tisdag 13 juli 2010

Tre år!

Tänk vad tiden går, i morgon är det tre år sedan jag gjorde mitt allra första blogginlägg! Lite blygsam början, texten lite trevande och kunskapen om alla funktioner och html koder fanns inte då. Tiden har fått lära mig en del och det finns fortfarande mycket jag önskade både ha tid med och behärska. Tyvärr, har precis hälften av mina blogginlägg försvunnit ut i cyberrymden (likt många andras) pga att den tidigare trädgårdsbloggen kraschade och jag valde att fortsätta här.

Tre år är en lång tid, men för mig har den varit oerhört givande tillsammans med Er alla vänner där ute bloggvärlden. Det har gett mig utlopp för kreativitet som jag gillar (ifall någon inte visste det) och det bästa av allt, jag har fått dela med er som inspireras av trädgård, växter och liknande intressen och till sist det allra bästa, den enorma respons som jag fått i form av de raraste och trevligaste kommentarer av många fina bloggvänner.

Jag dukar upp till fest för er kära vänner i min maritima hörna som många säkert sett tidigare och för några är den kanske ny. Välkommen att slå dig ned i skuggan eftersom solgasset är inte riktigt lämpligt för tillfället med dessa stekheta temperaturer som råder.









Tre år med mycket nöje tillsammans med Er! Tack för att ni finns!

En stor bloggkram till er mina vänner!

PS Någon undrade om jag hade planterat i en eka och det har jag, visar den senare.

33 kommentarer:

Mimi sa...

Ja grattis! Jag tror att jag också bloggar mitt tredje år nu. Visst är det givande. Din blogg har hela tiden hört till dem som jag har inspirerats mycket av. Jag vill gärna skänka dig en stor bloggkram! Hälsn Mimi

Inger sa...

Tack själv, kära du. Idag bjuder du på bland det bästa jag vet, rosor och riddarsporrar. Ibland har jag undrat över vad som gjort att jag fastnat för vissa bloggar och att följa just dem. Svaret är att jag har fått något tillbaka. Gillar din blogg, dina texter och bilder jättemycket!
Kram Inger

Skoogstrollet sa...

Först och främsat grattis till de tre åren!

Sedan kan jag inte säga annat än ha ha, aldrig är man först med någon tanke i bloggvärlden ... Ditt staket är en tanke som funnits med mig ett tag. Vi får se om det blir verklighet någon gång. Just det rundade gör att det inte blir så strikt privat och man kan kliva över ändå, men men som mycket annat ligger det på tankestadiet.

Birgitta sa...

Hej! Grattis till dina 3 år som bloggare. Jag är bara på mitt andra år. Hittade till dej ganska fort efter min bloggstart och jag slår mej gärna ner i din blå hörna en stund och njuter av din underbara trädgård. Här hade vi ett åskväder utan dess like i natt och vi fick 33 mm regn. Det blixtrade hela tiden och mullrade. Ljust som på dagen. Riktigt otäckt.
Nu hoppas vi på sol och värme igen.
Ha en fortsatt skön vecka.
Kram Birgitta

Lotta 8`) sa...

Grattis på treårsdagen! Och vilken underbar dukning du har i din trädgård... suck... helt i min stil *ler* och jag kommer gärna - tack :)

Det är alltid så roligt att titta in till dig, läsa kloka texter och få inspiration till pyssel.

Hoppas innerligt att du fortsätter blogga - läääänge..

Kram på dig :)

♥Min Eden♥ sa...

Hej hej Bea! Jo tiden går fort när man har roligt. Jag bloggar också min tredje sommar. Helt otroligt vad bloggandet varot givande. Man har fått utlopp för sin kreativitet, fått härliga bekantskaper och fått tips och ideér från andra...Hoppas vi får många blogg-år på nacken ännu!!
/Nina

ormbunke sa...

Grattis! och tack för att jag varit en bloggvän lika länge. Minns mycket väl din marinhörna från TB. Och din fina eka. Ser fram emot ett nytt foto.Tyvärr så har gamla inlägg försvunnit men har sparat alla bilder.
Dina fina bilder bjuder verkligen in till fest. God fortsättning och ha det gott önskar Anita

billan sa...

Grattis till de tre bloggåren och tack för dina fina bilder och den inspiration du alltid bjuder på.
Till sist tack för att du bjuder in till din födelsedagsfest och du har dukat så vackert!
Må så gott!

AnnCharlotte sa...

grattis på 3-årsdegen ;)
Du skriver alltid så fint och tänkvärt...
Jag slår mig gärna ner i din maritima hörna och firar.....

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar! Tänk så fort tiden går, svisscch säger det, men att blogga tycker jag har varit bra att ta tillvara tiden, man minns bättre och det blir en bilddagbok!
Agneta kramar

Lilla My sa...

Grattis till dom tre åren! Det är kul att blogga och läsa vad andra sysslar med då får man så många bra ideer.

Ha en skön fortsättning på sommaren jag har återgått till jobbet...suck...
Lotta

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hej Bea, så roligt att du kommer ihog dagen du började blogga.
Ja tänk, ibland försvinner det man har på nätet i cyber rymden.
Kanske borde man spara ner hela sin blogg nånstans om det nu skulle vara möjligt? Vet du?
Kan man överföra bloggen på en extern hårddisk?
Ha en fortsatt skön sommar.
Kram Petra B.

Ruben sa...

Tre år och still going strong!! Tack själv för att vi får njuta av din fina trädgård och alla bestyr med den!
Ha det gott!
/Ruben

Lena/isis sa...

Grattis till dina tre bloggår. Det var synd att alla gamla bilder och det vi hade skrivit på TB försvann. Ser fram emot bilder på ekan. Kram

Anette sa...

Grattis! I den fina hörnan kommer jag gärna på fika! /kram Anette

Märta sa...

Grattis till de tre åren!
Så fint du dukat för oss,vilken njutning.
Ha en fin dag!
Kram!

gittan sa...

Tänk vad tiden har gått fort! Jag skrev också mitt första inlägg i Juli -07 (exakt datum minns jag inte) Men jag hade väl aldrig kunnat tro att det skulle bära med sig så mycket glädje i form av nya vänner. En del av er här ute räknar jag till mina käraste vänner och ändå har vi aldrig träffats och ett flertal vet man inte ens hur de ser ut - men det spelar liksom ingen roll!
Då när jag började blogga skrev jag ut alla mina inlägg men hann tyvärr kasta dem innan TB kraschade, det hade varit skoj att kunna titta tillbaks =) Din dukning i Maritima hörnet är underbar! Du har verkligen känsla för det (kommer du och hjälper mig inreda butiken?)
Ha det gott och Grattis till dina tre år vännen / största kramen ifrån mig

AnnA sa...

Grattis Bea!
Och härlig sommardukning du visar!
Jag trodde aldrig det skulle vara så upplyftande, avkopplande och inspirerande att bli en i bloggosfären, och jag började påsken 2009.
Ha en skön sommardag!
Och TACK för att du finns!
Kram!
AnnA

Mammasblommor sa...

Stort grattis till dom tre åren! Och stort TACK för att du finns! Det är alltid lika trevligt att hälsa på hos dig och få läsa dina härliga och inspirerande inlägg och njuta av dina alltid lika vackra bilder! Vilken härlig och mysig dukning i maritima hörnan, skulle vara en njutnig att få slå sig ner där!
Ha det gott i sommarvärmen och en stor kram till dig vännen!

Vform sa...

Åh, vad härligt att få slå sig ner i skuggan :) Tack, tack!
Jobbar i växthus, så där minsann har vi varmt :/ Närmare 40 :S
Grattis till 3 år ut i rymden!
Tänk vad tiden rusar iväg ...

Ha en skön dag!

Lyckoslanten sa...

Stort Grattis till dina tre år i bloggvärlden! Du har en otroligt fin blogg som man mår bra att komma till! Tack för den sköna stunden!

Britt sa...

Jag tackar att jag får slå mig ned och att få vara med på festen stort grattis från mig och god fortsättning//Britt

Monica sa...

Grattis till tre års dagen! Njuter alltid av att kika in till dig, även om jag inte alltid lämnar
kommentar :) Slår mig gärna ner i din marina hörna och njuter av den vackra dukningen :) Må så gott och hoppas du bloggar länge än...
Tjingeling
Monica

Charlotte sa...

Grattis till dina tre år! Oj......... Gillar verkligen din blogg med dina fina bilder och mycket tankvärda ord! Vad snyggt du dukat upp, och jag hade inte sett din maritima hörna tidigare (superfin).... Har bara bloggat i drygt 4 månader nu.... så man är en färsking...

Stort grattis igen!

Kram Charlotte

Huset vid ån sa...

Grattis till 3 år vännen!
Alltid lika trevligt att besöka din fina blogg!
Hoppas att du har en underbar sommar! Kram Therese

NatureFootstep sa...

får gratta till jubileet. :)
Visst kan det bli ett beroende. Men ett bra sådant. :)

Livskrafter sa...

Tack själv du som sprider så mycket inspirerande skönhet här i bloggvärlden
Kram
Emma

karina sa...

Hejsan!
Lite jobbigt är det att göra nytt album med blomnamnen, men jag fick ju iallafall med mig namnen om så bilder i miniatyr från TB. Konstigt att man bara förlorar allt fast man har kopierat och fört över. Har en snipa som ska renoveras och har sagt till mannen att om det inte går, så kan jag placera den i trädgården och ha som rabatt. Vi får se om något år om den kommer i sjön eller i jorden. Ha det gott, Karina.

Rosor och ruiner sa...

Och tack för att DU finns!
Grattis till 3 år, hoppas du fortsätter!

Blommiga Karin sa...

Hej Bea- Kul att du fortsatt och blogga och att du hittade tillbaka till mig trots att jag bytt blogg och inte hållt på så länge med den.
Verkligen mysiga bilder från din trädgård. Väntar med spänning på din eka;)
Kram Karin

Maria i Sennan sa...

Grattis lilla du...3 år...snart stora damen fnissfniss...en fröjd att se och läsa hos dej varje gång...Maria

Mine Blomster sa...

Hei Bea
Jeg er på semester i Göteborg nermere ut på öyene der. Og her er det bare såååååå underbart. Jeg elsker det ;O)))) God vin og god MAT!!! Da er vell alt bra. Ja for ikke å glemme, fornöyde barn *skratter*
Det er viktigt det!!!!

Önsker deg en fortsatt fin og varm sommer.
Kos deg masse!!!

I morgen bærer det inn til Göteborg på Universeum.
Store klemmer fra meg
Vi blogges snart igjen ;O))))

Vittran sa...

Ja tiden går fort. Men roligt har det varit.
Underbara bilder.
En stor kram!