tisdag 27 april 2010

Vårens Om

Plötsligt finns det bara där, lilla ordet Om!
- Om jag hade mera tid för allt jag ville göra
- Om jag inte hade glömt från tidigare år, att våren både ger och tar, utan Omväg
- Om jag ändå skulle ta mig tid att beundra och våren Omtala.

Vårens Omnämnande.


Omfattningen av våren, då odlarsinnet ställer in sig på en mängd drömmar med ljuvliga skördar, både av blommor och frukter.



Att Omge mig med en mängd fantastiska sådder som växer, frodas och ger Ombyte i de vardagliga Omständigheterna.


Om igen förundras jag över alla vårens små underverk.


Stundom riktigt Omtumlande


och Omfamnande,


däremellan Omtyckt och Omfattande blomprakt.


Det bästa som finns, trots all möda och besvär, att vara Omgiven av denna ljuva vårtid och uppleva Omvälvningarna i vårens tidevarv och tänk, att få Omsätta alla planer Omsider..


Vårens Om smakar himmelskt och Omistligt gott för alla sinnen.

Tack mina vänner för alla trevliga kommentarer! Ni är bäst!

Må gott
och njut av vårens alla Omständigheter!

26 kommentarer:

Lenas trädgård sa...

Ja, du OM kan man säga mycket om, själv vill jag tala OM jag hade mer tid LEDIGT just NU. Det tar verkligen emot att stiga upp bara för att ge sig iväg till ett kontorsrum...
Men OM kvällarna bara är lite skönare, så får man väl vara utomhus tills solen går ner...Vi glömmer allt som ser för hemskt ut inne!
kram Lena

Kalo sa...

Fint om OM.
Karin

AnnCharlotte sa...

....det var roligt att läsa idag...med vilken omsorg och omtanke du skriver. Men du har ju en omtyckt blogg så det är väl många med mig som kommer tillbaka om och om igen....

Lyckoslanten sa...

Jag blir så imponerad av ditt språk och dina bilder! Njuter! Du är så otroligt poetisk. Skriv en bok och jag köper den! ♥

ormbunke sa...

Vilka härliga Om du skriver Om. Jag har ju tid men kanske inte så mycket ork.Men Om jag hade haft det så hade jag nog legat på alla fyra hela dagarna i trädgården. Men när jag läser dina ord så får jag extra kraft att glädjas min trädgård. Inne får ligga i träda just nu.
Ha de gott och kramar. Anita

Lena/isis sa...

Vad fint du skriver om våren . Och vackra bilder. Kram

Gunilla sa...

Om du fortsätter att skriva så fint om om så fastnar jag troligtvis i ommet. :o)

Ha en riktigt fin omfamnade vårdag
Kramen/Gunilla

Mia sa...

Sant, så sant. Det är härligt ute just nu, skulle vilja stoppa tiden, om det nu bara hade varit möjligt. Men nu går det fort, men nu kan vi njuta av naturens alla små under. Dina texter och foton är ju bara underbara. Mås så gott :)

Mammasblommor sa...

Så härligt du skriver om våren! Det är en ren njutning att läsa!
Du har en helt otrolig förmåga att skriva på ett fängslande sätt!
Bilderna är också så vackra!
Ha det så gott!
Kram Margot

Åsa! sa...

Ja, om inte om hade funnits, vad hade funnits då?
Vackra bilder och fina ord som alltid Bea! Må gott

Jord under naglarna sa...

Tänk om om inte hade funnits...
Vackert inlägg!

Charlotte sa...

Vackert formulerat om våren... Våren är en tid med mycket känslor och sysslor....så sant! Om jag fick välja en enda årstid, skulle jag utan tvekan välja våren....

Ha' det gott!
/Charlotte

Monica sa...

Mmmm...du har så rätt. Härliga tider nu!!
Tjing
Monica

Lilla My sa...

Det är härliga tider men också bråttom på jobbet håller det på att trappas upp...i kväll har vi trädgårdskväll från 19,00-21.00 så i går kväll var vi där och ställde till lite. Blir många sena kvällar nu. HÄrliga foton som alltid i ditt inlägg!
Ha det bra
Lotta

Sköna o Gröna Ting sa...

Ja jisses vad du har rätt.., OM sägs ju hundratals gånger om dagen och det har jag aldrig tänkt på:)???
Du fick till många vackra OM i ditt inlägg och tackar och bugar för titten på alla vackra bilder!!!

Ha en skön dag....
Kram
Marianne

sinneskatten sa...

Jag har inte kunnat kommentera här vet in te vilket om det varit som spökat då?
men visst har du så rätt detta lilla om som ställer till det så.

Bea sa...

hei Bea og takk for kommentaren:)

holder på å bygge opp en by blogg slik at jeg får med alle plantene i hagen i Danmark.. så trasig å måtte begynne på nytt..

men du så mye vakkert hos deg.. et nydelig innlegg som fikk humøret opp her:))

Må bla lengere bakover.. er en stund siden jeg var her..

Ha en deilig dag:)) klem fra Bea i Tromsø

Britt sa...

Härligt//Britt

Ruben sa...

Ha ha ha, du är för påhittig och rolig!!! ;-) Tror jag får läsa det hela OMigen!! ;-) /Ruben

Maria i Sennan sa...

Om ut ifall att...får bli mitt tillägg till om..ha det..Maria

Gudrun sa...

Hej du ordkonstnär! som har gåvan att klä in de vackra bilderna, de vackra tankarna och de vackra känslorna i ord.
Jag blir glad av dina ord och bilder.
Tack för besöket,
önskar dig en härlig dag.

Huset vid ån sa...

Hej Bea! Jag vill börja med att Tacka dig för din omtänksamma kommentar inne hos mig, den värmde verkligen. Jag tycker om att titta in till dig för du bjuder alltid på så vackra bilder o kloka ord.....Många Kramar till dig! Therese

karina sa...

Hejsan!

OM bara våren var längre tid för jag tycker att ploppar upp för mycket och för fort i mina rabatter. Sen gillar jag våren för det är så skönt att pula i trädgården och ligga i hängmattan och bara vara. När sommaren kommer så visst njuter man men det är ett evigt jagande med klippare och slang "ler". Men inte ska man klaga utan bara ta dagen för vad den är. Ha det gott, Karina.

Maria Berg sa...

Du är OMtycket av mig och omvälden.

Tänk ni gjorde säkert den där mannens dag - det är underbart att "få göra någon dag".

Ett sådan minne jag har var ett leende från en busschafför i Edinbough när jag var där för över 20 år sedan!!!
Muffins i all blomprakt och snart är april slut, vart tog den vägen det går fort nu och det är UNDERBART, vi finns här båda två och tittar in till varndra då och då.
Känn bara possitiva OM och lev väl du kära!
MB

kajsastina sa...

Du har underbar blomsterprakt på dinblogg idag! Helt underbara tankar på pränt!
Glad vår!
/Pantertanten

Livskrafter sa...

Omättligt härlig hyllning till VÅREN
Härligt