torsdag 29 juli 2010

I sikte

Det är varmt och kvalmigt ännu en kväll, det råder nästan lite medelhavs känsla hos oss för tillfället. Ett par nätter har varit närapå underhållande med kraftiga åskväder som passerat våra bygder och varat i flera timmar. Dessa naturkrafter som formligen medförde ett fyrverkeri på himlen med ljussken som lyste upp både himmel och hav. Ingen verkar ha sett något liknande tidigare!

Det är segt med trädgårdslusten i värmen, många blommor har skadats av det myckna regnet och borde ansas för att inte skada resten av planteringarna. Den stora ogräsrumban får dock vänta till lite senare. Nu tar jag först sikte på min semester och hoppas på en lång och skön augusti månad, för vet ni - juli är snart slut!

Om ni trodde att jag tänker låta mina trädgårdsskor vila under tiden, så har ni så fel ...fniss!
Under min lediga månad har jag mycket i siktet, med tanke på göromål, plocka sten, gräva, planera och rusta för en ny säsong. Nej, nej, nu har jag målet inställt på det allra viktigaste av allt, vila och avkoppling för att ladda batterierna, det gör absolut ingenting om det växer lite ogräs i "mina" (bild-ett par armékängor) skor!




Ta gärna av dig skorna och stig in i min ateljé! Kanske får jag förhoppningsvis tid för skapande under min semester.

Dessutom planerar jag göra trädgårdsvandringen flera ggr per dag och bara njuta av blommorna

Sjöstjärna

och tindra ikapp med stjärnorna, när glädjen visar sig i form av trädgårdslycka över en ny erövring.


Stjärnflocka.

Nu siktar jag in mig på en underbar semestermånad!

Må gott mina vänner!

32 kommentarer:

Lena/isis sa...

Va´ härligt....att ha semestern kvar. Jag börjar jobba igen på måndag:-(( Söta blommor på fotona.Kram

Rosor och ruiner sa...

Hoppas du får en härlig semestermånad, med mycket vila, avkopplling och trädgårdsarbete!

Snäckskalsdalen. sa...

Så härligt, det låter väldigt förståndigt, njut!
Stjärnflockan är så fin!
Agneta kram

billan sa...

Kommer gärna på besök i din ateljé nått framöver, men det blir nog på kvällstid jag börjar jobba nästa vecka.....
Ha en riktigt skön semester!

Ruben sa...

En riktigt trevlig semester önskar jag dig! Det blir väl en hel del tid i ateljén, antar jag?
Om det fortsätter att regna är det ju tur att du har båt!!! ;-)
Nej, det var inte min rabatt, och jag tror att det är ekorrgräs och inte korn, som någon föreslog.
Ha det gott!
/Ruben

ormbunke sa...

Du är rolig du med gräs i dina ordentliga vandringsskor.Det kan ju va lite av semester när man får göra det man tycker är kul. Och det är det säkert när du får pyssla i din atelje. Ha de gott. Kram. Anita

Vildrosen sa...

Vacker blogg med många vackra bilder och tänkvärda ord.
Önskar dig en trevlig semester

Vildrosen sa...

Vacker blogg med många vackra bilder och tänkvärda ord.
Önskar dig en trevlig semester

Lyckoslanten sa...

Men se där vilken sund inställning och humor med gräs i skorna. Hoppas du får ladda batterierna rejält! Jag behöver litet mera tid.
Njut av din semestermånad! ♥

Mammasblommor sa...

Hej Bea! Så härliga bilder, kul med gräset i kängorna! Önskar dig en riktigt skön och härlig semester!
Ha det gott!
Kram Margot

Mimi sa...

Önskar dig en superskön semester!! Dina skor är ju helt underbara. Riktiga Chaplin-kängor. Sjöstjärnan är verkligen vacker. Är det en ettåring. Den har jag aldrig sett förr! Hälsn mimi

Charlotte sa...

Sååå skönt att ha semestern kvar..... Förstår att du kommer göra mycket skoj i trädgården då...

Charmiga skor med grönskan i :-)

Ha en skön helg!
Kram Charlotte

karina sa...

Hejsan!
En skön augustimånad med de flesta sommargäster hemåkta, hoppas jag också på "ler". Brukar vara superfint väder med varma baddagar och det ska nog bli ett och annat besök på kallbadet och bara njuta av värme och dopp. Är lite dålig på att använda mina kryddor så den boken ska ja läsa igenom vid tillfälle. Ha en skön ledighet, Karina.

AnnCharlotte sa...

Det låter bra...ta det lugnt och njuta...
Jag tycker det lägger sig ett lugn över trädgården på sensommaren...det mesta har blommat eller blommar och rabatterna brukar vara fulla så det inte kan bli så mycket ogräs...

Lenas trädgård sa...

Så skönt för dej med semestern oskårad kvar! Bara njut, det är du värd, som har jobbat o kämpat i denna värmen...för ni har väl oxå haft några riktigt varma sommarveckor...
Här är det just ni inte alls så fnt väder ostadigt, blåsigt lite duggregn ibland...vill nog ha lite värme tillbaks innan jobbet tar vid!
Kram!
Lena

Black Iris sa...

Vad underbart att få semester nu när de flesta andra kanske ska börja jobba igen.
Kängorna var hur läckra som helst förresten.

Kram Maidi

Jord under naglarna sa...

Sköna semester!

...som nu ärslut för min del sedan en vecka tillbaka. :)

Jag gör små vandringar om kvällarna i trädgården och gör upp planer och plockar en liten bukett, tjuvar tomater och myser.

Ha en riktigt fin semester!

Britt sa...

Önskar dig en härligt sem, jag har min nu och även om inte vädret är det allra bästa så är det så skönt att inte ha tider att passa och göra lite som man vill om man vill.//Britt

Inger sa...

Hoppas du får en semester fylld med sånt som du vill göra, inga måsten, mycket återhämtning. Och bra väder!
Kram Inger

India sa...

Hoppas du får en riktigt skön semester när du nu väntat så länge! Augusti kan vara fin också när det blir mörkt på kvällarna och man kan kura lite skymning och bara njuta av alla dofter i trädgården.

Birgitta sa...

Jag hoppas också att du får en skön och avslappnande semester och att du kan njuta av all växtlighet i din trädgård. Får vi titta in i din atelje också?
Kram Birgitta

Hantverkarglädje sa...

Lyckad idé med gamla skor. Ha en skön semster, hoppas värmen stannar ännu ett tag.

Vanilla sa...

Åh, vad vackra kort! GIllar verkligen kängorna! :-)

Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Hej igen!

Nej, ampelviolen har jag inte lyckats övervintra, tyvärr. Jag har dock fått uppfattningen att man skulle kunna göra det, men den har tynat bort när det blivit mörkt ute. Får ta och läsa på om den för när den blir så där stor och fin med långa rankor skulle man ju gärna vilja ha den kvar.
Agneta kram

Åsa! sa...

Önskar dig en sköööön semester!

Hilde sa...

Nå må du riktig nyte ferien! Tordenvær er skumle saker synes jeg...
Flotte bilder av skoene dine! Nyt nå hagelivets gleder både i sol og regn - august er ofte en deilig måned!
Klem Hilde

Njut i din trädgård sa...

Jag hoppas du får njuta av din semester!
kram/cz

Lilla My sa...

Här har motivationen varit på noll men kanske nu när vi fått svalare väder kommer inspirationen tillbaks :)
Härliga skor och en trevlig semester får jag önska.
Kram Lotta

Växthusmadam sa...

Underbara skor du har, det syns att du har jobbat hårt!
Tack för länkningen i förra inlägget, jag bugar och bockar!
Växthusmadam

Ingelapingela sa...

Så härliga bilder!

Då är det bara att önska dig en härlig semester. Säkert har det varit tufft att invänta den i den här värmen men lika gudomligt att ha den kvar nu när de flesta återgår till sina jobb.

Maria i Sennan sa...

Om jag säger så här...nästa par skor som ska slängas..sker inte..det blir planterat..tack snälla söta för iden..jag stjäler den på direkten..ha det..Maria

Blommiga Karin sa...

Vilken härlig idé med dina planteringar i kängorna.
Stjärnflocka är verkligen söta blomster särskilt så här på nära håll. Jag har de vita.
Ha en skön semester. Själv har jag 1 vecka kvar...;)
Kram