onsdag 6 oktober 2010

Förfallet

Förfallet i min trädgård överrumplar varje år, ett stänk av vemod fyller odlarsinnet med minnen från den den vackra sommaren som varit och farit.

Förfrusna blad och blommor avslutar så bryskt den blomning som fanns.

Förtrollande vackert kan även en höstmorgon upplevas när det bubblar av små diamanter på bladen.


Färglösa silhuetter dekorerade med små pärlor på rad, gör varje förfallen blomma vacker av morgondaggen.


Förvåning och häpnadsväckande fynd, slutar aldrig att roas och förundras över alla vackra inslag som dyker upp, allt från tidig vår till sen höst.



Förväntan på det som nästa år skall förhoppningsvis bjuda på vackra blomsterklasar sprakar av färg.


Förvisso har alla årstider sin charm och vi bugar ödmjukt för alla vackra växlingar och skattar oss lyckliga med den förmånen.

Förhoppningen hänger kvar om den ljuva doft av vanilj!




Må förträffligt mina vänner!

25 kommentarer:

Inger sa...

Ett synnerligen vackert förfall hos dig:) Vemodet har inte kommit över mig än, kanske jag slipper... det är ändå naturens gång.
Ha det gott!

Charlotte sa...

Men förfallet är vackert ändå! Och man är aldrig riktigt förberedd när det väl börjar..... Det enda som är lite jobbigt tycker jag är den låååånga vintern...

Vilken underbar bild du fångat av vattendroppen......

Kram Charlotte

Annika Christensen sa...

Gillar detta vemod särskilt när du visar och beskriver.
Kram
Annika

ormbunke sa...

I ditt "förfall" ser jag bara positiva bilder. Visst är det väl fint? Naturen har ju också rätt att vila ibland. Ha de gott. Kram. Anita

AnnCharlotte sa...

Förfall är inte enbart av ondo, det visar du oss verkligen...nästan så jag längtar efter lite frost ;))

Madame C sa...

Ja, dina fantastiska bilder hjälper i alla fall till att må lite bättre nu när sommaren definitivt sagt adjö...
Ha det gott,
Charlotta

Viola sa...

Jo hvert bilde jeg studerer her, jo varmere og gladere blir jeg, langt inni meg.. Det kommer slike tanker som at,... for en utrolig vakker jord vi bor på, at vi må ta vare på den! Du formidler veldig godt gjennom dine bilder Bea! Takk for at du viser frem disse vakre bildene! :)
Ha det fortreffelig godt du også! :)

Anelias hantverk sa...

Så vackert ändå! Du har fångat det jättefint på bild!
Ha en skön dag!

Ingelapingela sa...

Jag känner igen mig precis så upplever jag det. Det beror på vilka glasögon man har på sig. Väljer man att se det dystra (och det gör man ibland) eller att observera allt det där andra med nyfikna ögon och med förundran ...

Märta sa...

Ett vackert förfall som du fångat med kameran.Hösten har ju oxå sin charm,fast man vet att vi går mot kallare tider.
Ha en skön dag!
Kram
Märta

Livet på Vestergård sa...

Jag mår förträffligt efter att ha fått ta del av ditt vackra
" förfall" :)
Kram Kicki

Gudrun sa...

Visst är det lite vemodigt att sommaren är förbi samtidigt så skönt att det blir lite lugnare med det fysiska tunga arbetet. Fast nog skulle jag önska ett par månader till med sommar, den är för kort.
Som jag sagt så många gånger förr, Du tar så fina bilder och är duktig med att formulera dig. :)
Önskar dig en fin dag.

Livskrafter sa...

Galet magiskt vackra bilder på ett ett förfall som jag varje år fascineras av. Det finns en kärleksrelations mellan den svårmodiga hösten och mig. Vardagsromantiker..hm..ja absolut:)
Ha en fin dag
kram
EMma

Åsa! sa...

Fantasktiskt, fint fotat! :D

♥Min Eden♥ sa...

Oj det är ju såå vackert!!!

Ruben sa...

Förfallet, må hända! Men snyggt! Du tar alltid så fina foton!
Ha det gott!
/Ruben

karina sa...

Hejsan!

Oj, har frosten redan kommit till dig och här går jag och väntar på hösthallonen ska mogna någongång, för de är så goda så de får inte någon frost ta före mig "ler". Alla årstider är vackra men för mig är våren den vackraste och så skönt att sitta på trappen men första kaffekoppen, stövlar och tjocktröja. Ha det gott, Karina.

Mia sa...

Det ser ju inte ut som förfall på dina bilder men jag får väl tro dina ord. Höst i fint väder, ok, det kan vara fint, men regn och blåst, då kryper jag helst in.
Ha det fint du också :)

Gunilla sa...

Tack för att du visar ett så fint förfall så att jag får njuta ett tag till.

Underbara bilder och fint formulerat.

Ha en fin fortsättning på veckan och trevlig helg
Kramen/Gunilla

Nette Cecilia sa...

Ett vackert förfall i din trädgård,kram Nette

kajsastina sa...

Jag tycker om höstens vemodiga och lugna tid efter sommarens sprudlande intensiva period. Naturen är fantastisk och inte minst hur du lyckats fånga det på bild.
trevlig helg

haspet sa...

Är förfallet och hösten hälften så vackert som dina bilder så kan ju ingen klaga. Helt underbart vackra bilder, man kan ju inte annat än att bli alldeles varm av dom. Här har det ännu inte varit någon riktig frostknäpp ännu men det verkar som att det kommer till helgen, så då måste jag nog upp tidigt och lufta kameran. Ha det gott.// Peter

Britt sa...

Men vilket vackert förfall jag gillade droppen otroligt mycket//Britt

Mammasblommor sa...

Otroligt fina bilder, hösten är också så vacker!
Ha det gott!
Kram Margot

Dragos sa...

Underbara bilder, gillar vattendroppen skarpt.

Ha det bra