söndag 9 maj 2010

Morsdag

Mor, lilla mor... det har varit fokus på alla mammor hos oss idag och många är de som fått sina rosbuketter, uppvaktad med alla tänkbara passande presenter och trevliga inslag som förgyller mors egen dag. Kommer speciellt ihåg korten jag fått genom åren, den tiden då det begav sig, små kort som var omsorgsfullt tillverkade med den vackraste handstilen och välgjort konstverk på kortets framsida och små rader inuti som både roade och värmde gott. De bästa presenterna man kunde få!





Förövrigt blev inte mitt veckoslut det jag hade planerat med tanke på trädgårdsjobbet, sällan blir det väl så! En dunderförkylning satte stopp för mina STORA planer och kvar ligger allt skräp, orört, trots att jag blänger lite snett på högarna händer ingenting! Men, ingen fara, det är likadant varje år, det ordnar sig! Ny vecka som ger nya möjligheter!

Ha det gott mina vänner!

26 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Javisst är de kort som små barn gör de allra vackraste. Här blir det också handgjorda, eller ritade, men av stora händer. Vackra buketter! Hoppas du fick en bra dag trots förkylningen och högarna med skräp brukar inte springa bort. trogna de där! Ha en fin vecka! ♥

haspet sa...

Vilka underbara buketter och härliga bilder (igen...). Hoppas förkylningen sticker sin kos fort så att du kan ut och ägna dig åt dina trädgårdsbestyr igen.// Peter

Njut i din trädgård sa...

Härligt inställning!
Det ordnar sig - klart det gör!

Underbara blommor! Den 30 maj är det morsdag igen! Bloggen är ju fantastisk - morsdag hela veckan lång!

kram

Annika Christensen sa...

Tack för den trösten...
Ny vecka med nya möjligheter låter toppen.
Hoppas möjligheterna kommer redan imorgon.
Kram
Annika

Rosor och ruiner sa...

Underbara blommor, vilken fin rosa färg på rosen! Hoppas förkylningen snart ger vika!

Inger sa...

Blått och rosa, så fräscht. Vi får vänta ett par veckor på Mors dag, tror jag. Önskar dig god bättring, typiskt att bli förkyld nu när allt händer.

Livsnjutaren sa...

Vilken underbar bukett!!

Ha en skön kommande vecka.

AnnCharlotte sa...

Både skräphögarna och förkylningen försvinner förhoppningsvis snart ;)
För mig är det mors dag sista söndagen i Maj...kan nog bli ett och annat handrutat kort då...
Ha en bra vecka ;) och krya på dig.

Birgitta sa...

Hej! Vilka fina blommor. Ser att ni firar mors dag lite före oss.
Här är det sista söndagen i maj.
Hoppas din förkylning ger med sej snart.
Kram Birgitta

Bea sa...

så nydelige dekorasjon du har laget.. men trasig med den forkjølelsen!! nei, jeg passer på å ha godt i halsen og ikke kle av meg selv om det kjennes varmt ut.. ellers hangler jeg hele sommeren :))

Ble så forundret over å se morsdag overskriften.. her i Norge feires den i februar :)) håper dagen har vært trivelig til tross forkjølelsen :))

God natt og takk for kommentar hos meg:) klem..

Lilla My sa...

Äsch då det är frustrerande att bli förkyld och se allt 'jobb' i trädgården men man får ta itu med det sen när man orkar dom brukar inte försvinna hoparna av sig själv:)

Hoppas du kryar på dig och att du ändå fick en fin morsdag!
Kram Lotta

karina sa...

Hejsan!
Här är det mert höst än vårväder och det blir mest innesysslor. En tur runt trädgården för att hacka lite sniglar finns det alltid tid och inget väder kan få en att låta bli. Har fått pollinera mina melonblommor i köksfönstret och de skulle ha varit ute i skåpet redan, men man törs inte sätta ut på friland än, men som sagt det kommer en ny vecka. Ha det gott, Karina.

Gudrun sa...

Hej Bea!
Vackra bilder, du är så duktig på att fota.
Hoppas din förkylning ger sig riktigt snabbt.
Önskar dig en bra vecka.

IreneL sa...

Aha ...har ni mors dag redan! Vi får vänta till den 30 april! Underbar bukett!
Krya på dig nu! / Irene

IreneL sa...

Hihi...maj menar jag så klart! Ibland är fingrarna för snabba :) / Irene

Mimi sa...

Jo jag har också en del av korten kvar, diverse "gratis" kort bl.a. :)
Jätte snygg bukett, jag hoppas du fick den till morsdag!! Eller bara annars som krya på dig bukett. Hälsn Mimi

Charlotte sa...

Vilka fina blommor med vårkänsla.... Barns egenhändigt skrivna, snickrade, sydda, broderade, målade alster är de finaste och helt unika. Här dröjer det några veckor till Mors Dag.

Tack så jättemycket Bea för dina goa och snälla kommentarer hos mig - vad glad jag blir :-)

Usch vårförkylningar är inte kul alls. Hoppas att den inte blir så långvarig.

Önskar dig en fin vecka med sol och värme!
/Charlotte

Anette sa...

Hej Bea! Jättevacker bukett. Det verkar som om det firas morsdag runt om i världen denna helg, men vi svenska mammor får vänta några veckor till:-)
Krya på dig!
Själv väntar jag på att vädret ska "krya på sig", det vill säga åtminstone bli över 10 grader!!
/Anette

Gela sa...

Underbart att du har lite högar kvar också. Har försökt blänga på mina med men de har ej heller "gjort sig själva" Men som sagt det kommer nya dagar. Väntar på lite mera värme. Ha en fin vecka och krya på dig/Gela

Skimrande kristaller sa...

Vilka underbara blommor!! Man kan trösta sig med att det man inte har hunnit med i dag, ligger nog med all sannolikhet kvar tills i morgon ☺ På något sätt ä det likadant varje år.. det blir nästan panik med mycket så här på vår o sommarsäsongen, men det brukar, som sagt var, ordna sig! Ha det gott. Kram Lenita

Mammasblommor sa...

Vilka vackra blommor och härliga bilder! Om några veckor firar vi Morsdag här också,och det man uppskattar mest av allt är de egenhändigt gjorda korten som barnen gör, på sitt personliga sätt! Har sparat alla jag fått under årens lopp!
Hoppas du kryar på dig snabbt!
Ha det gott!!
//Margot

Anelias hantverk sa...

Så vackra blommor med en fin sammansättning i rosa och blått!
Ha en bra dag!

Kalo sa...

Vackra bommor! Hoppas du kryar på dig snart! Det verkar inte vilja ta slut denna säsong!
Karin

ormbunke sa...

Vårförkylning är svår att bli av med sägs det. Gläds istället åt de fina blommorna och korten. Försöker spara en del. Här firas det den 30 maj. Sista söndan i maj.
Kram. Anita

gittan sa...

I min familj har vi aldrig firat Mors dag något nämvärt. Vi ser den mest som en dag som handlarna vill ska finnas för att de ska kunna tjäna lite extra. Däremot har vi alltid träffats och umgåtts tillsammans och korten har verkligen värmt en mors hjärta miljoner gånger mer än något man kan köpa för pengar =) Hoppas din elaka förkylning ger med sig snart. Här har maken smittat mig MEN jag får ju inte feber och då är man ju inte sjuk (en korkad läkare sa så i min barndom) så jag går ut i trädgården i alla fall =P

kajsastina sa...

Vackra blommor är aldrig fel,men vi firar först den 30!
Hoppas förkylningen försvinner!
kram
/Ulla