tisdag 20 juli 2010

Välkomnande

Kan det vara något, en gammal rostig cykel? Bedöm själva, men jag gillar tanken på gamla ting som ger en rolig och annorlunda användning och får en fortsättning som fyller en funktion på ett annorlunda sätt. För visst är min cykel välkomnande vid min infart och bjuder förbipasserande på en liten blomsterprakt i eldiga färger.








Välkomnande är också mina tre lediga dagar framöver, förhoppningsvis fyllda med avkoppling och bara göra det som känns bra just för stunden!

Må gott i sommarvärmen!

24 kommentarer:

Lenas trädgård sa...

Sån stor blomprakt, jag ser inte cykeln för allt vackert!
Gammalt o nött är härligt, men det är inte alla som ser det vackra i mina rostiga hinkar t ex...
Kram i värmen o ha det underbart på dina lediga dagar.
Lena

Inger sa...

Jag blir väldigt glad när jag ser din blomsterprydda cykel, förresten cykeln ser man nästan inte alls. Och att återanvända är väl toppen:)
Du undrade om rosrost, om du får rost är det ingen tvekan, den är till en början knallorange och sitter ofta på undersidan av bladen eller på grenar t ex vid blomfästen. Kommer på det nya fräscha. Senare blir färgen svart och bladen faller av. Jag kan fota vid tillfälle men tror nu faktiskt att jag har rosten under kontroll, har plockat bort, men det är väl ett önsketänkande.
Ha det gott!

Charlotte sa...

Bea, Bea... jag är störtkär i din blommiga cykel.... Vilken välkomnande entré.... Kan inte bli finare......

Hoppas att du får ha det riktigt skönt på ledigheten med mycket sol och värme!!!

Stora kramar
Charlotte

ormbunke sa...

Det är nog många som tittar en gång till på din infart. Vilka fina färger du har satt samman.
Idag har vi haft ännu en varm dag. Kan bara slappa då det inte finns nån ork i värmen. Man skall ju inte klaga men lite regn vore inte dumt. Har gått en runda med slangen i kväll. Det blev ett måste. Jag hoppas du får tre härliga dagar.Du får gärna komma och sitta på min utsiktsplats. Kram Anita

Mammasblommor sa...

Men åh så vackert och mysigt med den gamla cykeln inbäddad i härliga blomster! Kul att kunna återanvända gamla grejer på ett så charmigt sätt!
Hoppas du får riktigt skönt och härligt på dina lediga dagar!
Kram Margot

Madame C sa...

Din cykel är fantastisk! Så är även dina underbara röda bilder. Hoppas du får en skön ledighet.
Ha det gott,
Charlotta

Snäckskalsdalen. sa...

Det är charmigt! Man borde smycka sin trädgård lite mer! Det var väldigt fint hos dig och fina blommor!
Agneta kram

Ölandsvindar sa...

Jättefin cykel!(det lilla man ser av den) Njut av dina lediga dagar nu. Här är det som stressigast just nu med alla sommaraktiviteter.
Kram
Kerstin

♥Min Eden♥ sa...

Oj Den är underbar Bea!! Jag har inte min riktigt lika "pimpad" i år...

Jag skrattade åt din kamera-histora...nästan så man tycker att det var lite fräckt. Jag tror ändå att jag skulle ta det som en komplimang om någon stannade och fotograferade min trädgård :D

Njuuut av dina lediga dagar, de har ju lovat ganska bra väder!!

Ps. De har ju Öppna gårdar här i Jeppis i morgon!!!

IreneL sa...

Snyggt! Hade jag en gammal rostig cykel så skulle jag göra likadant! Jag älskar att använda gamla saker i trädgården. Det senaste är mina näbbstövlar som jag har blommor i :)
Ha en fin dag! / Irene

Alexandra sa...

Vilken underbar cykel. En sann sommarglädje. :-)

Lyckoslanten sa...

Men så trevligt med den cykeln, verkligen välkomnande! Hoppas nu att dina tre lediga dagar blir fina så du får njuta i din trädgård! ♥

Maria i Sennan sa...

Bilder och Blomster som ger mersmak...må så gått..Maria

Åsa sa...

Din cykel är jättefin!
Hoppas du får en skön ledighet.

Britt sa...

Gillar tanken med gammal cykel i trädgården, har min mormors cykel lutandes mot bostugan//Britt

Livskrafter sa...

UNDERBAR...kombination och kontrast med det nötta gamla rostiga och den ljvligt sköna blomsterprakten
kram
Emma

Livet på Vestergård sa...

Så fint du har det i trädgården!
Jag skulle också gärna ha en gammal cykel som skulle pryda gården. Förresten läste jag någonstans att om man förr hade en gammal cykel stående vid grinden betydde det att huset var till salu.
Så är det ju inte längre i alla fall :)
Ha det bra! Kram Kicki

Ninne sa...

Det är ju blommor ÖVERALLT- så fint så fint
KRam Ninne

Lilla My sa...

Rostiga saker är intressanta i trädgården det blir så tjusigt.
Har faktiskt Gunnel fotat din trädgård och ni satt på altan? tänk att hon inte kom in och hälsade på dig då :) Du borde ha ropat kom in kom in...fnisss
Ha det bra
Lotta

Hanna sa...

fina blomster bilder.
Kram
Hanna

Skoogstrollet sa...

Ja, det är kanske lite pyssel med tanke på att jordgubbarna kastar revor härivilt, men det får det vara värt. Bortskämda med halm har de inte blivit. Eller är det något mer jag har missat att tänka på?

promenader på landet sa...

Hej vännen! så vackra bilder som alltid, cykeln är jättefin och alla dina blomster också förstås:) Kram Maria

Huset på landet sa...

Å, den är både välkomnande och vacker! Det är ju såna saker som ger trädgården karaktär...Har själv varit på jakt efter en gammal svart cykel utan att lyckas än. Jag har också en idé om en riktigt gammal bil, men det blir nog bara en dröm tror jag ;).

Trevliga sommardagar!

Kram, Nicole

FRK.NATTUGGLA sa...

Tack Bea för besöket.Här har du en blogg till ser jag =)
Älskar det du gjort med den gamla cykeln och att du har dekorerat den med ett blomsterhav.
Hemskt fina bilder att njuta av.
Kram Kicki.