoppas på extratur. ;)
Marianne

Lissan sa...

Hej !
Vilket underbart initiativ, vi är nog många som har någon nära som har drabbats tyvärr.
Självklart vill jag vara med i din utlottning (jag är besatt av allt som är rosa:)
Jag har länkat i min blogg.
Mvh
Lissan

Caramel sa...

Hej!
Jag vill vara med och testa lyckan i din utlottning.

Har också länkat från min blogg.

Hösthälsningar Caramel

mammi sa...

Självklart stödjer jag kampanjen har köpt många rosa band. Cancer drabbades min man av när vi var unga. Gifta, 2 barn, 3 år och en 2mån. Skelettcancer i ett ben, amp Det har varit fruktansvärt tufft, Men man kan ta sig igenom. Självklart skulle jag bli lycklig om det var jag som vann
Ha det gott

Sofie sa...

Vilken fin korg du fixat ihop! Jag deltar gärna i utlottningen, tar två lotter och håller tummarna!
Ha en fin vecka!

Emma sa...

Jag är med och tävlar med en lott :)

Lantligt i smultronbacken sa...

Den rosa månaden är ett så bra intiativ och många slantar ramlar in för forskningen som verkligen går framåt.

Jag är gärna med och försöker få turen hos dig. Länkar från mig i höger spalten och hoppas på tur nu.

Kram

Angel.Pearls sa...

Åh vilket fint initiativ -alla kan med små medel göra NÅGOT! Vill gärna vara med i din utlottning! Tar 2 lotter.
Ha en fin vecka! Eva

Sanna sa...

Vill gärna vara med i din fina tävling. Länkar inne hos mig och hoppas på två lotter. Gillar ditt initiativ och hoppas att du inte misstycker om jag lånar idén till nästa år.

Kram

Monica sa...

Vilken fin utlottning du ordnar! Rosa bandet är en så viktig kampanj som vi alla kan stöda med små medel.
Jag är gärna med i din utlottning och länkar i min blogg.
Kramar Monica

ANNAS TÄVLINGSTIPSARBLOGG sa...

Jag är inte med och tävlar men har ändå länkat i min tävlingsblogg

http://molnboanna.blogg.se/2010/november/spakorg-1311.html

Emmi sa...

Vad fint :) Är gärna med och tävlar :)

Emmicarlsson@live.se

Spacegirl sa...

Att stödja Rosa Bandet är självklart, jag känner många som tyvärr drabbats av bröstcancer.
Jag är gärna med och tävlar i din fina tävling, jag tar två lotter och här är min blogglänk
http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2010/november/vinn-spa-korg.html

Spacegirl_@spray.se

Josefine sa...

Tar en lott. fr0stskadad@hotmail.com

MT sa...

jag är med och tävlar och har länkat här: http://courses.blogg.se/2010/november/dagdroppen.html#comment

liselotte sa...

Hej! Är gärna med och tävlar, Mvh liselotte.202andersson@telia.com

Lotta sa...

I år köpte jag inget band men en del andra "rosa" produkter, bl.a. en rosa kalender.
Gillar ditt intiativ och vill gärna vara med och tävla!

Emma sa...

Jag är med! Skulle passa perfekt eftersom min pojkvän har badkar. :)

(emmis_soet@hotmail.com)

Stella sa...

Jag är med och har länkat också! :D

http://fastfrusen.blogg.se/tavlingar/2010/november/spakorg-13-november.html

Sandra - mamma till Molly sa...

Hejsan, jag är gärna med och den där korgen bara utstålar vila, lugn och harmoni. Tänk att få njuta av ett härligt bad med levande ljus till....

Har tipsat om tävlingen på min blogg: http://surrovich.blogg.se/tipsochtavlingar/2010/november/rosa-spakorg-1311.html

/Sandra (sandra.li@hotmail.com)

Anonym sa...

Jag vill tävla med en lott:)Hatar denna sjukdom!
vitabergenserik@hotmail.com

ingrid sa...

Usch, cancer är fruktansvärt! alldeles för många nära och kära förloras på grund av den här sjukdomen :/

Jag är gärna med och tävlar med en lott! Gillar att du verkligen lagt ner arbete på den här vinsten, och att du virkat och sytt korgen själv, den är jättefin!

Mattias sa...

Hej! Jag är självklart med och tar två lotter då jag länkar här: http://villduvinna.blogg.se/2010/november/spakorg-1311.html

Hoppas på tur!
Mattias, mr22ga@hotmail.com

Evelina sa...

Jag vill vara med :) Länk hos mig: http://loon.blogg.se/tavlingar/2010/november/spakorg.html

Kram evelina

Maria sa...

åh, jag är med! :) Vinner jag kommer jag också säkert dela med mig av korgens innehåll till nära och kära :)

//Maria (mela_girl87@hotmail.com)

Ronja Jansson sa...

Självklart vill jag vara med! Kände en som nyligen dog i cancer....det är en hemsk sjukdom. Kniper en lott.
(pegasus.ronja@hotmail.com)

Annies Blå sa...

Hej! Vilken fin utlottning som manar till eftertanke! Jag deltar gärna med 2 lotter, länkar från min blogg!
Kram/Annie :)

Madde sa...

Jag är gärna med!
Hoppas på 2 lotter: http://tjockisbullen.blogg.se/tavlar/2010/november/tavla52.html

ejmis sa...

Jag tävlar gärna =)

http://ejmis.blogg.se/2010/november/tavling.html#comment

Stubbetufsa sa...

Jeg blir gjerne med i din tävling!
Og jeg linker til deg! (Kanskje ikke før i morgen, for i dag måtte jeg kjøpe mer plass hos Google!)

Fiff sa...

Fin tanke bakom tävlingen :-) Jag vill gärna testa lyckan! Har länkat med bild på min blogg. Hejsvejs

Annika Christensen sa...

Det här har jag missat.
Den skulle jag vilja vinna för att ge till min vän som har varit sjuk i cancer men faktiskt är på väg tillbaka.
Annika

Lotta sa...

Vilken fin tävling. Deltar gärna i utlottninge av den fina korgen. Länkar givetvis.

Lotta

Jeanette S sa...

Jag är gärna med och tävlar! Jag har länkat till dig med bild till höger i min blogg under "bra tävlingar".

Countryliving sa...

Hej,
Vilken bra idé, vi är väl alla på något sätt drabbade genom familj och vänner.
Länkar absolut!
Petra

Madeleine sa...

Hejsan! Denna tävling vill jag gärna vara med i.
Här är länken http://www.uskans.bloggplatsen.se/2010/11/03/3876070-rosa-bandet/#kommentarer

Vardagens guldkorn sa...

Klart jag vill vara med, och för en god sak dessutom =0). Jag lånar en av bilderna och länkar från min blogg också, så 2 lotter alltså =0)
Förbereder en egen tävling som kommer ut i veckan på min blogg, var gärna med =0)
Kram Linda

ulla laiho sa...

Det är mitt första besök på din blogg - fina bilder!
Jag vill gärna vara med i utlottningen och har lagt upp din bild på min blogg samt länkat den. /Vänligen Ulla Laiho

Gela sa...

Vill gärna vara med i utlottningen. Allt vi kan göra för att stödja de drabbade, forskningen och de anhöriga är bra. Länkkar med bild från min sida. Kram/Gela

Carita sa...

Vilken fin tanke av dig! Jag är gärna med i utlottningen.

Mvh, Carita
turkost@gmail.com.

Anonym sa...

hej. jag skulle gärna vilja vara med. undebrar korg. :) martina_holst@hotmail.com

Elina sa...

Jag är defintivt med! Vilken underbart söt korg o innehåller dessutom, wow! :D Har länkat på min blogg så norpar två lotter.
Min länk hittar du här i högra sidan: http://dansbandsanka.blogspot.com/

erika sa...

Jag är med och har lnkat på www.shopaholicans.blogg.se/tavlingar

Emeli sa...

Jag vill vara med. Tycker det är superbra att stödja rosa bandet.

emeli_falk@hotmail.com

Linda sa...

Vilken superbra tävling!
Jag är med & tävlar med en lott, men hoppas på vinst ändå! =)
Lindali__88@hotmail.com

Jaana sa...

Hej!

Vill gärna vara med och tävla om spakorgen. Har även länkat till detta inlägg, på min blogg.

Ha det!

Annika - familjebloggen med blandade tävlingar sa...

Jag är med och tävlar om denna underbara korg!
Länkar till tävlingen: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlingsblogg/2010/november/daggdropp-13-november.html

Kram Annika
familjenpettersson@hotmail.se

Olivia Heuts sa...

Heej, =) min mamma samlar på rosa bandet-saker. Och det här skulle vara en perfekt julklapp till henne. Jag själv är "bara" femton år så jag känner inte så många drabbade, men jag vet att min mamma skulle uppskatta en sån present mycket!
Här är min blogg; www.oheo.blogg.se Kram Olivia =)

Annelie sa...

Hejsan!! En nykomling på din fiina blogg ååhhh vilka söta hjärtan du sytt..:)) Å jag vill självklart vara med om den härliga spakorgen...Ha en riktigt mysig dag...Kram/Annelie

Angelica och Stefan sa...

Hittade hit av en slump och lär komma hit igen! Lämnar ett spår och tävlar med 1 lott! :)

JoHaNNa sa...

jag vill absolut va med :) jag tkr det är super bra att göra nåt extra för bröstcancer och rosa är min favorit färg :) och jag håller på och gör om vårt lilla badrum till ett spa, så vad skulle va bättre än just denna vinst då?? :)

här har jag bloggat om tävlingen: http://johannaspratstund.blogg.se/2010/november/johanna-tavlar.html#comment

Mia sa...

Hej!

Underbar vinst, så jag vill gärna vara med och tävla!

Länkat från min blogg, så jag tar gärna två lotter :)

//Mia

Beatrice, mamma till skrutten Robin sa...

Jag vill gärna vara med i tävlingen :)
Den spa korgen skulle passa så bra i vårt ny renoverade badrum. Sitta och tänka på tanken bakom tävlingen medans man sitter på toa ;D

Malin sa...

Hej!
Vill gärna vara med och tävla om ett så fint pris. :) Länkar även.
Ha det fint!
Malin

Anne B. sa...

Tar en lott, tack.

Har ingen blogg, men e-post finns under sähköposti.

Anonym sa...

Åh vilken fin korg!
Min kusin fick cancer i ena bröstet för något år sen och nu går hon på koll typ jämt för att se att allt är ok.
Nu mår hon ju ja sådär, äter massa tabletter och grejer.

Så jag tänker delta i denna tävling och hoppas på tur att jag vinner krogen så att jag kan muntra upp henne med den lite grann iaf:)

har länkat
http://mammah.webblogg.se/2010/november/jag-ar-besatt-av-att-tavla.html#comment

Mail:
Hannele_R@live.se

Jenny sa...

Självklart vill ja ha en chans att vinna den fina spakorgen, Känner att jag vill kunna göra nåt för min mamma, och hon skulle behöva ha en avkloppande dag med att bada och bara njuta. Jag länkar även på min blogg http://jennyygutemyr.blogg.se/2010/november/vinn-en-harlig-spakorg.html#comment

Sandra - mamma till Molly sa...

Hejsan! Jag är gärna med och tävlar om denna underbara spa-korg.
Jag skulle faktiskt vilja ge den till min underbara mamma som stöttat mig under hela graviditeten och nu tiden efter att min dotter kom. Min dotter blir 5 månader så min mamma är värd detta - världens bästa mormor helt enkelt!

Har länkat här: http://surrovich.blogg.se/tipsochtavlingar/2010/november/spa-korg-1311.html

/Sandra (sandra.li@hotmail.com)

Lejonkvinnan sa...

Självklart är jag med och tävlar! En lott till mig :)

Elin sa...

Det passar ju perfekt med en sådanhär tävling nu och vad bra att någon tar upp det för det är verkligen jätte viktigt! Självklart är jag med och tävlar och jag tar en lott :)
(elin_stark@hotmail.com)

Therese sa...

Underbar tävling med ett mycket gott syfte och ett viktigt ämne!

http://tostberg.blogg.se/tavlingar/2010/november/spakorg-13-november.html#comment

Annika- Jag Älskar VITT sa...

Underbar korg med härligt innehåll! Vill såklart gärna vara med i utlottningen! Har länkat från min blogg! Det blir alltså 2 lotter :) Hooppas på tur. Trevlig Helg! Kram Annika

Inge sa...

Har i oktober köpt rosa produkter och på så sätt stött rosa bandet-kampanjen. Har en väninna som dog för 4 år sedan i bröstcancer och efterlämnade tre minderåriga barn.
Jag vill gärna vinna den härliga spakorgen och tar två lotter, tack, för jag har länkat: http://nallepuh.blogspot.com/2010/11/spakorg.html

Trevlig helg

Anonym sa...

Hej! Jag deltar gärna i tävlingen. Jag har ingen blogg.

Hälsningar Sandra (santtu_nyberg@hotmail.com)

maria sundkvist sa...

vilken bra tävling och för vilken bra ändamål!
Jag vill gärna vara med!

donken sa...

jag vill vara med. :)

http://donkens.blogg.se/2010/november/spa-set.html

Johanna Friman sa...

Jag är gärna med och tävlar!

Länk till inlägg om tävlingen: http://tvabarnsmorsan.blogspot.com/2010/11/tavla-om-en-spakorg-hos-daggdroppen.html

Mickan sa...

Jag är med, en lott! :)

Åsa sa...

Första gången jag kikar in här, du har verkligen en mysig blogg =) Vilken underbar korg du lottar ut och vilken god tanke bakom tävlingen =) Självklart vill jag vara med och länkar till höger på min blogg. Önskar dig en fortsatt mysig alla helgons dag.

MVH Åsa

Anonym sa...

Fint initiativ och härlig vinst, tävlar med en lott:)
Mvh a.e.m-49@hotmail.com

Nadja sa...

Jag vill vara med i tävlingen. =)

Anonym sa...

Klart att jag stödjer rosa bandet. Har själv två nära anhöriga som drabbats. Vill gärna vara med i utlottningen. Alla skulle behöva stanna upp ibland och unna sig lite spa. Kram Marie
mariealkman@me.com

Anonym sa...

Vad bra att du gjort en utlottning där vinsterna redan gjort ett välgörande syfte. Alla borde bidra på något sätt till att bekämpa cancern (oavsett vart i kroppen den tagit fäste). Hoppas att man har en liten chans med bara en lott...
Mvh Terese
terese.rhodin@comhem.se

*Jenny* sa...

Hej! Jag vill vara med och tävla. Tycker Rosa bandet är så otroligt viktigt. Länkar i bloggen.

Skogsflickan sa...

Jag vill gärna vara med i din utlottning! Jag länkar dessutom på min blogg.

kram skogsflickan

Lillannillan sa...

Hejsan! Vilken underbar korg du lottar ut! Deltar gärna i utlottningen och länkar från min blogg :) ha det gott!

Lotta Larsson sa...

Vilka ljuvliga bilder MEN färgen rosa har fått en ny betydelse i mitt och min släkts liv.
Skulle vilja vinna korgen till min goa mamma Svea som nu fått tillbaka sin lungcancer för tredje gången och som kämpar sig igenom sina cellgiftsbehandlingar än en gång.
Hon är 80 år och besvärar aldrig och gnäller aldrig men piggar upp och pysslar om andra, alltid!

Cecilia sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen och länkar från min blogg.

Sandra sa...

Jag vill gärna delta i din tävling.
Stöder helt och hållet rosa bandet,min farbror dog för några år sen i cancer,känns så orättvist tre små pojkar hade han och måste lämna dom. Väldigt jobbigt.
Jag har länkat med bild på min blogg till tävlingen i högra spalten.
Ha en riktigt fin vecka.
Kram Sandra<3

Eva sa...

Vilken underbar ide! och du har verkligen lagt ner ditt hjärta o själ i denna utlottning.
Har själv genomgått en cellgiftsbehandling.....och önska ingen detta.
Klart jag vill vara med på din utlottning...

Eva i Halmstad sa...

Så snällt tänkt av dej.
Vi har cancern hemma hos oss nu, gör vad vi kan för att hålla den borta.
Är gärna med i din utlottning
Ha en go vecka
Eva

Olivia (henriksson.olivia@hotmail.com sa...

Jag är gärna med och tävlar!

Kajsa sa...

Jag vill gärna vara med o länkar i min blogg. Ibland skriver jag om min tjej som haft leukemi. Det är viktigt att stöda olika cancerfonder!

Charlotte sa...

Självklart! Vill vara med och tävla. Min mamma gick bort i cancer, samt moster min och mormor. Än mår jag bra, repar mej så sakta från min stroke.

LadyNight sa...

Vad fint med en vinst som har hjälp till ett sådant viktigt ändamål, självklart vill även jag vara med i utlottningen. Har även länkat från sidomenyn på min blogg (under "Tävlingar").

/LadyNight
http://pysselstund.blogspot.com

Sandie sa...

Förlorade två familjemedlemmar inom loppet av exakt sex månader för ett tag sedan. Tycker därför det är sjukt bra att du stödjer rosabandet kampanjer.
Hade inte haft ngt emot att vinna korgen heller såklart :)

Josephine sa...

Jag vill gärna vara med på den här tävlingen jag har länkat här: http://josephinefrans.blogg.se/2010/november/spakorg.html#comment

Annica sa...

Hej, vilket fint initiativ, det berör.
Vill gärna vara med och tävla, jag har en blogg men vet inte hur man länkar tyvärr.
Mvh Annica

Loa sa...

Vilken fin sak, jag deltar gärna i utlottningen och länkar från min blogg.
Rosa bandet är nog en insamling som berör oss alla.

Fin blogg du har, roligt att hitta nya pärlor i bloggvärlden.

Anonym sa...

Fin blogg.deltar gärna i utlottningen.
Hälsn.Lilian

Jenny sa...

jag är med :)

Gosnos sa...

Så fint, o något så viktigt som Rosa bandet! :)
Ja vill gärna vara med.

Ja länkar dig i bloggen, så 2 lotter för mig tack!
Å här finns jag: http://gosnos.bloggplatsen.se/

/gosnosan =)

Maria ( Idekroken ) sa...

Oj! :) Her var det mange med. Men jeg prøver meg likevel. Kunne godt tenke meg litt spa-følelse nå :)

Bloggen din er flott.
Klem fra meg

Myownhome sa...

Hej!

Jag är gärna med i din utlottning! :) Länkar med bild till din blogg också. :)

ha det gott
/Johanna

Karin Hildesson sa...

Hejsan! Jag är självklart med och tävlar. Hade vart jättekul att vinna, verkligen! Hoppas.

Jag har också skrivit om tävlingen i min blogg!

Kramar, Karin.

Epost - karin.hildesson@live.se

Fokus mot framtiden sa...

Hejsan
vilken härligt vacker korg. Jag vill också vara med och få chansen att vinna den.
Jättefin blogg du har så jag är jätteglad att hittat hit.
Har lagt länk från min blogg också i högerspalten.

noomi linnros sa...

Självklart vill jag tävla, har sjäv haft bröstcancer,

mitt i julstöket ska jag sätta mig och vandra runt i din underbara trädgård och läsa om allt, jag blir bara såååååååå glad,

må så gott, kramar Noomi

En helt vanlig Isabell sa...

Vilken fin tävling du anordnar! Jag har iaf länkat på min blogg: http://belllybus.blogg.se/2010/november/tavling-spa-korg.html#comment

Håller tummar och tår! :-)

Min mail är: bellybus@hotmail.com

Gugis Pärlor sa...

Underbar tävling! Jag deltar gärna med två lotter. Länkar från min blogg!

Kram Gugi

Kerstin sa...

Vilken fin omtanke. Vill gärna vara med i utlottningen.
kerstinhaka@hotmail.com

Charlotta sa...

Vilken bra idè =)
Rosabandetkampanjen är väldigt viktig tycker jag.
Jag länkar till utlottningen från min blogg.
Ha en bra dag!
Charlotta

swimzy sa...

heihei:)
Her vil jeg være med på 2 lodd:)
http://swimzy-lykke.blogspot.com/2010/11/give-away_4443.html

klem fra siv anita, swimzy
siv_anita_pet@yahoo.no

Beatrice Bäckstrand sa...

Jag är med och deltar om 2 lotter :)

Har länkat: http://beabus87.blogg.se/2010/november/tavlingar.html#comment

E-mail: beabus87@hotmail.com

Lizette sa...

hej hej.
jag är gärna med. jag har länkat hit
http://thisisliz.blogg.se/2010/november/tavling-spakorg.html

Anna Ramberg sa...

Tack för en underbart insprierande blogg!
Jag tycker vi förlänger den rosa månaden till året ut minst... ♥♥♥

http://annassotaste.blogspot.com/2010/11/rosa.html

Sanna sa...

Jag är gärna med och tävlar om denna fina korg, det vore perfekt för mig som ensamstående och ungmamma som ibland vill unna mig en extra skön stund.

Kram Sanna
mammasvardag@hotmail.com