måndag 9 augusti 2010

Höst i rabatterna

Rötmånads väder är precis vad som råder hos mig, varmt, fuktigt och regnskurar som avlöser varandra. Inget toppenväder att klafsa omkring i gummistövlar, men det gnisslar sköna melodier under gummisulorna mot det våta gräset, eller kanske det är ett jämmer för alla blommorna som börjar bli rejält risiga och slaskiga, ingen vacker syn mera i år.





Maria vill se första skörden på sitt tema och det passar mig perfekt. Har just precis plockat in en korg med mina stora fina tomater. Kalas!


Nej, nu drar jag iväg några dagar och glömmer allt här hemma för en tid. Ni får ha det gott och göra det bästa av stunden och var rädd om varandra!

KRAMEN

PS Tack för alla rara hälsningar!

30 kommentarer:

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

Men, sååå snygga rabatter du har! Lyckost, här verkar allt ha kroknat i sommar, endast några hostor och skuggliljor o lite annat är kvar....
Nu får jag ut och rota runt lite o snygga upp här:-)

Ha det fint! H.

Ruben sa...

Men hallå! En sådan blomsterprakt kan man inte bara dra iväg ifrån!!!
Men ha det gott i alla fall!
/Ruben

STENLYCKA sa...

Skall du resa bort när dina rabatter blommar så vackert!!!
Här har regnet förstört mina blommor och gräsmattan ligger full med gula löv. Kan det vara hösten som har kommit ikapp mig....
Önskar dig en fin ledighet var du nu befinner dig!
Kramar Raina

Nette Cecilia sa...

Kommer ljust in efter att ha kört iväg med två skottkärror med avfall från en slaskig trädgård. Min tanke när jag stod i rabatten var efter öken kom regnskog,ha det bra ,Nette

Inger sa...

Synd på dina fina blomster som du lagt ner så mycket tid på, kanske det torkar upp och de orkar vara fina ännu en tid. En tredjedel av augusti och hela september är ju kvar. Och tomaterna superfina:)
Ha så trevligt på din tripp!
Kram

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Vaddå risiga rabatter?
Jag ser bara härliga blommor hos dig, en rabatt finare än den andra.
Trevlig kväll, Petra B.

Kalo sa...

Det ser fint ut på bild! Men visst blir man lesen när blommorna regnar bort... Ha en god tur!
Karin

Lenas trädgård sa...

Jag tycker oxå det ser fint ut i dina rabatter! Men det kan vara skönt att dra iväg ändå...ombyte förnöjer, och så ser du hur fint du har det när du är hemma igen!
ha det gott!Kram, lena

Mammasblommor sa...

Så underbart det blommar i dina rabatter! Åh, röda tomater, ser så gott ut! Mina är fortfarande gröna!
Ha det skönt och trevligt på din resa!
Kram Margot

Charlotte sa...

Viiilket överflöd av blommor i dina rabatter... och jag säger som Ruben: det kan man ju inte åka ifrån :-)

Tack snälla för tröstens ord.....

Ha det så bra på din 'resa' var du nu än ska......

Tomaterna ser underbara ut... Mina har precis börjat skifta färg...

Stora kramar till dig!
/Charlotte

Livet på Vestergård sa...

Jag har piggat upp mig med nya gummistövlar i regnet, så roligt att gå ut i trädgården en stund fastän det var vått :)

Nora sa...

Vilka fina rabatter!! Tomaterna är också jättefina - den till vänster ser ju nästan ut att vara målad. Hoppas dom smakar lika bra som dom ser ut:-)

bean emäntä - bea's sa...

Oj så fina bilder igen, och vilka tomater du skördat! Och ett stort tack för dina upplysande kommentarer hos mig!

Må gott!

Lilla My sa...

Så vackert det blommar hos dig ännu. Här tycker jag hösten börjat rulla in i mina rabatter och många perenner har blommat ut.
Regnar göra det och är fuktigt man vill inte riktigt få nåt gjort i trädgården nu. Har en blombänk som jag ska riva upp allt ur och göra om till nästa vår.
Ha det bra
Lotta

AnnCharlotte sa...

Jag tycker det du visar på bilderna ser väldigt fint ut ;)
Ha det så bra på din resa....

Mimi sa...

Höst i rabatterna?? Dina rabatter är ju hur snygga som helst!! Ha i varje fall en trevlig tripp! Hälsn Mimi

Huset vid ån sa...

Åh, Vad jag önskar att jag hade din härliga trädgård! Underbara bilder vännen! Kram Therese

Beatrice sa...

Hej Bea!

Visst är det trist med regn och rusk, jag önskar att vi fick några fler solveckor. Blommorna här hemma är också risiga och tråkiga, men jag antar att det bara är att acceptera det. Dina tomater ser så goda ut på bilden och även fast blommorna vissnar undan för undan så kommer annat fint i stället!

Vad skönt det låter med en liten semestertripp några dagar och skönt för dig att ha lite semester kvar. Jag ska vara ledig ett tag nu och det ska bli jätteskönt. Det finns en hel del att ta tag i här hemma och så vill jag bara vara hemma och gosa med lilla Mollie Mys... :-).

Ha det bra så länge!

Många kramar
Beatrice

Jord under naglarna sa...

Rubriken gjorde att jag drog mig lite för att läsa ditt inlägg... =)

Jag har också skördat första tomaterna nu - härligt! Och så goda de är!

Ha det så bra när du är ute på äventyr utanför trädgården.

Annika Christensen sa...

Vilka fina rabattr du har!
Höst vet jag inte men sensommar...
Hösten kommer sen.
Ha det gott
Annika

Maria Berg sa...

Tänk min första tomt börjar också mogna till - jag satte mina väldigt sent.

Har själv varit på minisemester så Mister Linky hade jag helt enkelt glömt bort att lägga in men skall se till att den är där framöver.


Kram MB

Black Iris sa...

Såå mycket fina blommor och vilka härliga tomater sen.

Kram Maidi

Åsa! sa...

Hoppas du får en skön resa bort.
Egenskördade, solvarma tomater, kan det bli godare?

Lotta sa...

Oj, här snubblar jag in och blir helt förundrad över vilka fantastiska rabatter du har. Åh, så inspirerande. Hit kommer jag ofta hädanefter.

Gudrun sa...

Hej Bea!
Vi får hoppas att hösten blir riktigt varm och skön.
Härliga tomater.
Önskar dig en fin dag.

Hantverkarglädje sa...

Inte har du då några rötmånadsrabatter eller så tar de sig bättre på foto. Ha sköna dagar på din paus.

Blommiga Karin sa...

Vilka fina rabatter du har fortfarande. Tomaterna ser smaskiga ut;)
Ha några sköna sensommardagar!!

Lyckoslanten sa...

Nu har jag njutit av allt det vackra du bjudit på hos dig och hoppas du får det skönt dit du drog iväg! ;o)
Känns familjärt här hos dig!
Ha en skön helg! ♥

Hanna sa...

Vackra rabatter.
kram
hanna

Mine Blomster sa...

Alt er vakkert her som vanlig. Og disse tomatene...ja jeg skulle gjerne ha smakt på de..nydeligt!!
Varme hilsner og klemmer fra meg
B